A Szergej bohóc által meghonosított stílus köszönt vissza rólam, amikor belenéztem a Fõ utcai Trapper farmer szakbolt tükrébe: kolléganõmmel ugyanis becsülettel felpróbáltuk a répa és az egyenes szárú fazont is. Mindkettõ eltakarta a köldökünket.
Ekkor még csak a puszta látványban gyönyörködtem, és nem is tudtam, hogy a Trapper sajátos üzletpolitikájának köszönhetõen ez már a harmadik évtized, amikor a brand nem újít fazont, hanem ugyanazt a kettõt gyártja, mint születése pillanatában 1978-ban: az egyenest illetve a répafazonút.
Sajátos, de megbízható üzletpolitika
Nádasi Sándor üzletvezetõ és tulajdonos szerint szükségtelen a Trapper brandet újraértelmezni: "Én nem nyitok a trapéz meg csípõnadrág felé. Egyszer legyártattam kétszáz trapézszárú farmert, eladtam belõle húszat, a többi meg rajtam maradt. Ide nem azért járnak az emberek, hogy ilyen meg olyan koptatott, vagy gyûrött fazont szeretnének, mert azért bemennek valamelyik ázsiai boltba. Akik viszont igazi Trappert akarnak, azok ide jönnek. Az egyenes szabás egyébként is mindenkinek jól áll, a vastagabb combúaknak meg ott a répafazon" - fogalmaz kíméletlenül.
A Tisza újjáélesztésén okulva Nádasi szerint a Trapper márka revampolása azt jelentené, hogy az egekbe szöknek az árak. Ezt pedig semmiképp sem akarja. "A fiam próbálkozik az egyik nagyobb bevásárlóközpontban. Ott nem veszi senki" - mondja.
Itt vásárolt Fidel öccse is
|
Jól hangozna ugyan, de mint az üzletvezetõtõl megtudtuk, a Trapper-sikertörténet sem töretlen. Az 1978 óta létezõ brand elsõ nekifutásra 1982-ig élt, aztán "nem dübörgött annyira", majd szép halkan megszûnt. "Hat évvel ezelõtt rájöttem, hogy mégis kell Trapper" - meséli Nádasi. Azért támasztotta fel a magyar textilipar egykori remekét, mert elõtte is õ csinálta: "A Népköztársaság útján volt az egyetlen Trapper-bolt. Azt vezettem"- indokolja motivációit a talpig saját brandbe öltözött Nádasi.
Azt ugyan körmönfont faggatózásunk ellenére sem akarta elárulni, hogy milyen forgalommal dolgozik és kik a törzsvásárlói, de annyit azért megtudtuk tõle, hogy elsõsorban azok keresik fel a boltot, "akik tudják, hogy az itt kapható 32-es méret, az holnap is ugyanakkora és ugyanolyan lesz." Rövidebb puhítás után azt is elárulta, hogy leghíresebb kliensei közé tartozik Fidel Castro öccse, Raúl Castro, valamint Kovács Kati és Sztankay István is.
A Wrangler és a Lee Cooper is Trapper
Mi a Trapper különlegessége? - érdeklõdtünk az üzletvezetõnél. "Az az egyedisége, hogy én csinálom" - érkezik a válasz, és ezen annyira megdöbbenünk, hogy tágra meresztett szemekkel bólogattunk, hogy "igen, természetesen" és a továbbiakban inkább a márka titkos különlegességeirõl faggatjuk a tulajt: jelenleg a farmer alapanyag Brazíliában készül, a kordbársony Csehországban, a nadrágokat viszont itthon varrják össze.
A Trapper múltjából is kiderülnek számunkra sosem hallott érdekességek: például hogy bár szervezett export sosem volt a keleti blokk országai között, a lengyelek és a szovjetek azért megcsinálták a maguk kis magánexportját és tucatszám vitték haza a farmert. Ennek a hatása máig érezhetõ: egy-két orosz turista és külügyes azóta is visszaszállingózik a Fõ utcai üzletbe.
De mindez smafu ahhoz a hírhez képest, hogy Trapper alapanyagokból gyártották a Lee Coopert és a Wranglert is, legalábbis Nádasi ezt állítja. A Trapper 1. volt a Wrangler szövési alapanyaga, a Lee Cooper pedig Trapper 2-bõl készült. (Utóbbinak a neve állítólag épp a Lee és a Budaflax között kötött kooperáció miatt változott Lee-rõl Lee Cooperre, a Cooper szó a kooperációt jelölte.)
Inkább férfiaknak kedvez
Miközben a Velvet álmélkodva hallgatta Nádasi Sándor szavait, fél szemmel az árukészletet pásztázta. Kétségkívül a 34-es mérettel rendelkezõ urak tobzódhatnak leginkább a zöldtõl az indigókéken át a fehérig terjedõ színskálában, míg a karcsúbb vonalú hölgyek egyelõre szerényebb választékkal kell, hogy beérjék. De már nem sokáig: mivel küszöbön a köldököt takaró Szervusz Szergej-fazon, a nagy Trapper-revival is már csak percek kérdése.
|