Bershka
Nagy várakozásokkal tekintettünk a Bershka honi debütálására, és viszonylag elégedetten távoztunk. Mert nagyjából ugyanazt láttuk az üzletben, mint amit néhány hete egy amszterdami Bershkában, igaz az ottani háromszintes üzletnek ez kábé a fele. De a Zara kistesójánál jók az árak, és ami igazán tetszetős, hogy ugyanabból a fazonból legyártanak - az aktuális curry-sárgán, azúrkéken túl - többféle színt is. Ami a legnagyobb érdekesség, hogy ha általában például S-es a konfekcióméretünk, akkor az itt M-es, ha M-es, akkor L-es és így tovább. Ez egyébként igaz a következő két vizsgált üzletre is.
(Színes garbó: 2490, oldalt gombos leggings: 2990, horgolt sapka: 1790, kabát: kb. 10 000, felsők: 2000-4000 között)
Stradivarius
Ha a Bershka a Zara kistestvére, akkor a Stradivarius a Zara húszas éveinek végén járó gótzenerajongó nővére. Már az üzlet eleve úgy van kialakítva, mint egy jómódú HIM-rajongó szalonja, és sok a sötét árnyalat, de lehet, hogy csak az atmoszférateremtő fényviszonyok miatt emlékszem így vissza. Business lookban is erős az üzlet, de például derék fölé érő farmernadrágot is csak itt láttam. Érdekes megfigyelés, hogy a Bershkában is kapható térd alattig érő leggings, külső oldalán gombsorral itt "Magic" felirat nélkül kapható ugyanannyiért, mint ott. Szóval ez a 25-ön túliak üzlete.
(Sötét nadrág: 7490, egyszínű garbó: 2490, barokkos ornamentikával díszített kapucnis pulcsi: 6490, színes, egyedi szabású trikók: 1190, farmer overall: 18 990, maxi vastagságú övek: 2490, bőr hasított bokacsizma: 15 990, mókus medalion nyaklánccal: 2490)
Pull and Bear
A kissé szokatlan nevű márkát - tovább erőltetve a Zara viszonyítást - leginkább a gördeszkás öcsnek tudnánk elképzelni. Ez az a márka, ami mindenképp épített városi környezethez kötött, nehezen tudnánk elképzelni mondjuk egy birkafarm tulajdonosán. Erős (neon és egyéb) színek, grafitira emlékeztető minták jellemzik, sok a kapucni - úgyhogy főleg az urbánus életforma, a dancehall kultúra és a (meglepetés!) graffitisek kedvence lehet. A kollekció egyik legjobbja egyébként mindenképpen az origamit pólókon népszerűsítő sorozat, melyek közül az egyik (1790 forintért) viselője fennen hirdetheti magán, hogyan kell papírból napszemüveget hajtogatni.
(Mintás, színes kapucnis pulóverek: 4790, Coca-cola promópólók: 2990, vicces képekkel nyomott pólók: 2490, kockás műanyag esőkabát: 9490, kényelmes utcai nadrág: 6490, bárány mintás sál: 2490, maxi vastag öv: 2490, színes trikók: 1190, graffitis mintájú pólók: 2990, farmer: 9900)
Oysho
Ez előzőekhez hasonlóan ez is az Inditex csoport tagja, ahol alapvetően fehérneműket lehet kapni, de itt láttuk a legjobb nagyméretű kardigánokat is hétezer forint körül. Nemcsak származása miatt, hanem az árubőség okán is legkézenfekvőbb a Women'Secrethez viszonyítani, ámbár az Oysho szolidabb a színekben és a mintákban is, az egész nem olyan urban. Vannak nagyon jópofa gyerekcuccok is, amikbe gyerekünk nem feltétlenül hat kistermetű félkegyelműnek. Sajnos a Hello Kitty-őrület őket sem kímélte, de feltűnően sok az ízléses fehérnemű, így leárazáskor tuti kincsesbánya lesz ez is.
(Fekete melltartó: 3290, fekete garbó: 3590, péztárca: 2490, hátul keresztpántos melltartó: 3590, oversize felső: 7990)
Tchibo
Megérkezett a nagy hamburgi kávéóriás is, illetve annak a német háziasszonyokra szakosodott üzlete, a nemcsak kávéban szárnyaló Tchibo. Itt az üzlet egyik oldalán kávékülönlegességeket (alap: 320 forint, téli caffé cinnamon: 380 forint) és süteményeket lehet kapni, a másik oldalon pedig mindent, ami a háziasszony szívének kedves lehet a rénszarvast formázó gyertyatartótól az elektromos fűszerdarálón át a termókesztyűig. Németországban nagyon kedvelt ez a fajta szimbiózis, itthon majd meglátjuk, mennyire lesznek fogékonyak a kedves látogatók.
(Turbó kézimixer: 3990, exkluzív 250 grammos Tchibo kávé: 549, női termó futófelső: 3999, szarvas alakú gyertyatartó 2 db: 2499, crępe sütő: 7999, elektromos fűszerőrlő: 5000, vákumos borosüvegnyitó: 9999)
Peek & Cloppenburg
A Peek & Cloppenburg üzlete hatalmas: egy belső mozgólépcső szállítja a vásárlókat a két szint között. Érdekes, hogy az Arena Plaza brossúrájában azt olvashatjuk, hogy a német "áruház az áruházban" most jelenik meg először Magyarországon, de ez nem teljesen van így. Márciusban már nyitottak egy - igaz, hogy egészen kicsi - üzletet a Bazilika mellett. Amikor beléptünk a plázabeli, 4000 négyzetméteres áruházba, örültünk a sok szabadon hagyott és világos térnek, mert sokkal kellemesebb így vásárolni, mint zsúfolt ruhaállványok között szlalomozva. Az áruház felvonultat egy csomó felsőbb kategóriás márkát, pl. Lagerfeld, Hugo Boss, Tommy Hilfiger vagy Marc O'Polo, de ezek mellett olcsóbb ruhákat is találunk például a fiatalosabb sarokban, amit Butiknak neveznek. A tanácstalanabb vásárlók örömére itt nem önkiszolgáló a rendszer, hanem eladók segítenek akár a választásban vagy a méret megtalálásában. Tuti tipp a P&C saját márkája, a Vogue.
(Akciós pulóver: 3450, farmer: 7000, kardigán 8000, sál: 32 000, Vogue blézer: 27 000)