Észrevétlenül belopóztunk a szubjektív mércénk szerint közel azonos árkategóriába sorolt budapesti H&M-be, Zarába és Mangóba, hogy megnézzük, mit és mennyiért kínálnak erre a télre a fiatal urbánus nőknek a nagy külföldi franchise-ok.
Eladók és biztonság
A nagy külföldi (spanyol, svéd, spanyol) üzletláncokban az egyik legjobb jelenség az, hogy nem alkalmaznak rosszul sminkelt eladókat, akik alsó szemállásból azt lesik, mikor ugorhatnak rá a vevőkre. Ezért komfortérzetünk meglehetősen jó volt ezeken a helyeken.
|
A helyszínek biztonságával elégedettek voltunk: a Zarában a hétköznap délelőtti forgalomban hangosan köszönő biztonsági ember védi az üzletet a lopástól, de azért van lopásjelző kapu is. Hasonló a helyzet a H&M -ben. A WestEndben lévő Mangóban csak biztonsági embert láttunk, de lehet, hogy a falba mélyesztve van ott diszkrét detektoros kapu is, úgyhogy ne buzduljanak fel.
A tinilányoktól a titkárnőkig
Megfigyeltük azt is, hogy minél idősebb korosztályt céloznak meg a ruhák, annál magasabbak az árak, bár olyan hatalmas különbséget azért nem észleltünk a brandek között. Egyes vélemények szerint a Zara az utóbbi időben inkább a titkárnőknek, a H&M pedig a tinilányoknak kedvez. Akadt olyan sokat látott márkafüggő ismerősünk is, aki szerint az a legnagyobb baj, hogy a honi üzletek árukészlete jóval silányabb a tőlünk nyugatabbra lévőknél.
Áraival és stílusával a H&M tehát már a tinédzsereket is megtalálja, a Zara külön osztályon foglalkozik a korosztállyal, a Mango kollekciója az ifjú hölgyek korosztályától kezdődik.
Kiegészítők terén a H&M a legerősebb, a Zarában markáns a beauty vonal, cipőfelhozatalban a H&M messze a többi brand mögött kullog. És vajon mekkora a valószínűsége, hogy valami szembejön veled az utcán? Nos, megfigyeléseink szerint a H&M-nél a legnagyobb, a Mangonál a legkisebb.
Szatyorspotting
Sok mindent elárul az ületről a szatyor: a Zara kék, kellemes tapintású papírtáskába rakja az árut, a H&M az évek óta megbízható klasszikus fehér, vörös felirattal ellátott plasztikszatyorral operál. Egyedül a Mango rajzolt övvel vagy valami hasonló szimbólummal ellátott papírszatyra nem nyerte el tetszésünket. De legalább környezetbarát.
Mielőtt dühödt és/vagy unatkozó PR munkatársak hívogatnának minket a cikkben említett cégektől, ezúton jelezzük, hogy a táblázatban szereplő termékeket szúrópróbaszerűen választottuk ki a brandek lenyűgöző választékából. Tudjuk, hogy a mi leleteinken kívül vannak olcsóbbak és drágábbak is egy-egy kategóriában.
|