Az elsődleges elvárásunk az, hogy jó minőséget kapjunk. Ez derül ki a GfK Hungária "Étkezési szokások" 2007. évi felméréséből. Persze az ár-érték arány is számít és a hazai eredet (mert ha rövidebb ideig kell a paradicsomot szállítani, frisebb marad). A nők arra is odafigyelnek, hogy mesterséges adalékanyagok (
Tudatos vásárlás
Az áru külföldi eredete gyengén szerepelt, 1,8-as átlagot szerzett, aminek oka a rövidebb szállítási idő előnyeinek tudható be, és az elemzők szerint az elmúlt időben teret nyerő tudatos vásárlói szemlélet is.
Az egészségtudatosság furcsa módon kezd meggyengülni. Közel azonos mértékben tartják szem előtt a magyarok azt, hogy a megvásárolt élelmiszer ne tartalmazzon tartósítószert, mesterséges ízesítőket és színezékeket (mindhárom 3,5 körüli átlagot kapott), viszont ez alacsonyabb átlag, mint az elmúlt években. A bio termékek sem a fontossági lista elején állnak, ami az áruk miatt érthető is, és a nőket ez a kérdés is jobban foglalkoztatja (2,4-e átlag). Dícséretes viszont, hogy a környezetbarát csomagolás (3,1) a felmérés szerint többet ér az emberek szemében a flancos csomagolásnál (2,6).