Kanye West rózsaszín cipővel tör be a divatiparba

2009.01.27. 10:50
A rapper legnagyobb álma az volt, hogy divattervező legyen, ami a Louis Vuitton háznak köszönhetően meg is valósult. West ezt a lehetőséget többek közt egy rózsaszín és fehér színben is kapható, makkos cipőre emlékeztető lábbelivel, illetve két nyelvvel rendelkező, piros edzőcipővel ragadta meg. A pornózástól deklaráltan tartózkodó, ám a fotósokat előszeretettel bántalmazó híresség saját blogján népszerűsíti cipőterveit. West nem az egyetlen zeneiparos, aki cipőket "tervez", Scarlett Johansson a cipőivel mutatja meg a szívét, Brittany Murphy pedig a cipőivel jótékonykodik.

Kanye West, akit fotósokat bántalmazó énekesként ismertünk, a párizsi divathéten bemutatta azokat az edzőcipőket, amelyeket a Louis Vuitton ház számára tervezett, és júniusban kerülnek majd a boltok polcaira. Az egyik modell például egy piros edzőcipőt viselt. Az ominózus lábbelit a Dűne című film inspirálta, mivel West nemcsak az edzőcipőkért, hanem a sci-fiért is rajong. Többek közt ennek az alkotásnak köszönhető a cipő színe, valamint az is, hogy West a lábbeli sarka felett is elhelyezett egy cipőnyelvszerű díszítőelemet.

A nem feltétlenül szerénységéről ismert híresség természetesen nem bírt magával, és pár héttel a párizsi premier előtt blogján már közölte az első fotókat a kollekciója egyik darabjáról, ami a szerkesztőség több tagját is a jó öreg makkos cipőre emlékeztette. Nagy újításra nem kell számítani, egy ehhez hasonló modell a ház korábbi kollekciójában is megjelent. Kanye West egyébként kiszivárogtatta a két, nők számára tervezett modellt is.

Nem kér a pornóból

Bár a híresség láthatóan elégedett a kollekciójával, a párizsi divatbemutatón sokan inkább azzal a hírrel foglalkoztak, hogy West szívesen szerepelne pornófilmben és egy esetleg biszexuális jelenetben is kipróbálná magát. A rapper, aki karrierjét illetően nemrég kijelentette, hogy egész életében divattervező szeretett volna lenni, blogjában cáfolta ezen híreszteléseket. Szerinte valaki meghackelte MySpace-oldalát és email-fiókját.

„Könyörgöm nektek, hagyjatok békén! Kit bántottam meg annyira, hogy tönkre akart tenni? Kiről mondhattam ennyire rossz dolgokat?” – írja West, aki arra is megkérte e sorok olvasóit, hogy az ilyen jellegű híreszteléseket soha ne illusztrálják olyan fotókkal, amik a Barack Obama tiszteletére adott koncerten készültek róla. Hozzátette azért azt is, egy álma vált valóra azzal, hogy a Louis Vuitton (vagy ahogy ő nevezi: Louie) számára tervezhetett cipőket, és a Párizsban töltött pár nap volt igazán csodálatos volt. 

Scarlett Johanssonnak ami a szívén, az a cipőjén

Nem ez az első eset, hogy - a fotósokat kissé gyakran bántalmazó - híresség a nevét adja egy cipőkollekcióhoz. A Reebok még 2003-ban fogott össze a rapperként és producerként is ismert Jay-Z-vel, akivel közösen létrehozták a S. Carter kollekciót. Négy évvel később Kanye West csatlakozott kollégájához egy edzőcipő megtervezése erejéig – állítja a highsnobiety.com. Az ominózus darabot a sarokrészen egy, az alkotót szimbolizáló medvefej díszíti, és négy színkombinációval dobtak piacra.

A Reeboknak a számtalan sportoló mellett nem csak Jay-Z-t és Kanye Westet sikerült megnyernie. 50 Cent egy G-Unit kollekcióval örvendeztette meg rajongóit, és Dj Tiesto is piacra dobta a saját Reebok lábbelijeit. Scarlett Johansson sem maradt ki a buliból. A Reebok vezérigazgatója, Paul Fireman a Scarlett Hearts kollekció kapcsán elmondta, ezért esett pont a színésznőre a választásuk, mivel megtestesíti mindazt amiről a cég szól, hiszen ő egy igazi egyéniség, aki mellékesen hiteles, és az utolsó cseppig kiélvezi az életet. Bár látnánk ezt a filmbeli alakításain is.

Brittany Murphy jótékony cipői

Vannak celebek, akik természetesen merő jótékonyságból kölcsönzik nevüket cipőkollekcióhoz, illetve ritkább esetben tervezik meg maguk a cipőt. Brittany Murphy például Puma Mongolian BBQ-hoz adta a nevét, és az árverésből befolyt összeg a Clothes Off Our Back alapítványt illette meg. Eminem 2006-ben döntött úgy, hogy hírnevét és az egyedi edzőcipők töretlen népszerűségét felhasználva megpróbál egy jobb világot teremteni. Ő a Nike-val állt össze, és nyolc szettnyi (összesen 64 pár) Air Max-et "tervezett", hogy némi pénzt gyűjtsön saját alapítványa, a Marshall Mathers Foundation számára, „Ha valaki tíz évvel korábban azt mondta volna, hogy Air Max cipőket fogok tervezni, nem hittem volna neki” – nyilatkozta a rapper, aki természetesen nagyon megtisztelőnek tartotta, hogy felkérték erre a feladatra.

Johnny Marr, a Smiths gitárosa a PF Flyers céggel állt össze hasonló okokból 2007-ben. A legendás zenekar tagja természetesen nagyon örült annak, hogy annak a cégnek tervezhet, amelyiknek a termékeit már régóta viseli, és ezzel jó ügyet szolgál. A sneakerfreaker.com információi szerint csupán 108-108 párat lehetett kapni a különleges cipőből Nagy-Britanniában, illetve az Egyesült Államokban.

Barack Obama a cipőarc

Egyes cégek a limitált példányszámban kapható cipőikhez nem kérnek fel egyetlen hírességet sem, csupán tiszteletüket szeretnék leróni egy általuk nagyra értékelt és kultikus személy, illetve zenekar előtt. Az Adidas öt évvel a Run DMC tagjaként ismert Jam Master Jay tragikus halála után egy, a Dj nevét viselő Ultrastart, valamint három Broughams modellt dobott a piacra. A 100 éves múltra visszatekintő Converse is megköszönte az illetékeseknek, hogy a Chuck Taylor kosárlabdázóról elnevezett modelljeik lettek az egyik legnépszerűbb tornacipők a világtörténelemben.

A cég 2008-ban bejelentette, hogy a Music Collection keretében a Grateful Dead, a Black Sabbath, a Doors, a Pink Floyd és a Who inspirálta cipőkkel rukkol elő. Idén az AC/DC és a Metallica van soron. A legendás cég kissé veszélyes vizekre merészkedett, amikor Kurt Cobain aláírásával és idézeteivel díszített cipővel próbált kedveskedni a rajongóknak, és a várt morgolódás nem maradt el.

Mivel a hírességek nemcsak ékszereikkel és menő autóikkal szeretnek villogni, hanem egyedi, kézzel festett cipőikkel, egyre nagyobb az ázsiója azoknak a művészeknek, akik egy-egy közkedvelt cipőmodellt alakítanak át. A 26 éves Van Taylor Monroe többek közt mindenki kedvenc elnökét, Barack Obamát festette meg, illetve a 2003 óta tartó darfuri konfliktusról is megemlékezett.

A maguk útját járják

Nem szabad megfeledkezünk azokról a hip-hop műfajban tevékenykedő celebekről sem, akik Jay-Z-hez hasonlóan nemcsak egy rövid kirándulást tettek a divat világába, hanem több kollekciót is terveztek, illetve saját ruházati cégük van. A Run Athletics nevű céget a hip-hop mogul Russell Simmons és fivére, Joseph Simmons alapította. Joseph Simmons az Adidas reklámarcának számító Run DMC tagja volt.

Pharrell Williams, a N.E.R.D. formáció tagja 2005-ben fogott össze menedzserével ,és a kultikus márkának számító Bathing Ape megalapítójával, Nigóval létrehozták a Billionaire Boys Club, valamint az Ice Cream nevű luxusmárkákat a színes utcai viseletek pénzben nem igazán szűkölködő kedvelőinek. Gwen Stefani mint a L.A.M.B. alapítója 2005-ben jelentkezett első edzőcipőivel. Két évvel később egy magas talpú tornacipővel sokkolta rajongóit, és a gyermekek számára készült divatos lábbelik sem maradhattak ki a kínálatból. Missy Elliott ugyan nem mert saját vállalkozásba vágni, de az Adidasszal már évek óta együtt dolgozik a Respect M.E. márkanéven futó ruhákon, kiegészítőkön és cipőkön.