A dalok versenyének döntőjén az okozta a legnagyobb meglepetést, hogy nem Lola nyert. Szekeres Adrienn például nagyot alakított, de ez sem volt elég, ahhoz, hogy ő képviselje hazánkat az elődöntőn. Helyette a szép magyar helyesírású Csézy művésznév mögé bújó énekesnő tarolt. Rengeteg hangzásbeli bakit hallhattunk az élő adásban, ami nem lenne akkora baj, ha nem egy zenei műsorról lenne szó. Herczeg Zoltán végül nevet adott a bénázásnak.

“Ha a zsűrizés az alapján ment, hogy itt és most milyen a produktum, akkor egyedül Szekeres Adriennek volt értékelhető produkciója, mert ő még ilyen mocsok körülmények közt is profit nyújtott. Annyira profi, ha egy kiflit tettek volna elé mikrofonnak, akkor is ezt nyújtotta volna”- foglalta össze kérdésünkre Herczeg Zoltán az élő műsor után a véleményét az Eurovíziós Dalversenyről. A profizmus és kiváló hangi adottságok persze nem voltak elegendőek, a nemzetközi Eurovíziós Dalfesztiválra azért inkább Csézy nevű újonnan felfedezett üdvöskénket küldjük.

Operettország vagyunk, ismerjük be

Sághy Kálmán által flufferként definiált bemelegítőemberünknek nehéz dolga volt, mert a közönségnek az sem ment egyszerre, hogy mindenki egyszerre ordítsa, hogy "uh!". Mivel a Danubius Rádió által összerakott Candies nevű formációval kezdődött a dalverseny, volt egy olyan sejtésünk, hogy mégiscsak büntető lesz végighallgatni mind a 15 indulót. Később rájöttünk arra is, hogy mindegy volt, ki kezdi, hiszen a magyar popkultúra nagyjai amúgy is ignorálták ezt az eseményt. Bársony Bálinttal készült interjúnk óta pedig tudjuk, Magyarország akármennyire is szeretnénk, csak egy operettország marad.

Nézzen Dalfesztiválos képeket!

Három produkciónként értékelt a Horgas Eszterből, Benkő Lászlóból, Malek Miklósból és Lévai Balázsból álló szakmai zsűri, akiknek nem lehetett könnyű dolga, nekünk már az első fordulóponthoz érve nehezünkre esett fejben tartani az addigi produkciókat. Meg különben se a produkciók jelentik a legizgalmasabb pillanatokat egy ilyen műsorban. Az élőműsorok a tudósítók legnagyobb ellenségei, mert nem lehet kommandózni: adás van, kérem szépen, tilos járkálni, nem lehet beszélni a versenyzőkkel, egy helyben kell ülni és azt nézni, amit egyébként is mindenki lát. Miközben az igazi izgalmak nem a stúdióban történtek, hanem például a büfében, ahova a műsor alatt egyszer azért mégiscsak sikerült kiszöknünk. Meg is tudtuk azonnal, hogy Fiesta Tibor azért nem vette le a kabátját egy pillanatra sem, mert szerinte ahhoz többet kéne látogatnia a konditermet.

Az induló dalok címei már sejttették, hogy lírai lesz mindenki. "Hiányzol, gyűlöllek, szeretlek, visszavárlak, hol vagy, miért nem vagy velem" frázisokkal gazdagodtunk, hisz nagyjából minden a szerelemről szólt. Persze szép is az, megértjük, de azt nem tudjuk elfogadni, hogy néhány produkció arra sem volt elég, hogy egy művelődési házban nyugdíjasokat szórakoztassanak vele. “Ha ilyen a döntőbe bekerült dalhalom, milyen lehetett a többi!?” – kérdezte egy néző mellettünk, aki nem is sejtette, milyen hálásak vagyunk, amiért idézhetjük, mert így legalább nem nekünk kell ezt leírni.

Szerencsére jó is volt

Miután beharangozták, hogy most Szekeres Adrienn következik, felébredtünk, mint Csipkerózsika a mesében és visszaállt a normális szívverésünk is. Szekeres hangját ugyanis a hihetetlenül igénytelen stúdióhangzás sem tudta elrontani. Élmény volt hallani, ráadásul ő végre nem akart meghalni a fájdalmától a színpadon, nem volt egyetlen hamis hangja sem, de azt is tudtuk, hogy ez nem lehet elég a győzelemhez. "A zsűri is értékelte Szekeres tehetségét, amit ezúton is köszönünk, de végülis a közönség dönt" - állította Harsányi Levente és Novodomszky Éva, a két műsorvezető, akik csinos kis asztaluknál végig leveleztek egymással, mert produkció közben beszélni sem szabadott.

Malek Miklós szerint jó dalok kerültek be. Szerencsére nem emelte ki külön a zenészeket, mert olyan zongoristát is láttunk, akiről ordított, hogy ő az az ember, aki valójában itt sincs. Csézy Szívverés című dala viszont a zsüri szerint ott volt, nagyon is: olyannyira, hogy a belgrádi elődöntőn, ezzel a produkcióval kelünk versenybe más nemzetek fiaival és lányaival.

Az este megmondóembere kérés nélkül is Herczeg Zoltán lett, aki kendőzetlenül értékelte helyettünk is a döntőt. "Ez olyan volt mintha egy divatbemutatón félkész vagy szakadt ruhában jönnének ki, meg összekoszolva, és kifordítva veszik fel a zakót. Ennek így nincs értelme. Méghogy elmegy a hang?! Mi ez?! A kazincbarcikai művelődési ház?! Miért nem lehet ebben a rohadt országban normális műsort csinálni? Már a második számnál hallottuk, hogy egy rakás fos az egész. Gatyó-matyó!" - alkotott felháborodásában szakkifejezést a divattervező.

A majd két órás edzést a beérkezett szavazatok összeszámlálása követte, majd az eredményhirdetés. Az este meglepetése az volt, hogy nem Lola vitt mindent, pusztán hatodik lett. Rakonczai Viktor szerint ez annak köszönhető, hogy “Lola korosztálya, akik esetleg szavazhatnának rá, péntek este már a diszkóban van, nem pedig a magyar tévé előtt. De azt gondolom, hogy Lola olyan szinten van itthon, hogy már enélkül is elsősleges tinisztárként lehet aposztrofálni őt.” A Velvet megköszönte mindenki dalszerzőjének a fent említett mondatot és abban a reményben távozott a helyszínről, hogy egy másik, izgalmasabb mesébe csöppen.

The winner is

1. Csézy: Szívverés
2. Szekeres Adrienn: Piszkos tánc
3. Vágó Zsuzsi - Mészáros Árpád Zsolt: Két szív
4. Antal Zsuzsa & Fisher's Company: Falak között
5. Fiesta: Gyűlölve szeretni
6. Lola: Legszebb nap