A műsorvezető testsúlya már jó ideje téma, így meglepődtünk, amikor azt láttuk, zsírmegkötő hatású étrend-kiegészítőt reklámoz. Az, hogy valóban eléri-e majd a kívánt testsúlyt, még nem tudni, de a szer forgalmazója szerint hozzájárul a sikeréhez. Ér-e vajon kételkedni Erdélyi hitelességben, aki egy családi barát cégével lépett most fúzióra?

Árpa Attila kilenc éve javasolta a műsorvezetőnek - amikor elkezdett dolgozni az RTL Klubnál -, adjon le pár kilót, hogy vizuálisan élvezhető legyen a nézők számára. Erdélyi akkor megfogadta a tanácsot. Mukli Gyulától való válása azonban ismét erősen rontott a képernyő-kompatibilitásán, így most állítólag ugyanaz a feladat vár rá, mint pályakezdőként. A Reggeli stábjába került asszony ugyanis jó ideje nem tud megszabadulni a terhessége alatt és után keletkezett súlytöbbletétől. Tavaly mindezt azzal magyarázta: a megromlott házassága tehet arról, hogy elhízott, de most túlságosan is szét van esve ahhoz, hogy odafigyeljen a helyes táplálkozásra. Schobert Norbert szerint az lenne az ideális, ha húsz kilóval kevesebbet mutatna a mérleg, de a műsorvezető szerint már nyolc kiló is bőven elég lenne. Update Norbert javaslata ugyanis szerinte már túlzás, úgy érzi, neki az ötven kiló már nem állna jól.

A fogyókúra sikerességét nem lehet tudni

Ezek után bukkantunk egy táplálékkiegészítő hirdetésére a Borsban, ami csak az előbb említettek miatt keltette fel az érdeklődésünket. A cég L-karnitin tartalmú étrend-kiegészítőt reklámoz, a szer arca pedig nem más, mint Erdélyi Mónika. „Segít Mónikának (és akár Önnek is) az optimális testsúly elérésében” – áll a hirdetés szövegében. Megkerestük a forgalmazót: „Mónika igazából a termék tulajdonosának családi barátja. A termék hozzájárul a fogyókúrás diétájának a sikerességéhez ” – mondta az ügyvezetője. A cég embere azért fogalmazott ilyen óvatosan, mert az étrend-kiegészítők reklámozását szigorúan szabályozza a törvény, így azt sem tudhattuk meg mennyit sikerült leadnia a műsorvezetőnek. De azt végül is úgy is észre kellene vennünk a képernyőn.

Szerencsére a hazai celebes reklámok különösen bizarr piacán mindig találunk olyan közszereplőt, aki azért kap egy-egy reklámszerződés után, mert az éppen jókor jön, így például ki tudja festeni a vakolatlan házát. Legyen szó Gombos Edináról vagy bárki másról, aki a sárga csekkjeit hozza fel mentségül egy-egy szürreál szereplés után. Az sem ritka, hogy valaki visszatérő vendég egy cégnél, azaz időről-időre ő reklámozza a termékeit, mert annyira sokoldalú, mert annyira szereti a nép, és mert az arcával képes bármit eladni.

Erdélyi Mónika korábban a L'Oreal kedvéért vállalta fel, hogy otthon festi a haját, holott mindenki számára egyértelmű volt, a képernyőn naponta látható asszony frizuráját nem egy zugfodrász, vagy az anyukája pamacsolja-vágja, hanem a csatorna hivatalos fodrásza a csatorna hivatalos stylistjának szigorú utasításai alapján. Azt is láttuk, hogyan akar Erdélyi Berényi Klaudia lenni, hiszen szépségszalont nyitott, majd egy esküvői ruhakölcsönzőt. A gyerekkönyvírást valahogy kifelejtette, holott minden, magára valamit is adó celebnő  felfedezi magában szülés után az írói vénát, de a könyvírást azért kipipálta: hisz ha már Molnár Anikó is képes volt könyvet írni, akkor Erdélyinek is illett összehoznia legalább egy B-oldalra valót. Honlapján azt ígéri, blogot is ír majd egyszer, és egy egyelőre nem élő "Mónika butik" link is szerepel a menüsorban, nyilván a fogyókúra után derül ki, normál-, vagy extraméretű ruhákra specializálódik-e. Erdélyi Mónika tehát változatlanul reklámoz, és nem csak önmagát: hogy mennyire hiteles, azt majd eldönti a fogyasztó. A showja már megszűnt.