Alex From Target, vagyis Alex a Targetből a legújabb internetszenzáció. A pénztárosként dolgozó fiúról hétfő reggelre virradó éjszaka töltötték fel Twitterre egy képet, kedd reggelre gyakorlatilag sztár lett belőle. Volt olyan időszak, amikor a Twitteren róla beszéltek a legtöbben a világban.

Ez elég nagy szó, a legnépszerűbb témák általában tényleg komoly globális események szoktak lenni, mint katonai beavatkozások, halálesetek, természeti katasztrófák, fontos társasági események.

De hogy lett ennyire népszerű? És mi ez az egész?

Azt, hogy hogy lett annyira iszonyúan népszerű, nehéz megmagyarázni, valószínűleg köze van hozzá annak, hogy a Targetben dolgozik, jóképű és fiatal, ezért könnyedén népszerűvé válhatott az internet Teen Twitternek (Tinitwitter) nevezett szegletében, ahol olyan dolgokért rajonganak a világ tinédzserei, amikről önnek valószínűleg fogalma sincs, és azért rajonganak dolgokért, amit elképzelni sem tud, és igazából hálát adhat a sorsnak, hogy ez így van.

Ha a kamaszkor egy szükséges rossz az ember életében, akkor a Tinitwitter dimenziója egy olyan sűrű és megfejthetetlen massza, amit talán jobb is békénhagyni.

A dolog kb. olyan, mintha nálunk készülne egy fotó egy Tescoban dolgozó, jóképű diákmunkásról valahol Békés megyében mondjuk, és szétáradna az egész a magyar interneten, valamiféle bizonyítékot szolgáltatva arra, hogy vannak még csodák. Merthogy az embernek van az a téves elképzelése, hogy a szép emberek nem vállalnak el szar melókat, vagy valami hasonló.

A mostani tinik nagyon szerethetik a nyomozós játékokat, legalábbis megpróbálni megtalálni véletlenszerűen választott embereket az interneten egy kép alapján. Alexet is gyorsan megtalálták, sőt a Twitterét is, aminek már, alig 2 nap alatt már több mint félmillió követője lett.

Ez brutálisan nagy szám ennyi idő alatt. Összehasonlításképpen, a világ egyik legnépszerűbb twitterezőjének, Justin Biebernek kb. 56 millió követője van, míg Magyarország egyik legnépszerűbb twitterezőjének, Fluor Tominak kicsivel több mint százezer.

Ki ez az Alex?

Alexről nem sokat tudni, hiába voltak nagyon jó nyomozók az internetezők. Megvan a valódi Twittere, ez már tulajdonképpen elég az emberek nagy részének.

Azt lehet még róla tudni, hogy van egy elég helyes barátnője, aki a képei alapján talán cheerleader, már neki is közel 27 ezer követője van.

Nem is tudta, hogy lefotózták és megjelent a képe, egészen addig, amíg a főnöke nem szólt neki, hogy vele van tele az internet. Egyébként ez az egyik legnagyobb misztikum az egész sztoriban, hogy honnan indult a dolog.

Van, ahol azt írják, hogy egy munkatársa fotózta le, van ahol azt, hogy egy vásárló, van ahol azt, hogy fiú lőtte a képet, van ahol azt, hogy lány. Szóval a fotó készítőjének kiléte, és hogy először pontosan hol, meg mikor jelent meg a dolog, egyelőre rejtély.

A hirtelen jött hihetetlen népszerűsége felkeltette az ilyen internetes érdekességre fogékony Ellen DeGeneres érdeklődését, és meghívta Alexet a műsorába. Itt kiderült, hogy Alex 16 éves, nagyjából három hónapja dolgozik a Targetben, és hogy az egész őrület beindulása előtt 144 követője volt Twitteren.

„Nyomaszt, hogy talán várnak valamit” – mondta a műsorban Alex arról, hogy nem igazán tudja, mit kezdjen a sok új követővel, hogy elkezdjen-e olyan dolgokról posztolgatni, amikről egyébként nem. Mindenesetre élvezi a hirtelen jött népszerűséget, de egyelőre inkább csak döbbentnek tűnik.

Ez most akkor marketing?

Viszonylag jogos és viszonylag ésszerű következtetés, hogy ez az egész valamiféle beteg marketingfogás, aminek egyelőre nem látjuk az értelmét, csak annyit, hogy valaki valamiért azt gondolta, hogy ez jó reklám.

Itt egyelőre két értelmezés van, az egyiket mindenki cáfolja, a másikat pedig szintén mindenki cáfolja, és még értelme is kevés van.

Az egyik kézenfekvő az, hogy a Target talált ki valamilyen ötletes reklámot Alexre felhúzva. A Target olyan száraz közleménnyel tagadta, hogy bármi közük lenne egy ilyen marketingakcióhoz, hogy ezt készséggel el is hisszük nekik.

„Tegyük tisztába a dolgokat! Egyáltalán semmi közünk a kép elkészítéséhez, megjelentetéséhez vagy terjesztéséhez” – mondta a TMZ-nek a Target sajtósa.

A másik értelmezést egy Breakr nevű cég dobta be. Azt mondták, hogy az ő akciójuk volt az egész, egy társadalmi kísérletet végeztek, ami nem várt eredménnyel zárult.

A kísérlet az volt, hogy letesztelték, mennyire gyorsan és mekkora impakttal tud végigterjedni az interneten egy információ, jelen esetben egy kép egy helyes pénztárosról. Azt mondják, azt csinálták, hogy megkerestek néhány már most sok követővel rendelkező fiatalt, és megkérték őket, hogy terjesszék a képet.

Az egészben csak az a szomorú, hogy ezt a sztorit csak a Breakr mondja, mindenki más hevesen tiltakozik. Tiltakozik a Target, tiltakozik Alex, tiltakoznak a népszerű twitterező tinik, hogy még sosem hallottak a Breakrről, nemhogy a marketingcéljaik elérésében segédkeztek volna.

A Breakr egyébként egy elég szürreális startup abból a szempontból, hogy azt az óriási újítást találták ki, hogy létrehoznak egy platformot rajongóknak, ahol a rajongásuk tárgyáról tudnak diskurálni. Igen, tulajdonképpen tematikus csetszobákat, igen 2014-ben valamiért azt gondolják, hogy ez egy működőképes újdonság. A honlapjuk elég semmitmondó, de van még egy pár bullshit, amivel foglalkozni szeretnének, például mindenféle reklámtermékeket szeretnének a különféle az oldalukon diskuráló rajongóknak eladni, meg valamiféle startupinkubátorként is működnének, de ez már tényleg teljesen zavaros.

Az egyetlen marketingfogásnak egyelőre ebben az ügyben az tűnik, hogy a totál ismeretlen Breakr megpróbált felszállni erre a népszerűségi vonatra, és kicsit reklámozni a saját szolgáltatásaikat, mert ez a belengetett, társadalmi kísérletes szöveg is egészen gyengének tűnik. Kicsit arra hasonlít, amikor a 4chan népszerűségét akarta nemrég kihasználni egy trollkodásból élő, homályos célokkal rendelkező marketingcég.

Kommentálná? A Facebookon tegye!