A kanadai Université de Moncton készített 30 másodperces reklámot, ami arról szól, hogy ezen az egyetem franciául folyik alapvetően az oktatás. Míg a rövid videó elmondott része valóban egy viszonylag semleges, közepesen ügyesen felépített felhívás arról, hogy érdemes erre az egyetemre menni, addig a videóban szereplő képek alapján erre az egyetemre járni óriási buli lehet. Mármint a videó készítői szerint, akikre jól kiakadt az egyetem oktatóinak szövetsége - írja a Gawker.

“Úgy próbálják eladni az egyetemet, mintha csak egy sör lenne. Nem ez a jó módszer arra, hogy olyan fiatalokat szólítsunk meg, akik tényleg tanulni szeretnének, és jó diplomát” - mondta az oktatók szövetségének vezetője, Marie-Noëlle Ryan.

A legnagyobb balhé abból van, hogy a videó egy iszonyú béna és régi szójátékra játszik rá, ami a magyarban is megvan, méghozzá az, hogy a nyelv szó jelentheti a beszélt nyelvet és a szervet is. Vagyis míg a videó szövegében a francia nyelvről van szó, addig a videó képein nagy szerepet kapnak a nyelvek, mint szervek, olyannyira, hogy van még pornókliséket idéző könyvtárban smárolás is a videóban, ami aztán tényleg a legnagyobb felháborodást okozta.

Az egyetem tanulóit is megosztotta a videó, egy részük azt mondta, hogy nagyon élvezte a reklámot, mások inkább az oktatók véleményét osztották. “Értem, hogy miért próbálják behozni a népszerűséget a reklámba, mert a fiatalokat nagyon foglalkoztatja ez a téma. De nem gondolom azt, hogy erre kéne fókuszálni. Nem igazán professzionális a dolog, mert azért vagyunk itt, hogy tanuljunk” - mondta egy hallgató.

Nagyon nemesnek hangzik az, hogy azt mondják, az egyetemre tanulni mennek a fiatalok, de a valóságban az egyetem, az egyetemi évek legalább annyira szólnak a szórakozásról is, még kevés a felelősség, de már felnőttek az emberek, komolyabb tét nélkül ki lehet próbálni egy csomó dolgot. Nem véletlenül írják sok helyen, hogy az egyetem az első olyan időszak a fiatalok életében, amikor sokan először kerülnek a családjuktól távol, először szakadnak ki a megszokott környezetükből, először kell saját maguk boldogolniuk.

Menne egyetemre a reklám hatására?

Ebben a boldogulásban pedig a bulizás is benne van, nemcsak a literszámra fogyasztott kávé melletti tanulás. Szerintünk a videó egyetlen szempontból igazán kínos, mégpedig azért, mert pont olyan, mintha képügynökségi stockphotók szereplőit rakták volna egymás mögé.

Pedig, ha valamit biztosan lehet állítani az egyetemekről az az, hogy nemcsak modellek járnak oda. Ennek ellenére mégis képesek jól szórakozni és tanulni is.

Az egyetem vezetése a tanárok panaszai ellenére kiáll a reklám mellett, március végéig vetítik majd Kanadában.