Semmi sem véletlenül néz ki a hotelekben úgy, ahogy kinéz. Mindennek megvan az oka. A Daily Mail írt egy hosszabb cikket szakértők segítségével a szállodák trükkjeiről, hogyan érik el, hogy a vendég jó eséllyel visszatérjen. Mert ez a cél.
A recepció nagyon fontos, hagyja el minél gyorsabban
Nem az a lényeg, hogy ez a terület legyen a legkényelmesebb pontja az épületnek. Az a fontos, hogy a kedves vendég minél hamarabb menjen arrább, lehetőleg a szobájába. Senki sem szereti, ha a lobbynál nagy a tömeg. Minden recepciónál lesz szék vagy fotel, de ne várja, hogy ez legyen élete legkényelmesebb kanapéja, amiből sosem akar majd kiszállni. Az a cél, hogy felálljon. Kell másnak is a hely.
Általában az előtérből már látni a bárt, persze ez sem véletlen. Be kell csalogatni a vendéget. Arrafelé általában már a világítás is barátságosabb, egy meghittebb környezetet próbálnak a tervezők teremteni.
– írja a Daily Mail.
A folyosókon ne tessék hangoskodni
Az olcsóbb szállásokon általában erősebb fénnyel világítják be az emeleteket. Erre azért van szükség, hogy a vendégek biztonságban érezzék magukat. A drágább hotelekben jellemzőbb a finomabb világítás. Az exkluzivitást próbálják hangsúlyozni. Az egyik tervező azt is elmondta a lapnak, hogy a melegebb fények használata a hangoskodást is csökkentheti. A félhomályban halkabban beszélnek az emberek.
Az ágy a siker titka
Lehet bármilyen szuper, extra a szoba, ha az ágy kényelmetlen. A kialudt vendég visszajön. Ezt tudtuk meg. A szállodai szobák – természetesen árkategóriától függően – nagyon eltérnek. Az olcsó szobáknál a funkcionalitás a lényeg. Minél kisebb helyre kell bezsúfolni minél több cuccot. A drágább hotelekben minden nagyobb, a tervezők így próbálják érzékeltetni a luxust. Nagy ágykeret, nagy párna = pénz. A színek pedig legalább olyan fontosak, mint az ágynemű kiválasztása. A lila mondjuk megnyugtatja az embereket. Azt szeretik a tervezők.