horoszkóp
GettyImages-632004916 master

A Gucci megfutamodott, de így is összeállt a szezon lúzerkommandója

2017.01.22. 18:38

Két éve már, hogy a Gucci drasztikus irányváltáson esett át. Macsós-elegáns-sármos férfiak helyett áttértek egy retrós, feminin és a szépség széles körben elfogadott fogalmaival direkt szembemenő stílusra. Ezzel a Gucci nyilván szerzett is rajongókat (meg vásárlókat), különben nem maradtak volna ennél a koncepciónál ilyen sokáig, de sokkal többen meg kritizálták őket.

Hogy a kritikákhoz van-e köze, nem tudjuk, de tény, hogy hiába várta ön az idei milánói férfidivathéten az újabb Gucci-bemutatót, mert nem volt ilyen. A cég úgy döntött, hogy férfiruháit is az egy hónappal később esedékes női divathéten tárja majd a nagyközönség elé. Amit lehet, hogy valami nagy szimbolikus tettnek szánnak, lehet, hogy csak nem lettek kész a ruhák a határidőre, lehet, hogy tök más oka van, de az biztos, hogy van benne logika: a Gucci férfiruháinak nagy része kifejezetten nem férfiruha.

Szóval a Guccira még várni kell egy kicsit, de addig is íme hat másik márka, akik valami hasonlót csinálnak a férfidivatban: szokatlan külsejű modelleket alkalmaznak, és direkt az ellenkezőjét csinálják annak, amit ön meg én gondolunk a szépségről, a menőségről vagy a férfiasságról. Na de melyik cég csinálja a legjobban? Ez a heti trend, úgyhogy legalul az ön szavazata dönt!

N.21

Egy olyan, milánói bemutatóval kezdjük, ahol maguk a ruhák nem is voltak annyira érdekesek – sokkal inkább látványosak voltak az eléggé modellszerűtlen fiúk frizurái. A koncepció a fenti képrészleten is remekül látszik, de ha a fotóra kattint, jóval többet láthat majd arról, hogy az N.21 fodrásza úgy gondolja, hogy a 2017-18-as ősz-téli szezonban kocsonyává zselézett, középen hányavetin hátranyalt, a két szélen dagobertbácsisan felborzolt séró lesz a menő.

Moto Guo

Szintén groteszk frizurákkal operál a Moto Guo nevű márka, de ők nem csak azzal. A legszembetűnőbb a narancssárga szemsmink, amitől úgy néznek ki a fiatalemberek, mintha valami nagyon borzasztó dolgon mentek volna éppen keresztül. Minden pár számmal túl nagy rájuk, és minden nadrágnak pelenkaszerűen magasított dereka van. Ha csak az a cél, hogy feltűnő legyen az ember, mindegy, milyen áron, akkor a Moto Guo remek választás!

Y/Project

A Milánóban alkotó tervezőknek talán azért vesszőparipája a gigantikus szemöldök, mert őket is zavarja, hogy az olasz férfiak zöme szedi a szemöldökét, és ezt a trendet próbálják visszafordítani. Csak mondjuk szerintünk ez már a ló túlsó oldala, mindenesetre szemlátomást nem csak a szemöldök, hanem a fül mérete is számított ezúttal a modellcastingon, különösen a Y/Project nevű márkánál.

Marni

A Marnit se nagyon érdekli már a szó hagyományos értelmében vett elegancia, amivel alapvetően simán egyet tudunk érteni, hiszen semmi sem unalmasabb egy sötét öltönynél. Na de hogy a hagyományos értelemben vett elegancia egyetlen alternatívája az, hogy az ember úgy néz ki, mint egy lecsúszott, életunt és elhanyagolt szerencsétlen, abba nem tudunk belenyugodni.

Sunnei

A Sunnei nevű márka kreációi vannak a legközelebb ahhoz, amit a Gucci nyomat az utóbbi időben. A lecsúszottság-életuntság itt is megvan, de itt hangsúlyosabb a retrós vonal helyett életképtelen értelmiségieknek néznek ki a modellek. Mindenesetre ennyi idő után is meglepődünk azon, hogy a fenti képen látható fiatalembernek a jelek szerint tök jól menő modellkarrierje van (ő szerepelt a Y/Projectnél is).

Julius

Önnek melyik márka tetszik a legjobban?

  • 265
    Julius
  • 63
    N.21
  • 63
    Marni
  • 62
    Sunnei
  • 40
    Moto Guo
  • 26
    Y/Project

És öt milánói bemutató után még egy párizsit is muszáj mutatnunk a jelenleg zajló párizsi férfidivathétről (a milánói hétfőn ért véget). Ez a Julius nevű márka, akiknél megintcsak a séró az elsőre leginkább szembetűnő dolog.

De ők nem állnak meg a bilifrizuránál, vad összevisszaságban vannak egymásra halmozva különböző felismerhető és felismerhetetlen ruhadarabok, vagy úgy, hogy minden egyszínű, vagy meglehetősen karakán színkombinációkkal.

Talán viccként kell felfogni ezt az egészet – ha az ön humorérzéke a Juliuséval esik egybe, rájuk szavazzon a szavazógépben! Ezúttal is arra vagyunk kíváncsiak, önnek ki (azaz melyik márka) tetszett a legjobban, bár lehet, hogy úgy kellett volna fogalmazni, hogy melyiktől idegenkedik a legkevésbé. Ha még nem tette volna, kérjük, klikkeljen most!