Emlékszik még ön, milyen volt, amikor 2007-ben új volt az Umbrella című szám Rihannától? Egy egész nyáron keresztül az folyt a csapból is, és a többség még így se utálta meg. Emlékszik, milyen mellbevágóan menő volt, amikor Rihanna 2010-ben egyszer csak piros hajjal és egy döbbenetesen fülbemászó atomslágerrel tért vissza? Vagy amikor 2011-ben robbant a We Found Love című gigasláger zseniális videóklipjével együtt? Sehova sem lehetett Rihanna elől menekülni, de persze miért is akart volna bárki menekülni? Aztán mindössze egy újabb évvel később jött a Diamonds és volt olyan gyönyörű, hogy Rihanna megint aratott mindenhol. Azóta is várjuk a folytatást, és Rihannához képest meglepően sok idő telt el, de semmi. Illetve van egy szomorú hírünk: igazából már megvolt az újabb Rihanna-visszatérés, csak ön valószínűleg észre se vette. Sajnos már ő sem a régi.
Szóval Rihanna a hosszú csend után februárban egy FourFiveSeconds című számmal tért vissza, amit a beharangozó slágernek szántak Rihanna következő albumához. Bizonyára mindenki érezte, hogy ez a Rihanna már nem az a Rihanna, aki bármit csinált, a világ elájult tőle, úgyhogy a produkciót megtámogatták még két nagyon nagy névvel: jött Paul McCartney és Kanye West is.
Az eredmény a közmegítélés szerint egy nemrossz szám, amit leszólni ugyan senki se szól le, de senki nem is szereti annyira, hogy a nagy Rihanna-slágerekhez hasonló rajongás övezze. Ahhoz képest, hogy én milyen reakciót tudnék elérni énekléssel, ahhoz képest a FourFiveSeconds hatalmas és megérdemelt siker. Ahhoz képest viszont, hogy az albumnyitó Rihanna-slágerek általában hogyan szoktak teljesíteni, ahhoz képest a FourFiveSeconds enyhén kínos bukás.
Míg új zenéjét inkább pihentetik a rádiók, addig magát Rihannát se látjuk olyan sokszor, mint annak idején. Egész márciusban csak egy-két nyilvános megmozdulása volt, ott volt például a párizsi divathéten, de maximum a papucsa volt érdekes, meg az, hogy talánesetleg Leonardo DiCaprióval kavar. Az alábbi képösszeállításban a legtöbb ehavi megmozdulása látható, de valahogy már külsőre sem kelti azt a benyomást Rihanna, hogy ő lenne a világ első számú popénekesnője, egy példátlan, vad és egzotikus sztár, aki minden helyzetben, minden szögből lenyűgöző. Ez a Rihanna már nem az a Rihanna.
Esetleg a következő projekt majd kiköszörüli a csorbát? Hát, Rihannánál a következő projekt a Home (Végre otthon!) című rajzfilm. Ennek már meg is volt a világpremierje, és arról szól, hogy egy kislány, akinek a hangja Rihanna, találkozik egy vicces földönkívüli szörnyecskével! Sajna aki már látta, az nincs tőle túlságosan elragadtatva, a kritikusok fanyalognak. Na de legalább a zene jó benne? Rihanna a FourFiveSeconds után rögtön kiadott egy új számot is (igaz, klip nélkül), a Towards the Sun pontosan ebből a Home című filmből származik. Fogalmazzunk úgy, hogy ezzel az eresztéssel sem sikerült kettétörni az internetet.
Persze szemétség bárkit is leírni csak azért, mert egyetlen száma vagy albuma nem arat sikert, de a popbiznisz általában így működik, ha az ember lassan, de biztosan megindul a süllyesztő felé. Aki egyszer leszállóágba kerül, annak általában nem adatik meg újra a gigasiker, kivéve az olyan csodákat tíz évente egyszer, mint a Believe Chertől, a Can't Get You Out of My Head Kylie Minogue-tól vagy a Hung Up Madonnától.
Elvileg előfordulhat, hogy Rihanna is képes lesz még visszamászni a csúcsra – csak éppen nem valószínű. Drukkolni persze ettől még szabad neki, a zenéjét élvezni meg pláne.