A környékbeli lakók szerint az autósok eszeveszett tempóval mennek a Háros utcában, Rékasi Károly balesetének helyszínén, ezért egymást érik a karambolok. A helyiek korábban aláírásgyűjtésbe kezdtek, hogy az illetékesek végre tegyenek valamit, és több embernek már ne kelljen meghalnia. A Velvet kérdésére a XXII. kerületi önkormányzatnál elmondták: folyamatban van a forgalomtechnikai változtatások előkészítése.
Mint ismert, Rékasi Károly kedden délután a XXII. kerületi Háros utca és a Gyöngyszem utca kereszteződésében szenvedett súlyos motorosbalesetet. A fejsérülést, valamint boka-, medence-és combcsonttörést szenvedett színészhez először egy idős hölgy ment oda.
„Egy nagy puffanásra figyeltem fel, ami elég vészjóslónak tűnt, főleg annak fényében, hogy utána nagy csönd lett. Amikor kinéztem az ablakon, láttam, hogy valaki fekszik a földön az egyik fa tövénél. Mivel nem volt senki mellette, gondoltam megnézem, hogy tudok-e valamiben segíteni. Az autós éppen akkor hívta a mentőket. A motoros férfi teljesen be volt öltözve, nem volt rajta látható sérülés. Először a pulzusát ellenőriztem, majd a légzését figyeltem, mert hörögve vette a levegőt. Próbáltam simogatni, és kértem, hogy adjon valami jelet, ha érzékeli, azonban egyáltalán nem reagált. A szeme ugyan félig nyitva volt, de mereven nézett előre, talán kómában volt. Amíg ott voltam, nem is tért magához. Az autós közben nyugtalanul járkált fel-alá, meglehetősen sokkos állapotban volt. Látszott, hogy nagyon sajnálja, ami történt. Közben megérkeztek a mentők, akik jó sok ideig foglalkoztak Rékasival, mire olyan állapotba tudták hozni, hogy szállítható legyen.” – idézte fel a Velvetnek Georgina, aki szerint a Háros utcában napi szinten vannak csattanások, az autósok ugyanis "úgy mennek, mint az állatok". Arra is felhívta a figyelmünket, hogy a kereszteződésbe a balesetet követően került ki egy előzni tilos tábla. Legalábbis nem emlékszik arra is, hogy korábban is látta volt.
Egy másik asszony, aki már csak akkor vette észre, hogy ütközött egy motoros, amikor megérkeztek a rendőrök és a mentők, szintén azt mondja, hogy sok a baleset a környéken. „Nemcsak ebben a kereszteződésben, hanem fentebb, a Húr utca sarkán, és lejjebb, a Dévény utcánál is volt már egy csomó karambol.” – mondta el Klári.
A lakók korábban aláírásokat is gyűjtöttek, hogy az illetékesek tegyenek valamit, de sokak szerint eddig nem történt érdemi előrelépés.
"Rettenetesen sok a baleset. Néhány éve még több volt. Szinte nem volt olyan hét, hogy ne történt volna valami. Nem véletlenül hívják halálkanyarnak a Gyöngyszem utcánál, illetve a Húr utcánál lévő kereszteződést. Az autósok gyakran itt vágnak az M7-es felé, miközben a hegy miatt alaposan meghúzzák. Az a gond, hogy a Háros utcáról nyíló utcák egyáltalán nem látszanak, akik pedig nem a környéken laknak, fogalmuk sincs arról, hogy ott vannak, aminek egy előzésnél tragikus következményei lehetnek. Fentebb már meghalt egy motoros és nagyon sok kocsi is összetört. Egy másik motoros fiatalember pedig combnyaktörést szenvedett. A Gyöngyszem utcánál is volt már egy hasonló baleset, mint a Rékasié. Az egyik autó úgy felnyomta a másikat a kerítésre, hogy kiszakadt a kereke. A lakók korábban aláírásgyűjtésbe kezdtek a sok baleset miatt, de csak a Dévényi utcához került ki egy tükör, egyébként nem sok minden történt. Szerintem az lenne a megoldás, ha kitennének néhány fekvőrendőrt, hogy senki ne tudjon száguldozni.” – magyarázta Gergely Győzőné, a Háros utca 45-47. számú ház lakóközösségének elnöke.
A 168 óra Online szerint a helybéliek alapvetően azt kérték, hogy a Háros utcában 40 km/órára korlátozzák a sebességhatárt, de azt is indítványozták, hogy létesüljenek kijelölt gyalogátkelőhelyek, valamint hogy telepítsenek állandó, sebességmérővel kombinált kamerás megfigyelőpontokat a Háros utca kockázatosabb kereszteződéseinél.
A Velvet kérdésére a kerületi önkormányzatnál azt mondták, a lakók az egyik helyi önkormányzati képviselőt kerestek meg, aki szóban tájékoztatta a kezdeményezőket a megtett lépésekről.
„Mivel az út fővárosi üzemeltetésű, ennek nyomán az önkormányzat felkereste a forgalomtechnikai kérdésekben illetékes BKK-t. Április végén egyeztetés is volt a kerület és a BKK között, júniusban pedig helyszíni bejárást is tartottunk. A lakossági kezdeményezés nyomán tehát érdemi lépések történtek, folyik a forgalomtechnikai változtatások előkészítése. Zebrák létesítését a kerület az előző években is indítványozta. A zebrák helyének meghatározása és létesítésük a Főpolgármesteri Hivatal hatásköre, a közelben a Dévény utcánál a kerület kezdeményezésére létesült is egy. A kerület további gyalogátkelőhelyeket szeretne, ezt jelezte is a BKK-nak. A helyszín közvetlen közelében a kerületi önkormányzat már 2008-ban sebességmérő berendezést helyezett ki, amely azóta is üzemel, és kijelzi az ott közlekedők sebességét, a sebesség túllépésekor pedig figyelmeztető jelzést ad.” – írta válaszában Sükösd Levente, Budafok-Tétény Önkormányzatának sajtó- és kommunikációs vezetője.
Közlése szerint a Háros utcában busz közlekedik, a hegyről le, illetve ez a hegyre felfele vezető egyik fő útvonal, amit a BKK-nak is figyelembe kell vennie a forgalomcsillapításnál. A lakók megkeresésükben 30-40 km/órás sebességkorlátozást kértek, de tudtukkal ez a BKK szakmai álláspontja szerint indokolatlan.
„A maximális sebesség most is korlátozva van a KRESZ szerint. Ennek betartatásáért eddig is mindent megtettünk, a rendőrséggel együttműködve. A sebességmérés a rendőrség feladata, gyakran mérnek is ott, a korábban az önkormányzat segítségével vásárolt berendezéssel.” – tette hozzá a szóvivő.