A Jezebel nagyszerű összeállítást közölt róla, hogy melyik amerikai celeb milyen termékeket népszerűsít a lehető leggátlástalanabbul Instagramon és Facebookon. Az anyagból kiderül, hogy Nicki Minaj és Amber Rose például valószínűleg mindenüket eladnák szívük szerint, de Lindsay Lohan is bevállal csupa érdekes termékpromót azért, hogy legyen pénze befizetni a büntetéseit.
Gondoltuk, megnézzük, hogy áll a magyar celebvilág, hiszen még élesen élnek bennünk a képek, hogy Dukai Regina például milyen vidáman mutogatta Facebookon a karton ásványvizeket, de igazából elkeserítő képet kaptunk: a magyar piac annyira kicsi, hogy nagyon ritkán vannak igazán átfogó promóciók, egy cég általában csak egy emberrel reklámoz, sokszor az is alkalmi szinten. A népszerű magyar glammodellekkel és egyéb celebekkel általában körmösök és egyéb nem túl nagy cégek promóznak, de ők is egyre ritkábban. Most össze is szedjük a legjellemzőbb példákat.
Dukai Regina, az állócsillag
Ahogy említettük, Dukai Regina anno rengeteg szuper ajándékot kapott cégektől, amiket megmutatott Facebookon örvendezve, és mindenki örült. A glammodell azóta már szűkített a palettán, az utóbbi időben már csak olyan klasszikusokat reklámoz, mint a 3D műszempilla, de például műkörmöshoz is szívesen megy dokumentálni a végeredményt. Ettől függetlenül ő adja el talán a legstabilabban közösségi oldalát.
Szabó Zsófi, a praktikus
Szabó Zsófi mostanában annyira visszavonultan él, hogy tényleg csak ritkán ad magáról életjelet. Ettől függetlenül a gyakran változó hajhosszával kell valamit kezdeni, és mivel valamirét mindig érdekli az embereket a színésznő haja, ezért a hajhosszabbító szalon is tök jól jár azzal, ha Szabó Zsófi oda jár.
Horváth Éva, a ruhagyűjtő
Horváth Éva kis túlzással csak és kizárólag ruhákat reklámoz Facebookon, és azokat sem szokta váltogatni. Ez azért jó, mert így végülis egyátlalán nem tűnik arcbamászó promóciónak, hogy szokás szerint jól néz ki.
Vajna Tímea, a gátlástalan
A leginkább szépségversenyt felügyelő és Andy Vajna feleségeként parádézó Vajna Tímea tényleg nem válogat: láttunk már nála repülőtársaság-promóciót is, ahol azt hangsúlyozta, hogy milyen fasza és kényelmes ülések vannak, van nála sok ékszer, de a legjobb talán mégis a szőrtelenítőgép reklámja sikerült.
Fluor Tomi, a profi
Azt nem állítanánk, hogy állandóan Wellhellót hallgatnánk, de rettentően örülünk neki, hogy a tagság felét jelentő Fluor végül mégsem a sokadrangú falunapokon és érdektelen celebrendezvényeken énekli el majd 30 felett is a Mizut, hanem végülis Diazzal közösen akkora generációs ikonná tudott válni, amilyen legutóbb talán Lovasi András volt. Ennek megfelelően a promók sem a szokásos vonalon mozognak, hanem az egy ideig áltlaános Red Bull után a Coca Cola érezte úgy, hogy jó arca lehet a cégnek. Ez be is jött, ha fiataloknak akarnánk eladni dolgokat, mi is vele tennénk.