A két Gripen vadászgépet szerdán egy angol felségjelzésű Boeing 757-es utasszállító miatt riasztották, amely úgy haladt át a cseh, majd a szlovák légtéren, hogy nem lépett kapcsolatba az ottani civil légi irányítással.
A Szia Komárom szerint szerdán dél körül hangos robaj hallatszott a Komáromi és Érsekújvári járás több településén, de a szokatlan dörejt még Magyarországon is hallották. Mint kiderült, a hangrobbanást két vadászgép okozta, amelyeket egy civil gép miatt riasztottak.
A Boeing pilótái nem kommunikáltak a légi irányítókkal, ezért a szliácsi katonai reptérről két szlovák Mig-29-es az utasszállító eredt a nyomába. A vadászgépek felszállásáról szóló hírt a szlovák védelmi minisztérium is megerősítette, de csak annyit közöltek, hogy a Boeinget a szlovák-magyar határig kísérték, ahonnan a magyar hadsereg folytatta a követését. A Markíza nevű szlovák tévé szerint a gép egy brit fapados légitársaságé volt.
„2015. augusztus 5-én, szerdán a legmagasabb szintű, úgynevezett „Alfa riasztást” rendelt el a Magyar Honvédség légvédelmi készenléti szolgálatának a NATO Egyesített Légi Hadműveleti Központja. A JAS-39 készültségi géppárt egy angol felségjelzésű Boeing 757-es utasszállító miatt emelték a magasba, amely úgy haladt át a cseh, majd a szlovák légtéren, hogy nem lépett kapcsolatba az ottani civil légi irányítással. Mire a Manchester-Larnaca között közlekedő civil járat a magyar légtérbe ért volna, a NATO légi hadműveleti központja azonnali felszállásra adott parancsot. A magyar légierő két Gripenje 12 óra 22 perckor szállt fel, és két perc múlva már vizuális kontaktust létesített a civil utasszállító pilótáival, akik ezt követően felvették a rádiókapcsolatot a földi irányítással. A vadászgépek – az ilyenkor szokásos előírásoknak megfelelően – a déli országhatárig kísérték az utasszállítót, amely a repülési tervének megfelelő útvonalon kilépett a magyar légtérből. A Gripenek 12 óra 48 perckor rendben visszatértek a kecskeméti repülőbázisra.” – közölte a Velvet kérdésére a Honvédelmi Minisztérium Sajtóosztálya.