horoszkóp

A divatszakma legdurvább szexhirdetései

2008.01.22. 22:47
Mutattunk már önnek fájdalmas óvszer reklámokat, mókás Viagra hirdetéseket, most a divatszakma legprovokatívabb kampányképeiből válogattunk.

A szex és a divat ősidők óta egybefonódott, akár a szex és a reklámipar. Bár ezzel mindenki tisztában van, azért időről-időre előkerülnek olyan reklámok, melyek komoly felzúdulást váltanak ki a közönségből. A Debonair Magazine segítségével kiválogattuk a reklámtörténet hét legdurvább reklámját. Persze a szexre fókuszálva. Mi másra?

American Apparel

Dov Charney, az American Apparel alapítója már gyermekkorában is két dologért rajongott: a pólókért és a szexért. A negyvenes férfi majdnem annyira provokatív, mint amennyire imádja a divatot. Milliók megbotránkozása ellenére amatőr modelleket és pornószínésznőket szerződtetett a zoknik és egyéb pamut termékek bemutatására. Cégének reklámjain arctalan, félmeztelen testek, férfiak és nők viselik finom holmikat, és egy biztos: a képek alapján a szex az első, amire az ember asszociál.

Tom Ford

Tom Ford, miután tíz éven át volt a Gucci cégcsoport kreatív igazgatója, 2005-ben megalapította saját márkáját, a Tom Fordot. A férfi munkásságát számos nemzetközi dizájneri díjjal honorálta a szakma, függetlenül attól, hogy mióta cége szorosan összefonódott a szexualitással, neve a felbujtás szinonimája lett. Legutolsó reklámfilmje pedig, amiről nemrégiben írtunk, bármilyen látványos és hatásos, akármilyen konzervatív érzelmű nézőt leizzasztana. Vajon videón vagy fotón keményebb a reklám? Döntse el ön.

Sisley

A Sisley következetesen provokatív reklámokkal borzolja a vásárlók idegeit. A 2007-es hirdetésén a kokain és az alkohol játssza a főszerepet, de jelenlegi válogatásunkba jobban passzol ez a 2001-es reklám, a jászolban garázdálkodó szemérmetlen lányokkal és az állatok testnedveivel. Ráadásul ezt is meg tudjuk mutatni videón.

Jordache

A Jordache farmermárka reklámja már a késő hetvenes években felháborította a meztelenséghez még alig szokott vásárlókat. A cég agresszív tévés- és újságkampányával gyorsan megismertette magát a közönséggel, aztán 1980-ban betiltották a reklámot. A Jordache mostanában - Liz Hurley után - a félmeztelen Heidi Klummal hirdeti nadrágjait.

Puma

A 2003-ban megjelent képen, mint láthatja, félreérthetetlen helyzetben térdel egy Pumába öltözött csaj a szintén trendi srác előtt, és ha jobban megnézi a lány harisnyáját, a combján némi lecsöpögött testnedvet is felfedezhet. A Puma tagadta, hogy ők készítették volna a reklámot. Szerintük valami rosszakaró töltötte fel a netre a képeket, amelyek aztán körbejárták a nemzetközi médiát. Biztos sokat buktak rajta.

Akademics

A hip-hop szerelésekben utazó cég 2004-es reklámja első ránézésre még a legkonzervatívabbak szűrőjén is átmegy. Na, jó nem biztos. De tény, hogy sokkal kevésbé tűnik megbotránkoztatónak, mint az eddig felsorolt hirdetések. "Read books. Get brain." Azaz ha olvasol, okosabb leszel, mondja a szlogen Amerika felnőtt lakosainak. Csakhogy a kamaszok, és különösen a hip-hop rajongok szlengjében a get brain egyet jelent a szopással. Erre egy idő után a New York-iak is rádöbbentek. Leszedették a plakátokat.

Dolce&Gabbana

A Dolce&Gabbana csoportos erőszakot sugalló reklámját az olasz hatóságok betiltották, hiszen szerintük "sérti a nők méltóságát". Persze a hideg erőszakon kívül nincs sok megdöbbentő a képen, hiszen a D&G szeret szexuálisan provokatív reklámokat alkotni. Gondoljunk csak a melegek párkapcsolatára épülő, vagy a Puma szopós képére adott válasz reklámjukra.