Világválság ide vagy oda, szinte hetente jelenti be egy újabb híresség, hogy parfümmel rukkol elő. A marketingstratégiák eltérőek. Van, aki a meztelen test ösztönző erejében hisz, lásd Calvin Klein és Eva Mendes esete az amerikai cenzorokkal. Van, aki viszont úgy gondolja, hogy a tündérmesékkel a fiatalabb vásárlókat is meg lehet fogni, vegyük például Paris Hiltont. Egyesek pedig mindkét nem kegyeit szeretnék megnyerni, mint például Antonio Banderas. Döntse el ön, hogy melyik cég celebbel eladott parfümreklámja a legjobb.

Hayden Christensen, a Hipervándor című film főszereplője is belépett azon hírességek sorába, akiket sikerült meggyőzni arról, legyenek egy parfüm reklámarcai. A 28 éves színészt a Lacoste kérte fel arra, hogy népszerűsítse Challenge márkanevű parfümjüket, ami augusztusban kerül majd a boltok polcaira. Biztos, ami biztos, a Lacoste a hirdetést már most bemutatta a nyilvánosságnak.

Kékre retusált szemmel csábít vásárlásra

A reklám viszonylag ártatlan, ugyanis Christensen csupán vakítóan kékre retusált szemeivel próbál vásárlásra csábítani, a csupasz bőrfelületeket és egyéb szexuális eszközöket ezúttal mellőzték a kreatívok.

Persze nem a Lacoste az első cég, ahol úgy gondolják, hogy egy híresség előnyös külseje és ismertsége önmagában is elég ahhoz, hogy vásárlásra ösztönözze a fogyasztókat. A Chanel például úgy gondolta, hogy Nicole Kidman egy hátul mélyen dekoltált ruhában is kellően meggyőző ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődést a No.5. Eau Premiere iránt. Justin Timberlake pedig az általa olyannyira kedvelt farmer, ing és mellény összeállításban népszerűsítette a Givenchy Play nevű férfiparfümjét. Thierry Mugler Angel (azaz Angyal) parfümje már a név miatt is behatárolta a lehetőségeket, így Naomi Wattsnak minden szexuális töltetet nélkülöző, tündérmeséket idéző kampányban kellett szerepelnie.

Eva Mendes mellbimbója nem nyerte meg a cenzorokat

Agyness Deyn modellhez persze nem illik ez a szerény ábrázolási mód, így Jean Paul Gaultier Ma Dame márkanevű parfümjének hirdetéseiben hozza a maga formáját, ami persze még mindig messze van a teljes meztelenségtől. A nyomtatott és a televíziós reklámban természetesen maga a mester is feltűnik, és kap egy csókot a múzsájától. Calvin Klein nem arról ismert, hogy megelégedne ilyen provokatívnak csöppet sem mondható félmegoldásokkal. A Secret Obsession parfüm reklámjához például meztelenre vetkőztette Eva Mendest. A színésznő kivillanó mellbimbója persze nem igazán nyerte el az amerikai cenzorok tetszését, és a hirdetés újravágott változata is csak este kilenc után kerülhetett a képernyőre.

Melyik celeb a legjobb reklámarc?

A meztelen színésznős vonallal egyébként a Dior is kísérletezett, a J'adore L'eau parfümöt például egy alulöltözött Charlize Theronnal népszerűsítik. Igaz, a termékhez készült egy olyan hirdetés is, amin a színésznő egy aranyszínű ruhában pózol. Azt egyelőre nem tudni, hogy Claudia Schiffer mit visel majd Alberta Ferretti második parfümjének kampányában, ugyanis azonkívül, hogy a termék augusztusban kerül majd a piacra és a szupermodell lesz a reklámarca, nem sok mindent tudni. Egyelőre például a parfüm neve is titok, és a kampányról is csak annyi derült ki, hogy jó pár felvétel készült már a parfümöt népszerűsítő hírességről – írja az InStyle.

Jennifer Lopezzel kezdődött

Bernd Beetz, a 104 éves múltra visszatekintő Coty vezérigazgatója elmondta, a parfümgyártók korábban nem hittek abban, hogy egy híresség által népszerűsített illat sikeres lehet. Aztán jött Jennifer Lopez, és megcáfolta mindezt, amikor piacra dobta első parfümjét – írja a New York Times. Bár Elizabeth Taylor már korábban is előrukkolt saját illatával, ami meglehetősen népszerű volt, Beetz szerint ez az a kivétel, ami erősíti a szabályt. A szakember szerint az utóbbi pár évben azért változott meg az a trend, mert a hírességek nem akkor dobnak piacra egy illathot, amikor már szinte mindenki elfeledkezett róluk, hanem karrierjük csúcspontján. Hozzátette, igazi együttműködésről van szó, nem pedig arról, hogy valaki csak a nevét és az arcát adja egy parfümhöz.

Bernd Beetz úgy véli, hogy a magánéleti problémák nem biztos, hogy ártanak egy terméknek, sőt, akár növelhetik is az eladást, hiszen az emberek szívesen nyugtázzák, hogy a hírességek élete sem csak játék és mese, és szívesen kísérik figyelemmel mindennapjaikat. A Coty vezetője egyúttal azt is elárulta, igen komoly harc folyik a sztárokért a cégek között. Persze mielőtt kiválasztanának egy celebet, komoly piackutatást végeznek, elbeszélgetnek a fogyasztókkal, utánanéznek, hogy ki adja el a legtöbb lemezt, kinek a filmjeire kíváncsiak a legtöbben.

Friss hús és a nagy öregek

Természetesen az igazán sikeres és menő hírességek nem egy ismert cég reklámarcaiként népszerűsítenek egy-egy illatot, hanem saját parfümmel próbálják növelni bevételüket. A biztos siker érdekében pedig nem csak nevükkel, de arcukkal is felvállalják az ominózus terméket. Idő és hely hiánya miatt természetesen nem áll módunkban megemlíteni az összes celebparfümöt, csupán szemezgetünk az óriási kínálatból. Vegyük először a világ egyik leghíresebb expornószínésznőjét, Jenna Jamesont, aki nemcsak ikerfiainak adott életet nemrég, hanem piacra dobta saját parfümjét. A Heartbreaker paramétereiről egy külön honlapon tájékozódhatnak az érdeklődők. Hasonlóan behatóan ismerkedhetünk meg Halle Berry saját nevét viselő illatával. A honlapon természetesen mindenki naphosszat nézegetheti a kampányhoz készült két videót és két fotót.

A legtöbb híresség nem éri be egyetlen illattal, és ha egyszer beindul az üzlet, akkor rendszeresen jelentkezik egy-egy újabb parfümmel. Britney Spears igazi nagy öregnek számít ezen a területen több mint féltucat illatával, és nyilván ennek köszönhetően kérte fel a Logo TV arra, hogy legyen egy kamu parfümreklám arca. Celine Dionnak, Jennifer Lopeznek és Elizabeth Taylornak sincs oka panaszra, és szorosan a nyomukban lohol Christina Aguilera, Paris Hilton és Kate Moss is. Aguilera egyébként két marketing stratégiát is kipróbált. A saját nevét viselő parfümjét meztelen testével próbálta eladni, míg az Inspire-t már korábban is említett vonallal. Ezt a kártyát Paris Hilton is kijátszotta, mégpedig értelemszerűen a Fairy Dust parfümnél. A Can Cant persze a Moulin Rouge egyik táncosaként népszerűsítette, a többi illatnál pedig egyszreűn magát adta.

Nőktől férfiaknak

Miután a hírességek kellő számú parfümmel látták el a velük megegyező nemű rajongókat, általában a piacra dobnak egy olyan illatot is, amivel a vásárlók másik felének is kedveskednek egy termékkel. Jennifer Lopez a Deseo for Women után Jim Krivda és Ellen Molner parfümmőrel közösen megalkotta a Deseo for Ment. Az ominózus parfüm hirdetésében természetesen Lopez is feltűnik, mégpedig bikiniben és egy lenge ingben a háttérben a célközönség egy példányával. Kylie Minogue a Darling, a Showtime és a Couture után a férfivásárlókat célozta meg az Inverse-zel. A férfiaknak készült illat hirdetésében az énekesnő is szerepel, akárcsak aktuális szereleme, a modellként dolgozó Andres Velencoso Segura. A leglelkesebbnek Paris Hilton bizonyult, aki a Paris Hilton, a Heriess és a Just Me parfümhöz is kevertetett férfiváltozatot.

Melyik celeb saját reklámja a legjobb?

Zólyomi Zsolt parfümőr kicsit csavart egyet a jól bevált módszeren, vagyis hogy a celeb csak a nevét adja egy szakemberek által összeállított illathoz. Ő ugyanis magyar celebeket kért fel arra, hogy segítsenek megalkotni legújabb férfiillatát. És most következzen egy ellenpélda, vagyis egy férfi, aki nőknek akar kedveskedni. Antonio Banderas igazi macsóként nem aprózta el a kérdést, és szinte minden férfiillatnak elkészítette a női változatát is. Victoria Beckham és férje ilyen szempontból könnyű helyzetben van, hiszen ők családi vállalkozásban tudnak képviselni egy-egy illatot. Az éppen válófélben lévő Usher ugyan csak egy illatot dobott a piacra, de azt kétféle változatban is, hiszen nyilván nem szerette volna, ha női rajongói kimaradnak a jóból, esetleg egy férfi parfümmel kellene befújniuk testüket, ha közel akarják érezni magukat hozzá.