Üvegenként negyven euróért, több mint tízezer forintért árulják a Sex Pistolsról elnevezett uniszex parfümöt, ami hamarosan az Egyesült Államokba is megérkezik, és mindennél jobban bizonyítja, hogy a punk még mindig nagyon jó üzlet. Johnny Rottennel vajat, Iggy Poppal biztosítást, egy csomó zenekarral, köztük a Ramones-szal meg cipőt lehet eladni.

Itt a parfümünk, de ne vedd meg!

A nyár közepe óta Franciaroszgban árusítják a Sephora áruházlánc üzleteiben a Sex Pistols-parfümöt, de szeptember 10-étől az Egyesült Államokba is megérkezik az Európában üvegenként negyven euróért, valamivel több mint tizenegyezer forintért árult illat. A világ legismertebb punkzenekara ezzel az akcióval megérkezett a szépségiparba.

A zenekar nevének jogait az État Libre d'Orange nevű parfümcég vette meg, és a terveik szerint még idén piacra dobnak majd egy pistolsos szappant is, jövőre meg egy új parfümöt is. A hír akár a Sex Pistolshoz kapcsolódó életérzés utolsó megmaradt szilánkjának összetörését is jelenthetné, ha nem illeszkedne tökéletesen bele annak a bohócnak a profiljába, amivé a zenekar énekese változtatta saját magát. "A punk tiszta cirkusz lett, nem? Mindenki rosszul csinálja. Annak kellene lennie az üzenetnek, hogy "Ne minket kövess, csináld azt, amit akarsz!" - nyilatkozta korábban Johny Lydon, vagyis a Sex Pistols idején Johnny Rotten, a zenekar énekese.

Ebbe a cirkuszba meg jól illeszkedik a nem kifejezetten olcsó, valószínűleg elég semleges illatú parfüm, de talán még jobban fog majd a hamarosan megjelenő szappan. A parfümcég a Live Nation Merchandise-tól vásárolta meg a névhasználati jogokat, akik viszont az ilyen akciók előtt egyeztetnek azokkal a zenekarokkal, amelyeket képviselnek.

A szappan mellé bögre és vaj

A Billboard cikke szerint a Sex Pistols nevét mindig jól lehet adni, még akkor is, ha vannak olyanok, akik óvakodnak attól, hogy bármit is a Sex Pistols felirattal áruljanak. A legnépszerűbb termék a zenekar nevével egyébként egy Never Mind The Bollocks (a zenekar egyetlen rendes nagylemezének a címe) feliratú bögre.

Legutóbb nem a teljes zenekarral, csupán az énekessel, John Lydonnal reklámozták a Daily Crest tejipari cég vajait, és ha minden igaz, 85 %-os növekedést értek el az eladásaikban, köszönhetően az ötletes reklámnak, ami megmentette őket a csődtől.

Ma már minden valamirevaló punk árul valamit

Hasonló ötlet volt a Swiftcover biztosító 2009-es reklámja, amiben Iggy Pop volt a főszereplő. A punk keresztapjának tartott Iggy Pop két lábon járó orvosi csoda, bőre van meg izmai, meg egy minden mérget feldolgozó szervezete, valószínűleg ezért nem pusztult bele abba a drogmennyiségbe, amit az évek során magába tolt. Ideális reklám volt a biztosítónak, hogy Iggy azt mondta a szpotban, hogy a Swiftcover még őt is hajlandó biztosítani.

A Sex Pistolsszal a parfümgyártó mellett nemrég a Vans ruhacég is leszerződött, hogy kiadjon egy széria olyan cipőt, farmert és pólót, amin a zenekar neve szerepel.

A cipőgyártók között viszonylag népszerűnek számítanak a rock- és punkzenekarok. Vagyis leginkább a Converse-nél, és leginkább a klasszikus, Chuck Taylor szériánál.

Itt megtalálható a The Clash, illetve a másik nagyágyú, a Ramones tiszteletére létrehozott széria, de a cég elkötelezett amellett, hogy minél több zenekart bemutasson a cipőin, ha már a Martens bakancs egyetlen igazi alternatívájának a Chuck Taylor cipőket tartják. Van ilyen cipőből AC/DC, Metallica, de még Kurt Cobain verzió is.