horoszkóp

Ilyen lesz a frizura-, smink- és illatdivat 08-ban

2008.01.22. 12:46
Azt minden tanácsadónk egyértelműen leszögezte, hogy nagyon nehéz, mi több, nagy merészség előre kijelenteni, mik az új trendek. Ennek ellenére vállalkoztak a lehetetlenre, és óvatos jóslásokba bocsátkoztak: frizurában a hatvanas évek, sminkben a természetesség, illatban a szexi édes illatok sorakoznak 2008-ra.

A divatot már kiveséztük, ezért ezúttal a fodrász-, a smink- és a parfümipar egy-egy képvislőjéhez fordultunk trendelőrejelzésért. "Az úgynevezett bob és kleopátra" - válaszolta a Microphone Hair stúdió részéről Istu arra a kérdésünkre, milyen lesz 2008 hajdivatja. A kleopátra stílust 18 feletti olvasóinknak nem kell külön bemutatni, bizonyára emlékeznek még rá. A bob a hatvanas években dívó gombahajat jelenti, amit bubiként is emlegetnek.

A természetes a divat

Szerencsére - illetve a testüket, szemöldöküket, hajzatukat mesterségesen át-és átdolgozó magyar hölgyek egy részének szerencsétlenségére - idén szinte minden területen a természetesség a divat, így tetszelgés céljából érdemes lesz a hidrogénszínű frizurákat valami természetesebbre cserélni.

A szakértő szerint a hosszú hajban valószínűleg megmaradnak a lágy átmenetek, illetve továbbra is divatos lesz az enyhén hullámos haj. Erőltetetten tépett frizurát azonban a világért se csináltasson magának senki, mivel az már nagyon idejétmúlt.

Twiggy, indie és Bros

Nőknél várhatóan ismét visszatér a rövid haj (szintén hatvanas évek hatás, Twiggy és társai). Fiúknál a gomba mellett az indie-s zenei irányzat hívei által preferált fazon szárnyal, a hátsó hosszú rész rövidülni fog, akár egészen a felnyírtig. De mint megtudtuk, akár a nyolcvanas évek klasszikus - például a Bros tagjait idéző - férfi frizurái dominálnak majd.

Igazodjon saját magunkhoz

Jónás Kata sminkmester is óvatosan prognosztizál saját szakterületén. "Én nem előrejelzéseket, inkább megfigyeléseket szeretnék tenni" - mondja. Szerinte sminkben inkább azt érdemes alkalmazni, amiről már bebizonyosodott, hogy jól áll nekünk, és az aktuális divatból csak azt kell átemelni, ami stílusunkhoz illik. Annyi mindenesetre előre látható, hogy idén a nagyon nőies, elegáns arc lesz tetszetős. Rúzsok közül a természetesebb színű mattok mellett a sötét pirosat és sötét bordót érdemes már most beszerezni.

Tilos a szájkontúr

Jónás Kata szerint a rúzshasználat ugyan visszatér, a legnagyobb melléfogás viszont, ha azt szájkontúrral egészítjük ki: "Fontos aranyszabály, hogy ha mindenképp ragaszkodunk a körbekontúrhoz, utána a teljes szájat satírozzuk be ceruzával, majd ecset segítségével dolgozzuk össze. Erre jöjjön egy selymes fényű rúzs." Szigorúan tilos az a fajta kontúrozás, amikor külön életet él a kontúr a száj körül, mivel ápolatlan, közönséges benyomást kelt.

Elegáns és letisztult

"Rúzsok terén a brilliantos szájfénytől tartózkodnék, mint ahogy a túzottan vizesen csillogó megoldásoktól is. Maradhatnak a nagyon finom vizes alapú, áttetsző, elegánsabb rúzsok, mehet mindenféle szín, a lényeg, hogy ne legyen túlzott a ragyogása. Idén elegánsabb, letisztultabb vonal lesz divatos" - véli a sminkmester.

Az arc valamennyi pontján a szofisztikált megoldásokat javasolja, szerinte a szemfény színezésben is a precízen kidolgozott matt lesz a fő vonal. Úgy tűnik, nemsokára visszatérünk a matt színek használatához.

Az arc árnyékolása ősi sminkes trükk, jelenleg a csontok árnyékolásának van nagy keletje. "El tudok képzelni olyan megoldást, hogy például sötétebb tónusú matt árnyékoló púdert használunk. Beárnyékolhatunk a csontok alá, a csontokra pedig finoman, esetleg gyöngyházasan fénylő por kerülhet. Gyönyörű szoborszerű lesz így az arc."

Ami a bőrhöz legjobban illik

Zólyomi Zsolt parfümszakértőt az illattrendekről faggattuk. Mint kiderült, a divathoz hasonlóan ebben az iparágban is kb. másfél évre előre dolgoznak.

A téma ismerője itt is a személyre szabottságot hangsúlyozza: "A parfüm nagyon intim, nagyon személyes műfaj, minden attól függ, hogy jelenik meg a bőrödön. Legjobb, ha elfelejted, hogy milyen üvegben, milyen fenékkel akarják neked eladni, mindenkinek azt kell kitapasztalni, ami a bőréhez legjobban illik" - véli a parfümőr.

Illatozzon mint egy sütemény vagy vattacukor

Általánosságok azért itt is vannak: jelenleg a gurmand illatirány a trend: egy kompozíciót egy-egy egzotikus fűszer vagy ételaroma köré építenek fel. Másik tendencia, hogy férfi illatok mennek át nőiesbe és vice versa. Mint megtudtuk, olyan alapanyagokat raknak férfi illatokba - például az írisz a Diornál -, amihez tíz éve nem mertek volna nyúlni.

Nincs tehát tilos illat, annyi azonban elmondható, hogy jelenleg a virágos mezők csokrainak illatai nem annyira mennek, kevésbé vásárolnak az emberek például citruskompozóciót. Nagy reneszánsza van ugyanakkor az egyetlen virág - például mimóza - köré felépített illatoknak. Ami pedig kimondottan menő, az a nagyon intenzív, édeskés illat (tuttifrutti, gyümölcskoktélok vagy vattacukor). "Egyre agresszívabbak és szexisebbek ezek az illatok, ami nem feltétlen célravezető" - véli a szakértő.

Az örök klasszikus és a költségkímélő celebparfümök

És persze ott a földkerekség örök nagy klasszikusa, a Chanel No° 5, amit ügyes marketingesek évtizedeken át a topon tartanak, és 1921-es születése óta csak nagyon óvatosan, apránként változtatják. Na és természetesen nagy divatja van a celebek nevével fémjelzett parfümöknek is. Mint megtudjuk, ennek pedig az oka az, hogy az ismert arcok előtérbe helyezésével töredékére csökkennek a marketingköltségek.