Rövidebb menetidő, kiváló zaj-és rezgéscsillapító sínágyazat, csili-vili megállók, egyszóval minden, amitől már ön is azt hiheti, hogy fejlődünk, és a következő nyáron nem kell beledöglenie abba, hogy hússzal mennek a vonatok. Kedden mindenki nagyon boldog volt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nél (NIF) (is), hiszen végre befejezték és átadták a dél-balatoni vasút felújított szakaszát. 

Azon most lépjünk túl, hogy a siófoki új vasúti átjáró olyan abszurdra sikerült, hogy a síneken átkelve a gyanútlan gyalogos egy szalagkorlátnak ütközik, mert a NIF szerint ez

direkt vezet úgy oda.

De a nagy ünnepség alatt arról sem esett szó, hogy Balatonvilágos egyetlen vasúti átjáróját még mindig nem adták át. Tudják, ez az a Balaton parti település, ahol ezen az egyetlen úton lehet lejutni a tóhoz. Vagyis csak LEHETNE.

A Blikk írta meg még nyáron, hogy a NIF-nek a főszezonban sikerült lezárnia az egyetlen partra vezető utat az egyébként főként turizmusból élő településen. A helyiek és a fővárosból érkező nyaralók csak több kilométeres kerülővel juthattak le a partra. Akkor is csak úgy, ha még egy (Somogy megyei) útdíj matricát is vettek. A NIF ugyan legalább észbe kapott és október 30-ig elengedte volna ezt az útdíj matricát, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-t és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t viszont megvétózta. Szóval maradt a kerülés és a pluszkiadás.

Ha már a helyiek áprilistól a szezont bukták, legalább abban bíztak, hogy az átjáró őszre elkészül, és nem kell kerülniük, merthogy a NIF korábban ezt ígérte. De 7 hónap alatt sem készült el. Nyugodjon meg, mindenre van magyarázat.

A munkálatok során kiderült, hogy a régi átjáró mentén a löszfal jelentősen mozog, ezért egy komoly támfalrendszert is meg kellett építeni még mielőtt elkezdhették volna az új átjáró építési munkálatait. A létesítmény határidőre elkészült, a forgalombahelyezési engedélyezési eljárás megkezdődött. Az átjárót várhatóan 2015. december elejéig forgalomba helyezzük

– írták a Velvetnek a NIF sajtóosztályáról.

Olvasónk juttatta el hozzánk azokat a fotókat, amiken az elkészült, de még a forgalomba nem helyezett vasúti átjáró látszik és leginkább azt nem érti, hogy 

  • miért nem sikerült mindenhová korlátot építeni és,
  • hét hónap alatt miért nem tudták a lejárót faltól falig lebetonozni úgy, hogy normális vízelvezető árkot is építenek

A furcsaságokat ebben a galériában ön is alaposabban megnézheti:

Erre is kaptunk választ.

A fotó helyszíne jelenleg forgalomtól elzárt terület, ahol nem történt meg a forgalomba helyezés. A két korlát összekötése a forgalomba helyezésig elkészül. Az átépített útátjáróhoz kapcsolódó útszakasz leaszfaltozása nem volt a beruházás része: azt az önkormányzat kifejezett kérésére végezte el a kivitelező Déli Part 2013 Konzorcium. Kérdése feltevése óta egyébként már a hiányolt részt is leaszfaltozták

 – mondták a NIF sajtóosztályán.

Honlapjukon egyébként az olvasható, hogy a pályafelújítás szerződés szerinti határidőre, csaknem 30 milliárd forintból készült el.