Rövidebb menetidő, kiváló zaj-és rezgéscsillapító sínágyazat, csili-vili megállók, egyszóval minden, amitől már ön is azt hiheti, hogy fejlődünk, és a következő nyáron nem kell beledöglenie abba, hogy hússzal mennek a vonatok. Kedden mindenki nagyon boldog volt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nél (NIF) (is), hiszen végre befejezték és átadták a dél-balatoni vasút felújított szakaszát.
Azon most lépjünk túl, hogy a siófoki új vasúti átjáró olyan abszurdra sikerült, hogy a síneken átkelve a gyanútlan gyalogos egy szalagkorlátnak ütközik, mert a NIF szerint ez
De a nagy ünnepség alatt arról sem esett szó, hogy Balatonvilágos egyetlen vasúti átjáróját még mindig nem adták át. Tudják, ez az a Balaton parti település, ahol ezen az egyetlen úton lehet lejutni a tóhoz. Vagyis csak LEHETNE.
A Blikk írta meg még nyáron, hogy a NIF-nek a főszezonban sikerült lezárnia az egyetlen partra vezető utat az egyébként főként turizmusból élő településen. A helyiek és a fővárosból érkező nyaralók csak több kilométeres kerülővel juthattak le a partra. Akkor is csak úgy, ha még egy (Somogy megyei) útdíj matricát is vettek. A NIF ugyan legalább észbe kapott és október 30-ig elengedte volna ezt az útdíj matricát, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-t és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t viszont megvétózta. Szóval maradt a kerülés és a pluszkiadás.
Ha már a helyiek áprilistól a szezont bukták, legalább abban bíztak, hogy az átjáró őszre elkészül, és nem kell kerülniük, merthogy a NIF korábban ezt ígérte. De 7 hónap alatt sem készült el. Nyugodjon meg, mindenre van magyarázat.
– írták a Velvetnek a NIF sajtóosztályáról.
Olvasónk juttatta el hozzánk azokat a fotókat, amiken az elkészült, de még a forgalomba nem helyezett vasúti átjáró látszik és leginkább azt nem érti, hogy
- miért nem sikerült mindenhová korlátot építeni és,
- hét hónap alatt miért nem tudták a lejárót faltól falig lebetonozni úgy, hogy normális vízelvezető árkot is építenek
A furcsaságokat ebben a galériában ön is alaposabban megnézheti:
Erre is kaptunk választ.
– mondták a NIF sajtóosztályán.
Honlapjukon egyébként az olvasható, hogy a pályafelújítás szerződés szerinti határidőre, csaknem 30 milliárd forintból készült el.