"Most olvastam az idegesítő top 10-et, illetve a 10 idegesítő szívatást, és már több hasonló cikket is innen-onnan, amiben valahogy mindig benne voltak a béna és idegesítő eladók.

Én több mint két  éven keresztül dolgoztam eladóként ruházati boltokban plázában, és megértem, ha bosszantó az érdeklődésünk a vásárlók igényei iránt, de egyrészt ezt a munkahelyünk teszi kötelezővé, nyilván a forgalom növeléséért. Hiszen ha nekem elmondják, mit keresnek, én meg tudom mondani, pontosan van-e olyan termék a boltban. Ha a segítségem nem kell, akkor azt is megértem. Nyilván vannak olyan munkatársak is, akik rávágják, h fogalmuk sincs, de ez nem a döntő többség.

Csak azért gondoltam, hogy írok, mert az idegesítő szokások nem feltétlen az eladók butaságából erednek.

Többször volt, hogy inkább idegesítő vásárlókkal találkoztam. Aki csak azért sem köszön vissza, aki azt hiszi, hogy nem létezem, hogy alsóbbrendű vagyok. Igen, bosszantó, hogy 26 éves, diploma előtt álló diákként, aki dolgozik, és mellette még OKJ tanfolyamot is végez, olyan megjegyzéseket kapok az eladótérben, hogy: "Kislányom, tovább kellett volna tanulni!". Nem vagyok én hülye azért, mert eladóként dolgozom. Csak sajnos gyakornokként kevesebbet keresnék egy irodában. Több munkatársam is tanulás mellett dolgozik, némelyik két helyen is. A többség pedig diplomás, több nyelvet beszélő, ami érdekes módon a főnökeinkről nem mindig mondható el.

De szó se róla, hogy több ember is vécének nézi a próbafülkét, a ruhákat pedig vécépapírnak. Táskákban is találtam már rohadó szendvicseket és székletet is. Arról szó se legyen, hogy 11-12 éves párok járnak próbafülkébe szexelni, mert anyukájuk nem engedi otthon. Persze a tükröt mindenképp le kell spriccelniük a fiúknak.

Úgy gondolom, hogy nem érdemes feltétlenül az eladókat hibáztatni. Ez van a munkaköri leírásunkban: a H&M-ben köszönni kell mindenkinek, a Zarában például látványosan nem kell foglalkozni a vásárlókkal, a Promodban pedig mint a gép, köszönni kell mindenkinek, és minden egyes embernek fel kell ajánlanom a segítségem.

Nos, ezt gondoltam kiegészítésképpen. Egy idegesítő vásárló top 10-et akármikor összehozok pár perc alatt, mindezt úgy, hogy a boltban nekem mindig jó kedvem van, és segítőkész vagyok. Még akkor is udvariasan viselkedek, ha a kedves vásárló rajtam vezeti le a munkahelyi vagy személyes feszültségeit" - írta meg tapasztalatait egyik olvasónk.