Madonna filmrendezőként van jelen a Velencei Biennálén, ahol most debütált a W.E. című filmje. Az indiewire magazin szerint valószínűleg Madonna azt remélte, jobb lesz a kritikusok reakciója az új filmjét látva. Előző filmjét, a Mocsok és bölcsesség című filmét is rendesen lealázták - nézői szemmel nézve tényleg borzasztó egy film.
A W.E. Wallis Simpson történetét dolgozza fel, akit A király beszéde című filmből ismerni ha máshonnan nem ugranak be: ő az a nő, aki miatt Edward király lemondott a trónról. Madonna ezzel a felütéssel kicsit magasra is tette a mércét a magazin szerint. A filmet a Telegraph és a Hollywood Reporter vegyesen értékelte, az előbbi szerint túl sok gondot fordított Madonna a filmben megjelenő luxusmárkákra, mindenki nagyon divatos és pompázatos a filmben. Túlságosan is, azzal vádolják Madonnát, hogy nem vette a fáradságot ahhoz, hogy utánajárjon, hogyan éltek akkoriban az emberek.
A Guardian és a Playlist a filmet nagyon lehúzta, a Guardian kritkusa értetlenül áll afelett, hogy Madonna punk-rock zenét, pontosabban a Sex Pistolstól a Pretty Vacantot válaszotta aláfestő zeneként. Nem érti, mit akar ezzel Madonna, hogy talán szerint Wallis Simpson volt az első punk-rocker a világon? Pozitív kritikát egyelőre senki nem írt a filmről, Madonna eddig mindössze annyit nyilatkozott, a film készítéséhez két exférje, Sean Penn és Guy Ritchie inspirálták. Hogy újabb zsengekorú pasija mellette állt-e amikor a kritikákat olvasta a híresen maximalista énekesnő, egyelőre nem tudni.