Hosszú, állítólag háromórás interjút készített a Hvg.hu Melegh Gáborral, a Rezešová-ügy egyik műszaki szakértőjével. Melegh-ről érdemes tudni, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem gépjármű tanszékének vezetőhelyettese, az egyik legismertebb és legfoglalkoztatottabb igazságügyi műszaki szakértő.
De ami miatt a leginkább ismert lett, az a nemrég első fokon hat év fogházra ítélt Eva Varholíková-Rezešová tavalyi balesetének elsőfokú pere, ahol először az áldozatok hozzátartozói kérték fel szakértőnek, ezt visszautasította, később viszont a szlovák milliomosnőnek igent mondott. Szakértői véleményének lényege az volt, hogy Rezešová elé bevágott a négy (később a karambolba belehalt) áldozat Fiatja, pontosabban megkezdte az előzést, így a nemrég ismét börtönbe vonult szlovák nőnek nem volt esélye a lassításra. Az interjúban Melegh több korábban megjelent hírt próbált cáfolni, ezeket pontokba szedve összefoglaltuk:
- Melegh szerint a média rosszul ítélte meg az egész ügyet, kvázi felfújva azt: "Ez egy borzasztó tragédia, az ember senkinek nem kíván ilyen szörnyűséges halált. De ez egy közlekedési bűncselekmény, komolytalan, ahogyan a megítélése a médiában megy."
- A szoftver, amivel a balesetet lemodellezte, saját fejlesztés, és egy olyan cég forgalmazza, amiben Melegh a cégkivonat szerint résztulajdonos. A szoftver alkalmazását több bírálat is érte az ügyben.
- Rezešová ügyvédje, Novák Péter kereste meg őt az ügyben, ugyan nézze már át, van-e olyan részlet, amit az addigi szakértők nem vettek figyelembe. "Az ügyvéd már csak akkor keresett meg, amikor a szakértők közötti eltérő szakmai álláspont megszűnt. Meg kell mondjam, nagyon tisztességes volt, mert kaptam már korábban olyan megkereséseket, hogy éreztem, mit várnának tőlem, de én ezeket soha nem vállaltam. Ez nem egy divatszabóság, nem tudnak annyit fizetni, hogy olyat leírjak, amit szakmailag nem tartok elfogadhatónak. Átnéztem az ügyet, és jeleztem neki, hogy itt van valami" – mondta Melegh.
- Arra a kérdésre, hogy miért nem a sértettek képviselőjének mondott igent, ezt felelte: "És a sértettek családja talán nem érti, hogy ha nekik adtam volna szakvéleményt, abban ugyanez lenne. Úgyhogy végül talán fel sem használták volna. Az eseménynek alapvetően egy megoldása van, és ez nem megbízó, hanem tényfüggő."
- Azt változatlanul állítja, a Fiat Punto a sérült benzintartály miatt gyulladhatott ki, a sérülés pedig lehetett műszaki hiba következménye is. "De a tartály nincs meg, mert elolvadt, akárcsak a csatlakozások, amelyek bilinccsel kapcsolódnak hozzá. Számtalan olyan esetet láttam, hogy ezek a bilincsek lazák, vagy korrodáltak, ami önmagában még nem is okoz gondot, csak az ilyen rendkívüli helyzetben van jelentősége" – állította a szakértő.
- Az ügyet már nem biztos, hogy elvállalná, bár nem a saját szakvéleménye miatt. "A véleményem szakmai tisztességgel készült, de azzal nem számolhattam, hogy az ügy ilyen reakciókat vált ki, ez nem hiányzott. De ez nem azt jelenti, hogy leírtam olyat, amit utólag szégyellnem kellene" – indokolta utólagos ódzkodását.