A negyedik ázsiai Adult Expót rendezték meg pénteken Macauban, Kínában. 2500 szakmai látogató, 30.000 bámészkodó vett részt a kétnapos eseményen, 80 vállalattól összesen 13 országból. A szexiparosok a legkülönfélébb termékeiket mutatták be abban bízva, hogy az eddiginél is jobban lefedhetik a világ szexjátékszereinek piacát, a kínai és ázsiai piacra is koncentrálva. A kiállítók közül többen azt nyilatkozták, a kínaiak sokkal nyitottabbak a szex témája iránt, és ez az ami hajtja őket arra, hogy még több terméket gyártsanak hazai piacra is - a pénz nyilván nem az utolsó szempont. (A hazai Erotika Kiállítást itt nézheti meg.)

Kína a szexjátékszerek piacának mintegy háromnegyedét uralja, a China Daily magazin szerint tavaly a kínai termékek a világ összes szexuális segédeszközének a 70%-át tetté ki. Az iparágban több mint ezer gyártóról van szó, ami cirka 2 milliárd dollárt jelent évente. Az expo szervezői szerint várható, hogy hasonló vásárokat szerveznek még Kína egyes területein. (Európa legnagyobb erotika expójáról, a Venus Berlinről itt olvashat.)

A kiállítók közt akadt olyan is, aki három éve még vegyi gyárat vezetett, azonban mivel nem volt eléggé jövedelmező, váltott a vibrátorok világára. “Ez az eset nem egyedülálló” - nyilatkozta a The Starnak Kenny Lo az egyik főszervező. “Számtalan kínai gyártó felismerte, hogy a felnőtt iparággal minimális befektetéssel jóval nagyobb bevétele lehet. Nem olyan nagy lépés például a fehérneműk piacáról a szexi fehérneműkre térni, aztán kiegészíteni ezt szexjátékszerekkel.”