Van, ahol még mindig tilos a nőknek autót vezetni, de a világ nagy részén nincsenek korlátozások, egyszerűen csak kevésbé hajlamosak a nők jogosítványt csináltatni. Amerikában azonban éppen most fordult a kocka a University of Michigan közlekedést kutató intézete szerint. Az LA Times azt írja, hogy az intézet friss tanulmánya szerint már több nőnek van jogosítványa az USA-ban, mint férfinak. A különbség persze csak hajszálnyi, de már a nők javára billen a mérleg. Korábban az volt a helyzet, hogy a férfiak többségének volt jogosítványa és a nők közül csak viszonylag soknak, de most már gyakorlatilag mindenkinek van, ezért - mivel valamivel több nő él az országban, mint férfi - a női sofőrök kerültek többségbe.
1963-ban a jogosítvánnyal rendelkezők 60%-a volt férfi, ez az arány mára lement hajszállal 50% alá, de persze összességében még mindig a férfiak vezetnek többet. Csaknem fél évszázaddal ezelőtt a teljes vezetett távolság 79%-át férfisofőrök tették meg, azaz egy jogosítvánnyal rendelkező férfi jóval többet vezetett, mint egy jogosítvánnyal rendelkező nő. Ez még most is így van, de az arány hatalmasat változott, a vezetett kilométereknek már csak 59%-ában van férfi a volán mögött. Ennek a gyakorlatban az a következménye, hogy bármely adott pillanatban valószínűleg több férfi sofőr van az úton, mint női.
Michigan egyetemének szakértő professzora azt is hozzátette, hogy több szempontból is pozitívum, hogy nőtt a női sofőrök aránya az utakon: „a nők valószínűleg kisebb, biztonságosabb és kevesebb benzint fogyasztó autókat vásárolnak. Kevesebbet is vezetnek, és a vezetett távolsághoz képest kevesebb halálos balesetet okoznak."
Kevésbé pozitív oldala a dolognak, hogy hiába a jobb fogyasztású autók viszonylagos népszerűsége, nemcsak egyre többen vezetnek manapság Amerikában, hanem és egyre többet is. Egy átlagos férfi a harmadával vezet többet ma, mint a ’60-as évek elején, míg a nők majdnem kétszer annyi kilométert vezetnek, mint ötven éve, az általuk levezetett távolság 89%-kal emelkedett.