Vajon hihetőbbnek tartanánk egy szempillaspirál-hirdetést, ha Penélope Cruz arca nem űrlényszerűen tekintene ránk a reklámról, hanem mondjuk érzékelnénk pórusokat a bőrén? Nagy-Britanniában lehetséges, hogy nemsokára egy figyelmeztető sort lesznek kénytelenek a magazinok minden olyan anyagon elhelyezni, amelynek fotóit erősen módosították. Az ok: a divatfotók és a reklámok olyan mértékben manipuláltak, hogy teljesen elérhetetlen szépségideált sulykolnak az emberekbe, ami a Brit Divattanács szerint egészségtelen állapot. Kattintson tovább két megdöbbentő Photoshop-videóért.
A British Fashion Council (BFC, azaz Brit Divattanács) olyan komolyan veszi a munkáját, hogy nemcsak a zsenge korú és alultáplált modellek alkalmazása ellen szólal fel, hanem azt is szeretné elérni, hogy a magazinok jelezzék, ha fotómanipulációkat alkalmaznak. Ez viszont körülbelül azt jelentené, hogy minden egyes hamvasbőrű, csillagszemű nőt alkalmazó promóció sarkába és a hírességek divatfotóinak rejtett szegletébe is oda kellene írni valami olyasmit, hogy vigyázat, “a képeink elferdítik valóságot”. Az elferdítés – vagy ha tetszik, feltuningolás – mértékét az a 2006-os videó remekül példázza, amely egy Dove-óriásplakát készülését mutatja be. Ezután tényleg biztosak lehetünk benne, hogy egy teljesen átlagos nőből, azaz akár belőlünk is gyönyörű, telt ajkú, hattyúnyakú, mély tekintetű, ívelt szemöldökű, vonzó teremtés válhat.