Egyesek szeretik a fővárosi bringás utakat és állapotukat, egyesek kritizálják, a fejlődési irány szerencsére egyértelmű Budapesten. Egyre többen tekernek, még a vacak őszi időben is, és ezért egyre jobb infrastruktúra kéne a fővárosnak (ld. a nagykörúti tüntetést).

Nemrég a Baltikumban jártunk, ahol pár tanulságot sikerült levonni az ottani bringautak kiépítettségéről. Az észtországi Tallinnban még van hova fejlődni, de a külvárosokból már szuperül használható bringautakon lehet begörögni a belvárosba. A szűk belső utcahálózaton persze már nehezebb a cangások helyzete, ráadásul az észt autós intoleránsabb a kerékpárosokkal szemben, mint a budapesti.

Ezzel szemben Finnországban az infrastruktúra és a kultúra is patent. Helsinkiben szabályos bringás „autópályákat" találtunk, itt is főleg a külsőbb városrészekben volt jól megoldva a kerékpáros közlekedés, de a belvárosban is a járdákra szuszakolták mindenhol a kerékpárutat. A gyalogosok zömmel tiszteletben tartják a felfestett határvonalakat. Sok az autómentes utca, ahol közös gyalogos és kerékpárutak vannak kialakítva, de az utcányi szélesség miatt ez abszolút nem gond. Jártunk az északibb Tamperében is, itt a várost kettészelő folyó mentén feltűnő, hogy míg négy hídon kelhet át az autós rajta, addig a bringásoknak öt saját hídjuk vagy gátjuk van (sok a duzzasztómű a folyón). Külön említést érdemelnek azok a praktikus bringatárolók, ahova fölösleges saját lakatot vagy láncot vinni, mert az be van építve a szerkezetbe. 

Tehát elmondható, hogy Budapest a következőket fontolhatná meg:

  • ráállni a külvárosokból bevezető utak mentén a belvárosba vezető kerékpárgerincutak kiépítésébe (ld. a csepeli Weiss Manfréd út kerékpárútja),
  • beépített lakattal rendelkező tárolók építése,
  • a Nagykörút problémájára csak egy megoldás létezhetne az autósok érdeksérelme nélkül: a széles járdákból mind a két oldalon le lehetne választani padkával és felfestéssel egyirányú kerékpársávokat, másfél-másfél méter szélesen elég is lenne ez,
  • elkezdeni tisztelni egymást az utakon.

A végére egy bónusz videó Tallinnból, amin az egyik nyugati öblöt elkerülő, bő autónyi széles kerékpárút látható. Még a természetvédelemre is figyeltek, fél kilométeres hidat építettek egy mocsár felett. Bónusz balesetveszélyes jelenet is látható a videó vége felé.