"A BKK a héten, hétfő óta szoftverfrissítést végez minden jegyautomatán. Ezután ha a kiadónyílás eltömítése miatt az ügyfél nem tudja elvenni a visszajáró összeget, a készülék 40 másodperc múlva visszahúzza a pénzt" - írta a BKK az MTI-hez eljuttatott közleményében. Így a továbbiakban nem lesz értelme eltömíteni az automaták kiadónyílását, ahogy a bankautomaták esetében, úgy mostanból a BKK-automaták is próbálják védeni a vásárlók pénzét.
Szintén a bankautomatákra jellemző sajátosság a fényképkészítést, ezzel a funkcióval is felruházzák a BKK automatáit, ez nagymértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy elfogják az esetleges visszaélőket.
"Emellett rendszeres időközönként a visszaélésekkel kapcsolatos figyelemfelhívó szöveg jelenik meg az automatákon, az értékesítési felület nyitóképernyőjének hírsávjában, illetve a képernyővédőn, magyar és angol nyelven" - írja a BKK.
"A társaság összesítette a feltárt esetek kárértékeit, és június végén rongálás miatt feljelentést tett a Fővárosi Főügyészségen. A BKK azt javasolta az utasoknak, hogy minden olyan esetben, amikor az automaták rongálásából adódóan káruk keletkezik, tegyenek feljelentést a rendőrségen. Azt írták: aki teheti, az bankkártyával vásároljon az automatákból, készpénzes fizetéskor pedig vásárlás előtt érdemes ellenőrizni a bankjegykiadó nyílást, amely az automata jobb oldalán az érme- és jegykiadó tálcával egy magasságban található. Azok az ügyfelek, akiknek az automata eltömítés miatt nem tudta visszaadni a visszajáró összeget, használják a készüléken található Segítség gombot - javasolták. Így a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, anélkül, hogy végig kellene mennie a telefonos menürendszeren. A kárigényeket a BKK ügyfélszolgálatán jelezhetik az utasok, a panasz kivizsgálása után a társaság minden jogos kárigénnyel fellépő ügyfelét kártalanítja, legkésőbb a bejelentést követő 30. napon - közölték" - írta a cég.