A Petőfi híd általában kiesik a napi menetből, azonban mivel nemrég az Allee-ban volt teendőm, így áttekertem rajta. Akkor vettem észre, hogy a budai oldalon friss felfestések jelzik a kerékpárutat, a pesti oldalon pedig még ennél is nagyobb dolog van készülőben. Meg is kerestem a BKK-t, hogy mikorra készül el a projekt: ha kíváncsi rá, illetve arra, hogy mi is ez az egész, olvasson tovább!

Bár a Petőfi híd úttestén elvileg lehetne kerékpárral is közlekedni, a rajta közlekedő autók (tempója) miatt ez elég veszélyes mutatvány. Emiatt általában a járdát használják a bringások és a friss felfestések is ezt a verziót támogatják: a volt Zöld Pardon helyszíne mellett a járdára terelik fel a kerékpárosokat.

Ez még nem nagy változás, a lényeg a pesti oldalon lesz: ha valaki eddig az úttesten tekert át a hídon, az utána könnyen tudott továbbhaladni a Nagykörúton és a Boráros tér, illetve a Soroksári út felé is le tudott kanyarodni. Az viszont, aki biztonságos játékosként a járdán haladt, Pestre érve kénytelen volt leszállni a bringjájáról, majd a hosszú lépcsőn kézben lecipelni a kerengőbe, ugyanis az említett úttesttől egy szalagkorlát választotta el.

És ez az, ami hamarosan eltűnik: a napokban egy rámpát varázsoltak a hídfőhöz, amin majd a járdáról könnyedén az útra hajthatnak a Buda felől érkezők. Mint kiderült, a BKK az illetékes, így fel is tettem nekik néhány kérdést. Az egyik, ami leginkább érdekelt, hogy mikorra készül el a projekt - erre válaszul október végét kaptam (bevallom, kicsit korábbra számítottam, mert úgy nézett ki, mint ami majdnem kész). 

Kíváncsi voltam arra is, hogy vajon mennyire balesetveszélyes az, hogy a bringások "új" útvonala így majd keresztezi a hídról a Soroksári út felé lehajtó autósokét: erre azt válaszolta a BKK, hogy a Margit hídnál található hasonló megoldás évek óta balesetmentesen működik. Reméljük, itt is így lesz!