• Címlap
  • slash Magasélet
  • slash Celeb
  • slash Outfit
  • slash Enter
  • slash Perfekt
  • slash Check-out
  • slash iFaktor

  • send
  • like
  • BP ma

    Kell a vagon a Ligetből? 7 millióért az öné lehet

    Szerző Neve

    vik

    Szerző Neve

    luc

    2016.02.29. 18:31
    facebook messenger pinterest
     
     
     
     
    Hét és félmillió forintért eladó a Városligeti Café Waggon

    Hét és félmillió forintért

     

    eladó a Városligeti Café Waggon. A tulajdonos február 29-éig kapott határidőt a Liget Zrt-től, hogy saját költségén elszállítsa onnan a 19 tonnás járművet. A határidő utolsó napján vitték el.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    A vagon 30 éve állt a Közlekedési Múzeum jobbján, már a kezdetekkor is büféként üzemelt.
    A vagon 30 éve állt a Közlekedési Múzeum jobbján, már a kezdetekkor is büféként üzemelt. Fotó: Tar Viktória / Velvet
    A Liget projekt azonban, akárcsak a  bódéknál, más épületet tervez a helyére, ami mellett ezek szerint, nem férne el a 20-as, 30-as években gyártott vasúti kocsi.
    A Liget projekt azonban, akárcsak a bódéknál, más épületet tervez a helyére, ami mellett ezek szerint, nem férne el a 20-as, 30-as években gyártott vasúti kocsi. Fotó: Tar Viktória / Velvet
    
                        A mostani tulajdonos 1996-ban vásárolta meg az előzőt, és húsz évig abban a tudatban élt, hogy a vagon az övé
    A mostani tulajdonos 1996-ban vásárolta meg az előzőt, és húsz évig abban a tudatban élt, hogy a vagon az övé. Fotó: Tar Viktória / Velvet
    A Közlekedési Múzeum szerint viszont a '96-os adásvételi szerződésérvénytelenvolt.
    A Közlekedési Múzeum szerint viszont a '96-os adásvételi szerződés

     

    érvénytelen

     

    volt.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    Arra hivatkoztak, hogy a múzeum 1989 novemberében nyilvántartásba vette a vasúti kocsit, ezért az a múzeum tulajdona.

    Arra hivatkoztak, hogy a múzeum 1989 novemberében nyilvántartásba vette a vasúti kocsit, ezért az a múzeum tulajdona.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    Soha semmi költséget nem fordítottak rá, vagy a külső-belső állagmegőrzésére

    Soha semmi költséget nem fordítottak rá, vagy a külső-belső állagmegőrzésére. Bérleti díjat sem kértek, és soha egy szóval sem említették, hogy szerintük az övék lenne.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    – mondta a kocsi tulajdonosának húga, Lengyel Mariann

    – mondta a kocsi tulajdonosának húga, Lengyel Mariann.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    A múzeum 63 500 forintot követelt a kocsiért

    A múzeum 

     

    63 500 forintot 

     

    követelt a kocsiért. Ennyi pénzért lettek volna hajlandók túllépni a "ki a valódi tulajdonos" problémakörön.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    Azt mondták, cserébe kihúzzák a saját nyilvántartásukból

    Azt mondták, cserébe kihúzzák a saját nyilvántartásukból. Lengyelék, hogy elkerüljék a bírósági hercehurcát, végül nagyjából 32 ezer forintot voltak hajlandók adni.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    Bérleti díjat egyébként csak a területért fizettek, negyedévente majdnem 
                        600 ezer forintot.

    Bérleti díjat egyébként csak a területért fizettek, negyedévente majdnem

     

    600 ezer forintot.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
     A Waggon elődje az Orient Express egyik étkezőkocsija volt, amit 1965-ben helyeztek a múzeum mellé

    A Waggon elődje az Orient Express egyik étkezőkocsija volt, amit 1965-ben helyeztek a múzeum mellé.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    Presszóként üzemelt és 1986-ig állt itt.

    Presszóként üzemelt és 1986-ig állt itt.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    86-ban restaurálták, majd a mostaninál egy sokkal jobb helyre került:
    86-ban restaurálták, majd a mostaninál egy sokkal jobb helyre került: Fotó: Tar Viktória / Velvet
    a Tatai úti, Budapesti Vasúttörténeti Parkba. A Waggont azonban valahova, az M3-as közelébe szállítják egy gyártelepre
    a Tatai úti, Budapesti Vasúttörténeti Parkba. 

     

    A Waggont azonban valahova, az M3-as közelébe szállítják egy gyártelepre. Amíg valaki meg nem veszi.

    Fotó: Tar Viktória / Velvet
    A mostani szerelvény 1990-ben került a régi helyére, és '96-ig Zöld Szemafor Söröző néven működött
    A mostani szerelvény 1990-ben került a régi helyére, és '96-ig Zöld Szemafor Söröző néven működött. Fotó: Tar Viktória / Velvet
    Café Waggonként pedig 2016
    Café Waggonként pedig 2016. február 29-éig élt. Fotó: Velvet

    Kapcsolódó

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.

      A galéria indításához kattintson a képre.

      Kell a vagon a Ligetből? 7 millióért az öné lehet

      Szerző Neve

      vik

      Szerző Neve

      luc

      2016.02.29. 18:31