eladó a Városligeti Café Waggon. A tulajdonos február 29-éig kapott határidőt a Liget Zrt-től, hogy saját költségén elszállítsa onnan a 19 tonnás járművet. A határidő utolsó napján vitték el.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
A vagon 30 éve állt a Közlekedési Múzeum jobbján, már a kezdetekkor is büféként üzemelt.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
A Liget projekt azonban, akárcsak a bódéknál, más épületet tervez a helyére, ami mellett ezek szerint, nem férne el a 20-as, 30-as években gyártott vasúti kocsi.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
A mostani tulajdonos 1996-ban vásárolta meg az előzőt, és húsz évig abban a tudatban élt, hogy a vagon az övé.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
A Közlekedési Múzeum szerint viszont a '96-os adásvételi szerződés
érvénytelen
volt.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
Arra hivatkoztak, hogy a múzeum 1989 novemberében nyilvántartásba vette a vasúti kocsit, ezért az a múzeum tulajdona.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
Soha semmi költséget nem fordítottak rá, vagy a külső-belső állagmegőrzésére. Bérleti díjat sem kértek, és soha egy szóval sem említették, hogy szerintük az övék lenne.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
– mondta a kocsi tulajdonosának húga, Lengyel Mariann.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
A múzeum
63 500 forintot
követelt a kocsiért. Ennyi pénzért lettek volna hajlandók túllépni a "ki a valódi tulajdonos" problémakörön.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
Azt mondták, cserébe kihúzzák a saját nyilvántartásukból. Lengyelék, hogy elkerüljék a bírósági hercehurcát, végül nagyjából 32 ezer forintot voltak hajlandók adni.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
Bérleti díjat egyébként csak a területért fizettek, negyedévente majdnem
600 ezer forintot.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
A Waggon elődje az Orient Express egyik étkezőkocsija volt, amit 1965-ben helyeztek a múzeum mellé.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
Presszóként üzemelt és 1986-ig állt itt.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
86-ban restaurálták, majd a mostaninál egy sokkal jobb helyre került:
Fotó: Tar Viktória / Velvet
a Tatai úti, Budapesti Vasúttörténeti Parkba.
A Waggont azonban valahova, az M3-as közelébe szállítják egy gyártelepre. Amíg valaki meg nem veszi.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
A mostani szerelvény 1990-ben került a régi helyére, és '96-ig Zöld Szemafor Söröző néven működött.
Fotó: Tar Viktória / Velvet
Café Waggonként pedig 2016. február 29-éig élt.
Fotó: Velvet