Méghozzá egy elég nagy valami. A 75 tonnás 424-es gőzmozdonyt csütörtökre virradó éjszaka a kezdődő újjáépítési munkák miatt szállították el a Közlekedési Múzeum épülete elől a Vasúttörténeti Parkba.

A magyar vasúttörténet talán legismertebb mozdonytípusából egykor több mint ötszáz darab készült és a csehszlovákiai, jugoszláviai, szovjet vágányokra is eljutottak, sőt az ötvenes években még Észak-Korea is vásárolt a típusból. A múzeum előtt 1998. július 7-től volt látható a sorozat legelső – 1924-ben gyártott – példánya, ami a Horvát Vasutaktól érkezett vissza Magyarországra. A mozdony egyébként 1945-ben került a délszláv államba, ahol 1978-ig volt szolgálatban, majd a zágrábi vasútállomáson állították ki. Az eredetileg 1918-ban tervezett 424-es sorozat gyártását az első világháború utáni kaotikus állapotok késleltették. Aligha várt sikerükre viszont jellemző, hogy egészen 1984-ig futottak. Megbecsültségüket mi sem jelzi jobban, minthogy több 424-es ma is látható az ország számos településén

írta a Facebookon a múzeum.