A múlt év második felében közel egy tucat közismert ember vállalt ismét reklámszereplést, hogy nőjön a bankszámlájuk, és őszintén szólalhassanak meg valami mellett, illetve megörvendeztessék a magyar fogyasztókat. Az első szpotként Hernádi Judit vendégszerepelését emelnénk ki, aki azzal akarta meggyőzni a margarinvásárlókat, hogy csak a kipróbálást követően döntött csak úgy, szerepel a reklámban, hiszen a termék tényleg csökkentette a koleszterinszintjét.Tavasszal már kiderült, itthon sosem lesz nyilvános a reklámgázsi, mert az másoknak kiindulási alap lehetne, így nem futottunk felesleges köröket, hogy megtudjuk ki mennyiért vállalta, hogy egy-egy kampány arca legyen. A Bors egy neve elhallgatását kérő szakemberre hivatkozva belőtte azt az összeget, amiért a színésznő őszinte lehetett. 2-5 millió forint közötti fizetés nem számít óvatos becslésnek, hiszen ma egy noname szereplő 200 ezer forintot kap, ha ilyesmit vállal. Egy ismeretlen arcnak az őszinteségét nem kell megfizetni, ezért is alacsonyabb a gázsi.
Müller teázik, ahogy Bharat is
A hirdetési főszezonra jutott Pongrácz Péter, alias Gazdag Tibor is, aki ismét visszatért a képernyőre a Proenzi vitaminreklámmal. Ami nem lenne nagy baj, ha közben nem vesztette volna el a Jóban Rosszban szappanopera egyik főszerepét, amiben történetesen orvost alakít, ahogy a reklámban is utal rá. A honi szeretetapostol, Müller Péter eddig nem vállalt semmilyen felkérést, kampányt, ami valamilyen fogyasztási cikkhez köthető. Szeptemberben értesültünk arról, hogy a Lipton Piramis teát ő mutatja be a sajtónak. Információink szerint olyan közéleti személyiséget kértek fel erre a feladatra, aki egy olyan beszélgetést le tud vezényelni, ahol a tea és az emberi kapcsolatok, a szellemi és fizikai állapot és a gasztronómia összefüggéseit megismertetik. Müller képes erre.
Joshi Bharat a Herbáriával tíz éve dolgozik együtt. Korábban is vállalta névvel, hogy a teásdobozokon szerepel, csak akkor ez még nem tűnt fel senkinek, mert nem volt híres. Most képes gyógyteát is vehetünk, amibe a szakértelmét, az indiai szellemiséget vitte bele. „Tudományosan megalapozott kapcsolat jött létre a Herbára is köztem, gyógyszerészekkel dolgoztam együtt, és voltak sikeres termékek. Ahányszor Indiába mentem utánanéztem az új teakeverékeknek, mivel a családban sok szakképzett ajurvédikus orvos van, velük is konzultáltam ezekről. A kedvencem az immunerősítő tea volt, aminek nemcsak jó íze, de az illata is finom volt” – emlékezett vissza a Velvet kedvéért a TV2 műsorvezetője.
Nem meglepő összefonódások
Sági Szilárd, azaz a honi gasztrokibic mostanában a Magyar Ebéd konyháját hirdeti, mert segíteni szeretne, és persze pénzt is keresni. „Egy tízgyerekes család esetében az ételfutár cég a felnőttek ételeit ingyen adja. Ezt hirdetni nem ciki. Megnéztem a gépsort is, amennyire tudok, figyelek a cégre, mert szeretném, ha jó kajához adnám a nevem. Korábban is szerepeltem reklámfilmben, csak akkor még nem tudta senki, hogy ki vagyok. Óriásplakáton is voltam. Nyilván akkor más volt az ára egy ilyen szereplésnek, és persze a mai piacot a gazdasági válság is befolyásolja, de reklámozni mindentől függetlenül kell. Emellett a szereplőnek, jelen esetben nekem, közel kell magamhoz érezni a terméket, csak akkor működik a dolog” – mondta Sági Szilárd, aki korábban Ákos Ikon klipjében is gitározott.
Az OTP Bank nyáron kezdte reklámozni magát a stand up comedy magyar hőseivel. A reklámokat jegyző Café Creative ügyvezető igazgatója, Simon Zoltán, a Velvetnek elmondta, a cég a Dumaszínházat kereste meg és velük kötött szerződést. Természetesen azok szerepelnek a reklámokban, akiket már névről vagy arcról ismer a nagyközönség. A showmanekkel folyamatosan együtt dolgoznak, mert más-más kampányokra más-más tartalommal, viccel állnak elő. „Az egész alapötlete az életből táplálkozik: a valós életből veszi a párhuzamokat egy stand up comedys, és a bank is valódi problémákra kínál megoldást” – magyarázta Simon. „Mivel az ügynökség a Dumaszínházzal kötött szerződést, így arról nincs tudomásuk, hogy mennyit keresnek a reklámarcok a szpotokkal, óriásplakátokkal.” Az Axa biztosító reklámjában a Beugró stábja bohóckodik az alapkoncepció nem tűnik idegennek, az OTP-s szpottokat látva konkrétan egy utánérzés. A biztosítónál nem álltak a rendelkezésünkre, így nem tudtuk megkérdezni, kinek-minek köszönhetjük ezeket a félperces unalmas reklámokat.
Inni és mosóport venni kell, a net pedig létszükség
Amíg Gianni Annoni a Lidlbe jár olcsón vásárolni, addig Tahi Tóth László egy mosóporral tért vissza a televízióba. A kiváló szinkronhang gyakorlatilag 30 másodperc alatt tette teljesen gyengeelméjűvé magát, amit korábban is meg tudott csinálni, de akkor mindenki tudta, a kabaré műfajával találkozik, nem pedig egy reklámszerepelővel. Talmácsi most a Bomba arca lett, mert „a Királykategória elérhető, ne érd be kevesebbel”, Varga Dániel pedig a mindennapok hőse szintén egy vitamin kedvéért.
Hajós András, aki a világ egyik legboldogabb embere, mert megszűnt a Sláger és a Danubius rádió, most a Pannon mobilnet mellett áll ki. Bár a Pannon marketingkommunikációs osztálya adta a reklám irányát, végül az énekes alakította éles verzióra a szöveget. „Mivel András nem színész, így csupán magát és saját gondolatait tudja ilyen élethűen adni. Érdemes megemlíteni, hogy arra is adtunk neki lehetőséget, hogy teljesen felszabadultan mondja el az adott szerepet. Úgy gondoljuk, utalva a fentiekre, hogy olyan ember tudja ezt a feladatot megoldani őszintén, amilyen András. Őt úgy ismeri a közönség, mint aki a véleményét őszintén elmondja. Nem akartunk színészt erre a szerepre, természetesebb szituációra törekedtünk” – mondta Kallós András a Pannon marketingkommunikáció igazgatója. Azt is megtudtuk, hogy egyáltalán nem számított, hogy Hajós korábban a Tibi csokit reklámozta.