Az idén is egy rakás Grammyt begyűjtő énekesnő sikerének titka ugyanaz, mint Mariah Carey-é: ha van némi hangod, és hozzá tudsz menni a lemezipar valamelyik - lehetőleg legnagyobb - nagykutyájához, az isten se ment meg tőle, hogy világsztár legyél.

Beyoncé Knowles sikere számunkra éppúgy felfoghatatlan, mint Mariah Carey-é volt egykoron, így elérkezettnek láttuk az időt, hogy megvizsgáljuk mitől is lehet ő akkora sztár, hogy idén saját rekordját megdöntve hat darab Grammy szobrocskát vigyen haza. Beyoncé akkora ász, hogy nemcsak az R&B műfaján belül lett a legjobb énekesnő, hanem úgy egyáltalán (mivel ő a legjobb popénekesnő is az idén), sőt a lemeze is neki sikerült idén a legjobban, meg tulajdonképpen bármiért, amiben egy hangot is dalolászott, kapott egy Grammy-t.

Lehet, hogy csak nekünk tűnik fel, de sok hasonlóságot vélünk felfedezni közte és a kilencvenes évek nagy sztárja, Mariah Carey között, aki manapság ugyan még mindig praktizál, de a világ már csak dívasági teljesítményére kapja fel rá a fejét, meg ha részegen köszönget meg elvétve kapott díjakat. Az összehasonlításra nem csupán a hangterjedelmük közel azonossága miatt kerülhet sor, hanem azért is, mert Carey - akárcsak Beyoncé - hozzáment kora legmenőbb zenei produceréhez, Tommy Mottolához, aki - mit ad isten - épp a Columbia Records elnöke volt, és akinél jobb befektetést Carey akkor sem csinálhatott volna, ha a frigy nem csak három évig tart. Ezalatt az idő alatt ugyanis az énekesnő minden létező zenei elismerést besöpört, és bár utólag azt állítja, hogy a házassága maga volt a pokol, mégis ennek köszönheti, hogy a világ jelentős része azóta is énekesnőnek könyveli el.

Ki a jobb?

Beyoncé Knowles pályája még simábban indult, mint Carey-é, hiszen - bár hangterjedelme is vitathatatlan - édesapja zenei producerként könnyedén megcsinálta neki a Destiny's Child elnevezésű formációt, ahonnan aztán egyenes út vezetett a sztárságig. Biztos, ami biztos Knowles-apuka okosan is adta férjhez, mivel - Carey-hez hasonlóan - Beyonce-t is zenei producer vette el, méghozzá Jay-Z, a rapperből lett üzletember, a mai kor Tommy Mottolája, aki akkora király, hogy a neve hallattára minden zenei karrierbe kezdő tinilánynak benedvesedik a bugyija. Azért feltehetően Jay-Z se csinált rossz boltot, mert bár folyton előkerülnek pletykák arról, milyen boldogtalan is Beyoncé a kapcsolatban, egyelőre együtt örülnek a manifesztálódott vagyonnak: ketten ők keresték a legtöbbet tavaly, leverve Harrison Fordékat és Brad Pittéket is.

Tehát Beyoncé sikere töretlen, és bár nemrégiben arról is beszélt, hogy gyereket akar, meg egy fél évre most kilép a reflektorfényből, hogy pihenhessen, majd meglátjuk mit hoz a 2010 az énekesnőnek. Végső konkluziónak pedig levonhatjuk, hogy amennyiben van némi hangja és a megfelelő producerhez megy feleségül az ember, a jóisten se védi meg attól, hogy híres sztár legyen, olyan, aki minden évben megdönti saját rekordját Grammy téren. Csak aztán zátonyra ne fusson a kapcsolat.