Fekete Pákó saját magától lopja az új dalait

mm
2010.02.25. 16:10 Módosítva: 2010.02.25. 16:10
Megkaptuk Fekete Pákó legújabb klipjét, ami a Bebeyo című dalhoz készült, és a második lépcsője a zenész stílusváltásának az Akalamago után. Pákó úgy döntött a nagy stílusváltás az lesz, hogy a magyar mulatós helyett ismét előadja azokat a számokat, amelyeket néhány évvel ezelőtt az Afro Magickel játszott, csak akkor nem sikerült velük befutni. Hátha most Pákóként összejön neki a dolog.

Ha a néhány évnyi vállalhatatlan mulatós zene és médiaszereplés tudatos döntés volt Fekete Pákó részéről, azért, hogy aztán a bulvárismertségben fürödve valósítsa meg önmagát, akkor örömmel jelenthetjük ki, hogy Paris Hiltont megszégyenítő zseni húzza meg magát Magyarországon.

A napokban megkaptuk Fekete Pákó legújabb klipjét, ami a Bebeyo című számhoz készült, és a sajtóanyag szerint a számot "igényes hangszerelés,dzsembe (afrikai dob) beindító ritmusai és komoly mondanivaló, amit az eredeti afrikai nyelv mellett egy magyarul megszólaló rapbetét is megerősít (Artin, G-play)" jellemzik. A komoly mondanivalót érdemes fenntartásokkal kezelni, mivel a szám nagy részében csak azt ismételgetik, hogy bebeyo, de elképzelhető, hogy ez a néhány hang az univerzum problémáinak megoldását hordozza, csak éppen kevesen értik.

A magvas gondolatok átérzésében sajnos a rapbetét sem segített, az biztos, hogy a gyermekek szeretete nagyon fontos motívuma a számnak. Mindenesetre örömmel nyugtázhatjuk, hogy a Didikirály úgy tűnik elbúcsúzott, és egy sokkal szimpatikusabb, szerényebb, a Kárpát-medence közepén mindig is egzotikumnak számító afrikai popot játszó Pákót kaptunk helyette.

A klipről még annyit meg kell jegyezni, hogy ez volt Fekete Pákó fiának első klipszereplése, vele hógolyózgat a videóban az édesapja. Egyébként nagyon szórakoztató a szívmelengető afrikai ritmusok és a videóban látható havas tájak és sálas emberek közötti kontraszt.


A szám maga nem túl komoly újdonság, Fekete Pákó korábbi zenekara, az Afro Magic is játszotta már többek között a 2006-os Szigeten, egyébként egy nigériai népdal. A lényeg, hogy az utóbbi két számával (Akalamago, Bebeyo) Fekete Pákó megmutatta mennyire komoly stratéga. Zseniális húzás a részéről elővenni azt a stílust és azokat a számokat, amelyekkel pár évvel ezelőtt a teljes ismeretlenségből elindulva nem sikerült befutnia, most viszont, hogy mindenki ismeri, talán összejön neki, hogy annak köszönhesse népszerűségét, aminek igazán szeretné.