A színésznőről a Van, aki forrón szereti forgatásán készült az a 11 színes fotó, amelyeket most a celeb-relikviákra szakosodott Julien's Auctions aukciósház árverez el. A képekről nem csak az derül ki, hogy Monroe a mai napig felülmúlhatatlan technikával polcolta alá melleit, de az is, hogy Tony Curtis maga sminkelte nőnek magát.

Marilyn Monroe három évvel halála előtt, 1959-ben forgatta Tony Curtissel és Jack Lemmonnal a Van, aki forrón szereti című vígjátékot. A hírességek hagyatékára szakosodott aukciósház, a Julien's Aucitons legújabb, Hollywood Legends című aukciója 11 darab, a forgatásról készült werkfotót kínál, melyek különlegessége, hogy bár a film maga fekete-fehérben készült, ezek a fényképek színesek. A film egyébként szintén lehetett volna már színes, csak Curtis és Lemmon vakolatvastag női sminkje a próbaforgatásokon annyira rosszul mutatott színesben felvéve, hogy a stúdió inkább a fekete-fehér mellett döntött - írja a Daily Mail.

Az aukciósház tájékoztatása szerint a fotókat a floridai tengerparti forgatáson készítette egy újságíró. Az egyiken Monroe egyik kollégája, Joe E. Brown nevét viselő vászonszékben lazít egy napernyő alatt, talpig csillivilliben-bundában, vagy flitteres, hátul fenékig kivágott ruhájában pózol kacéran a fotósnak. Egy másik képen a félmeztelen felsőtestű Tony Curtissel beszélget két jelenet közt, aki egy másik fotón már női sminkben látható, amint nagy összpontosítással épp a rúzsát igazítja. Az egyik legnagyobb áremelkedésre esélyes fotó Monroe dekoltázsára összpontosít, melyet a filmből is ismert, gyöngyökkel hímzett tüllruha borít, és vet fel izgalmas divattörténeti kérdést: bár a színésznő keblei úgy állnak, mint egy torpedóromboló orra, a tüllanyag alatt semmi nyomát nem lehet felfedezni melltartónak, szóval volt-e Monroe-nak láthatatlan titkos fegyvere a gravitáció ellen?

Az árverés június 25-én lesz a Las Vegas-i Planet Hollywood Üdülőhely és Kaszinóban, és nem csak Monroe-fotókra lehet majd licitálni, az anyagban szerepel többek közt Christopher Reeve teljes Superman-jelmeze, Mel Gibsonnak a Braveheartban viselt páncélja, kardja és pajzsa, valamint Kate Winslet Titanicos fülbevalói. Ha viszont valakit csak Monroe érdekel, akkor a fotók mellett begyűjtheti a színésznő élete utolsó fotózásán használt olasz stílusú, zöld kárpitos karosszéket, MM monogramos fa sílécét a hozzá való síbotokkal, egy üvegcsét az általa használt Chanel No5 parfümből - melyet Monroe saját bevallása szerint hálóing helyett viselt az ágyban -, vagy a Something's Gotta Give című félbehagyott filmje egy súgópéldányát.


Van, aki forrón szereti

Billy Wilder 1959-es zenés vígjátékában Tony Curtis és Jack Lemmon két zenészt alakít, akik véletlenül szemtanúi lesznek egy maffialeszámolásnak, ezért menekülni és bujkálni kényszerülnek. Erre a legjobb módszernek azt találják, hogy nőnek sminkelve beállnak egy csak nőkből álló bárzenekarba, amelynek egyik tagja Monroe, azaz 'Sugar' Kane Kowalczyk. A szerelmi szál ettől kezdve elkerülhetetlen, ahogy az arra kihegyezett poénok is, milyen nehéz nőnek lenni, legalábbis ha az ember férfi. Sugar szerepéért Monroe a következő évben Golden Globe-ot kapott, Lemmon pedig a legjobb férfiszínész díját nyerte el.