Schobert Norbert egész tűrhetően manipulálja a médiát: felrakta neje, Rubint Réka szexi fotóit a Facebookra, a lapok meg nem tudtak ellenállni, és cikkek születtek ezekről. Schobert mindezt saját marketinges észjárásának tudja be, és a reklámszakember is fejet hajt a márkává vált diétamester előtt.

"Marketing lecke Mindenkinek! Akkor most őszintén: Gondolkodtam rajta, hogyan lehetne berobbantani a köztudatba az új diétát, ami bebizonyítja, hogy nem a kalória a fontos. Első lépés: Fel kell kavarni a port és az oldal iránt az érdeklődést!" – magyarázta Schobert "Update" Norbert saját Facebookján, miután robbant a protokollbomba: felesége, Rubint Réka meredező mellbimbókkal pózolt a szaúdi nagykövetségen. Schobert szerint a marketing-ámokfutás lényege az volt, hogy mindenki az ő Facebook-oldalára áramoljon Rubint nyári ruhája miatt, és ennek farvizén ő népszerűsíthesse új diétáját.

Az utóbbi időszakban valóban fenék- és mellcunami indult el Schoberték Facebook-oldalain, egyre-másra tűntek fel a Rubint Rékát falatnyi bikiniben vagy könnyed, sok mindent felfedő ruhában mutató fotók, amik gyakran vegyes fogadtatásban részesültek.

A csúcs a már említett szaúdi követségi botrány volt, amikor Rubint nem épp a szigorú iszlám jogrendű ország erkölcsi mércéjének megfelelően öltözött fel (összevetésül: a szaúdi olimpikonokat is csak úgy engedték versenyezni Londonban, hogy csak az arcuk látszódhat ki a hidzsábból). Rubint melltartó nélküli feszes dressze férje szerint nem verte ki a biztosítékot a Bérc utcai külképviseleten, és Schobert szerint Magyarországon hadd kövessék már a hazai szokásokat. A Külügyminisztérium egyik munkatársa és egy protokollszakértő is azt mondta azonban a Velvetnek, Schoberték marketingháborújának ezt a csatáját a diplomáciai szokásoknak nem megfelelően vívták meg.

A legújabb balhé Rubint Réka törökországi jet-skis fotója körül pattant ki. Rubintot alaposan megretusálta a "profi fotós", ami a fitneszkirálynő szerint azért nem volt olyan mély belenyúlás a kép világába. Ezt később egy kombóképpel is megpróbálta igazolni. Ugyanitt több olyan kép is született Rubintról, amin majdnem vagy tényleg lepattan a melleiről a cicifix.

A bögyös-faros marketingharc ellenségeket is szül, az alábbi Facebook-fotóhoz kapcsolódó kommentekben szabályos szájkarate-küzdelem zajlik annak eldöntésére, követhetők-e a Rubint Réka DVD-k vagy csak a tájban lehet rajtuk gyönyörködni.

Schobert Norbert gyakran feltesz az Update-oldalára családi képeket is, a gyerekekkel még jobban eladhatóak a termékek – szól a marketingesek nagy könyvének alaptétele. A fitneszguru cikk elején idézett-szövegének vége remekül illusztrálja, mekkora diadalt aratott a média felett a gyerekes-feleséges fotókkal: "Üdv. A hülye exrendőr Norbi – a lekvár eltette a nagymamát....a farok meg a kutyát csóválta. Ez kell ide more! Csaje!"

A szakember megmondja

"Ez nem reklámetikai kérdés" – reagált felvetésünkre Fabricius Gábor reklámszakember, aki szerint a bulvár egyszerűen így működik: a celeb megjelenést harcol ki magának, de ezzel reklámot is kap a médiától. Fabricius szerint Schobert Norbi neve eggyé vált a diétával, így ő maga brandnek, márkának is mindősíthető. "A tömegek számára ajánlást biztosít, hogy azt kapja, amit megígérnek neki" – mondta a marketinges, aki szerint Norbi "úgy viselkedik, mint egy avatár", hol Schobert Norbiként jelenik meg, hol pedig egy márkaként, Update Norbiként.