Azonnali reklámot jelent az X-Faktor mentorainak és a Voice mestereinek egy-egy poszt az énekeseikről a Facebookon, nem beszélve arról, hogy a lájkolások hatékonyságával még annak a torkán is lenyomják a futtatott versenyzőket, akiknek csak az ismerőse rajongó. Utánanéztünk, mely zsűritagok és milyen formában élnek ezzel a lehetőséggel, ki mennyire reklámozza mentoráltját, tanítványát a közösségi oldalon.
Keresztes Ildikót szidják
Geszti Péter oldalán leginkább az admin tevékenykedik, az önmagát Pémentornak nevező Geszti viszonylag ritkán szólal meg. Az admin mindenesetre jól végzi a dolgát, naponta ontja az X-faktoros képeket és a telefonszámokat, amiken szavazni lehet az énekesekre, míg a mentor leginkább csak az adások után fejti ki a véleményét az idővonalon:
„Mentortársaim döntése nagy csalódás. Nem érdekelnek az összeesküvés-elméletek, hogy ki miért szavazott vajon közülük Stone-ra, egyszerűen csak logikátlan és méltánytalan, hogy 3:1 arányban jobbnak találták FEHÉR ZOLINÁL! Tudomásul veszem, de nem tudom elfogadni. Mert a mentorok dolga szerintem az, hogy ebben a versenyben a szakmai értékeket is szem előtt tartva, egyfajta ízlést képviseljenek (ami nem könnyű a kereskedelmi tévézés világában). Ugyanakkor előre bocsájtom: én nem matekozok, nem állok bosszút, és nem taktikázok a későbbiekben sem, amikor szavazni vagy kritizálni kell. A valóság nem engedi magát kozmetikázni. Hiszek benne, hogy az igazi tehetség megtalálja a maga útját, az X-Faktorban, és azon kívül is. Bízok Zoliban továbbra is, és rajta leszek, hogy zenéljen. Ami pedig Gergőt és Dávidot illeti, minden figyelmeteket és támogatásotokat nekik kérem immár. Mert nekik kell nyerniük, és nem nekem :-)))” - olvasható a Gesztinek betudható írás az oldalon.
Kíváncsian várjuk, Keresztes Ildikónak mikor megy el a kedve Stone és Zámbó Krisztián reklámozásától, hiszen szinte minden egyes X-faktoros bejegyzése alatt dühöngenek a nézők az idei csapat miatt.
„Belátom, hogy a RTL bekényszerítette a műsorba Krisztiánt, de a mentornak nincs joga semmire? Le lehet mondani. Szerintem nem ér annyi pénzt a faktor zsűrijében való részvétel, mint ahány hívet lehet bukni rajta. Egy jó színésznő-énekesnő pályája ér annyit, mint egy néhány hétig még húzódó műsor az RTL-en? Kérdés, hogy jövőre ez után a botrány után lesz-e még faktor. A tavalyi kis botrány, amikor a jó énekesek a mezőny közepén elbúcsúztak, egy kevésbé jó pedig nyert, semmi ahhoz képest, hogy Zámbo Jr. még versenyben van. Nem látható az országos felzúdulás?” – írta az egyik Facebook-felhasználó. Ezek után nem csoda, hogy az énekesnő a privát oldalán szinte csak gazdátlan kutyákkal és megkínzott lovakkal foglalkozik.
Úgy tűnik, Malek Miklós fittyet hány a hivatalos oldalára: a facebookos reklámokkal egy Bogi nevű admin dolgozik, aki egyébként könyörtelenül irtja a trollokat. A mentor hiánya viszont fájó pont a rajongóknak is: „Miki mikor néz fel ide??? Nem telhetetlenségből, mert te is olyan jó, hogy jössz, Bogi, csak kíváncsiságból :) Vagy ennyire el van havazva??? Tavaly meg azelőtt többször jött :(„ – írta az egyik kommentelő.
Nem sokkal aktívabb Nagy Feró sem, a nemzet csótányától egy bejegyzést sem találtunk a hivatalos Facebook oldalán. Helyette szintén egy admin tevékenykedik. Sok dolga nem lesz már a jövőben, hiszen a mentor csapatai elfogytak múlt szombaton.
Caramel alaposan dokumentál
Igaz, a The Voice még nem igazán indult be, mindössze a válogatókon vannak túl, de azért itt is megy az énekesek futtatása: Malek Andrea rajongói oldalán pillanatképek, átvett hírek és a tanítványokkal való közös koncertnek reklámozása jelzi, hogy valami történik. Mező Misi pedig a Facebookos oldalán sem hazudtolja meg önmagát: pörög ezerrel, adások előtt figyelmezteti a rajongókat, hogy le ne maradjanak, fotózkodik csapatának tagjaival, bár ez néha átmegy inkább önreklámozásba, mintsem a tanítványai futtatásába.
Somló Tamás csapatával szintén a rajongói oldala foglalkozik, de mostanában ők is inkább a zenész 65. születésnapjával voltak elfoglalva, és csak kis teret kapott a tizenkét énekes. Mező Misi mellett még Caramel az, akinek folyamatosan aktív az idővonala, a hivatalos oldalon képek vagy akár videós feltöltések formájában külön-külön posztot kaptak az újdonsült csapattagok, így az ő tanítványait lehet a legjobban megismerni a facebookos oldal alapján.