Akárki akármit mond, Katalin hercegné egy szép nő, még akkor is, ha néha furcsa arcokat vág. Ennek azonban ellentmondani látszik az a ma leleplezett festmény, amelyet (állítólag) Vilmos herceg nejéről készített Paul Emsley. Mi már egyébként rájöttünk, mi ez: egy szubjektív jövőbelátó készülék, amely azt illusztrálja, mit lát majd jó néhány év múlva a hercegné kamaszfia, az első másnapos reggelen.
Ennél a portrénál valószínűleg csak jobbat lehetett volna készíteni – mondhatnánk, hogy az alkotás életszerű, de azt az életet nem Kate Middleton éli, és ez jól is van így. De hogy konstruktívak is legyünk, ne csak anyázzunk bele a vakvilágba, összeállítottunk egy galériát, amely bemutatja képzelt pályaműveinket, ugyanerre a témára. Kattintson az alábbi, hivatalos portréra, és nézze meg egy péntek délutáni negyedóra tíz, a valósághoz közelebb álló Katalin-portréját.
Hőbörgés
A britek Nemzeti Portrégalériájában rengeteg alkotás örökíti meg a királyi családot; hagyomány ez, fontos. Katalin hercegnéről már készült korábban festmény, de azt ajándékba adta, a férjének – a fenti képpel debütált az előkelő arcképcsarnokban. Kár.
És ezt nemcsak mi mondjuk, hanem az alattvalók is. Ha valaki betekintene a brit néplélek uralkodócsaláddal kapcsolatos szegmensébe, legyen elég az a kommentrengeteg, amelyben a portrét bírálják, például a hírt közzétevő brit Metro oldalán. Többségük szerint a kép szép, de a hercegné öregnek, rosszabb esetben betegnek vagy részegnek tűnik rajta.
„Az arcában nincs élet és ragyogás. Használhattak volna világosabb színeket is" – vélekedett egy női kommentelő. Mások szerint a kép túl komoly, és ódivatú, inkább az illene a fiatal párhoz, hogy instagram-filtert használjanak. További kommentelők szerint olyan, mintha valaki polaroidképet készített volna a hercegné viaszmásáról, egy férfi pedig csak annyit fűzött hozzá: „feladom... Ki lehet a képen?".