Eddig nem ismert részleteket osztott meg a három napos Azahriah koncertről az énekes menedzsmentje. Mint kiderült, a koncertsorozat rengeteg pénzbe, valamint egy éves előkészületbe került.

Három közel telt házas koncertjével két héttel ezelőtt történelmet írt a Puskás Arénában Azahriah, és míg a fellépéséről mára minden részlet ismert, arról kevésbé tudnak a rajongók, hogy a produkció mennyi előkészületet és pénzt igényelt. A kulisszatitkokról nemrég az énekes útját egyengető Supermanagement alapító ügyvezetője, illetve projektmenedzsere, Tóth Gergely és Tóth Kristóf rántotta le a leplet a 444.hu podcastjében.

Mint az a beszélgetésből kiderült, Orbán Balázs, a Puskás Aréna programszervezője 2023 januárjában még lebeszélte őket arról, hogy a stadionban rendezzék meg a koncerteket, ugyanis nem hitte, hogy Azahriah bandájára legalább 35 ezer ember érkezne, márpedig ennyien kellenek ahhoz, hogy a koncert ne legyen veszteséges. Végül a közönség egyre növekvő nyomása miatt úgy döntöttek, hogy esélyt adnak a 22 éves tehetségnek. Az első koncertre aztán az első 24 órában elfogytak a jegyek, közben egy alkalommal a jegyrendszer is összeomlott a hatalmas érdeklődés miatt. Kiírtak hát egy második fellépést, amely ugyanilyen gyorsan sold out lett, így lett végül háromnapos a koncertsorozat, amelyre közel egy évig, nagyon alapos munkával készült a csapat.

A színpadról és a menekülési tervről már nagyon előre megvolt a tervrajz, ám akkora kifutót építettek, hogy az útvonalat át kellett tervezni, így végül azt sem tudták, hogy pontosan mennyi jegyet fognak tudni eladni. A menedzsment elárulta, hogy bár összességében kevesebb jegyet tudtak értékesíteni emiatt, így is körülbelül 138 ezer ember vett részt a koncerten. A szervezés minden részletében részt vett maga Azahriah is, így a kreatív koncepció kidolgozásában is.

A kiegészítőket Németországból és Angliából kellett beszállíttatni, amikor a Puskásnál már az ország összes hangcucca elfogyott

– nyilatkozta a Tóth-páros, hozzátéve: el akarták kerülni, hogy valamiből hiány legyen, nem mellesleg nagyon nagy lángokat szerettek volna teremteni a színpadon, ezt azonban egy-két dolog megnehezítette. A pirotechnikai eszközöket ugyanis legalább fél évvel előre meg kellett rendelniük, hiszen az ukrán háború miatt hiánycikké váltak. Ezekből a kellékekből Németországban és Angliában is várólista volt.

A következő kihívással a koncert előtti napokban néztek szembe, amikor az időjárás-jelentések nem sok jóval kecsegtettek a koncerthétvégére. A menedzsment bár közölte, hogy a fellépéseket mindenképp megtartják, nagyon aggódtak, hiszen a zongorista felett például nem volt fedél, amely megvédte volna őt a csapadéktól. Ettől függetlenül felkészültek minden eshetőségre, így eső esetén egy pótzongora segítette volna ki őket.

Tóth Gergely és Tóth Kristóf elárulta, hogy ez a rengeteg munka és előkészület, hogy végül egy profi, nemzetközi színvonalú műsort vigyenek színpadra, majdnem másfél milliárd forintba került.

„Mi mindent megtettünk azért, hogy ez bomba legyen, és ne egy ilyen fércmunka, azért is magasabb a kiadás. Nem spóroltunk semmin” – árulták el. Kiemelték: Azahriah-val közösen döntötték el, mennyi pénzt fektetnek a projektbe, amely nemcsak nemzetközi színvonalú lett, de nemzetközileg is híre ment: a fiatal énekesről hamarosan a The New York Times-ban és a Le Monde-ban is megjelenik egy-egy nagyobb anyag, a YouTube-ra pedig koncertfilm készül.

(Borítókép: Azahriah. Fotó: Tövissi Bence/Index)