Feljelentőink figyelme minden részletre kiterjed, így további beszámolók érkeztek a nyitott autókban suhanókról, akiket egyszer már bemutattunk. Az eddigi mezőnyt tovább erősíti Radnai Péter, Erős Antónia, Gyulai Balázs, Árpa Attila, Náksi Attila, Oroszlán Szonja és mindenki meteorológusa, Aigner Szilárd is. Láthatjuk megint, hogy a nyitott autókat övező rajongás nem köthető kifejezetten társadalmi csoportokhoz. Korábban politikusokról, zenészekről és tévés és rádiós bemondókról derült ki, hogy nagy kabrió rajongók, de nincs ez másképp a meteorológusokkal, dj-kel és televíziós műsorvezetőkkel sem.
Az autók üzenetei
A vezetett autó márkája és típusa egyértelműen üzenetet hordoz magában: sportosság, presztízs, dinamizmus, szánalom, férfiasság, nőiesség, satöbbi. Az egyértelmű üzeneteken felül elbíbelődhetünk még egy kicsit az autók színén is. Még ha a választás véletlenszerű is – néhány extrém színű autó esetében ez azért elképzelhetetlennek tűnik – néhány érdekességet érdemes megemlíteni a színek világából.
Radnai Péter egy aranyszínű BMW-vel közlekedik, amiről – az aranyszínről – az hírlik, hogy ilyet azok az emberek vásárolnak, akik anyagilag függetlenek, sőt kifejezetten gazdagok és azt szeretnék, hogy ezt mások is tudják. Az aranyszínű járgány másik előnye, hogy állítólag kevésbé vonzza a baleseteket, mint néhány rikító színű társa.
Nem kifejezetten a balesetek elkerülésére alkalmas Árpa Attila vérpiros kabriója, ami hogyha tervei beváltak - miszerint egy limitált példányszámú, negyvenötmillió forintos kocsit akar - egy Alfa Romeo 8C Spider. Az ilyen színű autók állítólag célpontként gurulnak az úton, amibe a többi autós mindenáron bele szeretne hajtani. A piros színű autót birtoklók általában bevállalós, kicsit őrült alakok, de érdemes figyelembe venni, amellett, hogy nagyobb a balesetveszély egy ilyen atuóban, az autólopási listákat is a piros kocsik vezetik.
Náksi Attila metálszürke (amit nevezzünk inkább ezüstnek) Volkswagen kabriója gazdagságot, presztízst és luxust sugároz magából. Az ezüst autók hátránya baleseti szempontból, hogy ködös hajnalokon nehéz őket kiszúrni, ezért nagyobb odafigyelést igényelnek mind a sofőr, mind a többi közlekedő részéről.
Oroszlán Szonja Peugeot, Varnus Xavér Mazda MX-5 és Falusi Mariann Volkswagen Beetle kabriójában az a közös, hogy mindhárom kék. Az autók pontos árnyalatait nem tudjuk, pedig a kék színnél ez fontos. A sötétkék autókat használók nagyon hűségesek és többre értékelik az emberi kapcsolatokat a gazdagságnál. Ezzel szemben világoskékben olyanok ülnek, akik békések és csendesek, valamint erős anyai ösztöneik vannak. A kék autókról egyébként nem terjedtek el balesetekhez köthető történetek.
Aigner Szilárd egy lila Mazda MX-5-öst használ, ami kifejezetten megtervezett választásnak tűnik. A sportos Mazdából adódó dinamizmust a meteorológus jól ötvözi a lila szín konnotációival. A lila szín a királyi hatalom jele, emellett a szépséget kedvelő, ugyanakkor magabiztos és elszánt emberek is szívesen választják ezt a színt.
Feljelentőinkből sajnos nem derül ki sem Erős Antónia C70-es Volvo kabriójának, sem Gyulai Balázs nyitott tetejű BMW-jének a színe, ezért ezeket nem tudjuk megvizsgálni, annyi viszont kiderül az autókból, hogy Erős Antóniának a kabriós életérzés mellett a biztonság is fontos, míg a RTL Klub autós magazinját vezető Gyulai Balázs valószínűleg az igazán sportos vezetési élményt szereti.