Azt nem tudja a műsorvezető, hogy szükség van-e ennyi tehetségkutatóra, de úgy véli, a Megasztár lehetőség. Abban meg biztos volt, hogy Nagy Edmond befut, mégse hall felőle.

Till Attilával annak ellenére sikerült beszélgetnünk a TV2 karácsonyi ügyfélpartiján, hogy szerinte ő már nem tud újdonságokat mondani, és valóban arról már korábban beszámolt kollégánknak, hogy Kökény Attila győzelmére számított, viszont arról még nem mesélt, hogy mit szól a lassan özönvízként ránk zúdoló megasztárokhoz, akik csillagok is lesznek, és a faktor is megvan bennük.

Lesz valaha énekes világsztárunk?

“Azt aligha én döntöm el, hogy van-e létjogosultsága ilyen gyakorisággal tehetségkutatókat rendezni” – mondta a Velvetnek. – “Azt kellene megérteni, hogy a Megasztár egy lehetőség, amivel bárki élhet, de nem biztos, hogy hosszútávon sikeres lesz. Tízből háromnak ha bejön, az már jónak számít. Ott van például a Gáspár Laci, aki az egyik legsikeresebb megás lett, pedig nem nyert. Nem hiszem, hogy a Kökénynek ártana, hogy Tolvai Reni nyert.”

Mindenki nem lehet sztár

A Megasztár mindenkori férfi műsorvezetője normálisnak tartja, hogy nem mindenki lesz sztár ezekből a műsorokból, és úgy véli, lehetlenség lenne, hogy mindenki befusson. “Soha senki nem is mondta, hogy ez a cél. Ez egy esély, amivel lehet valamit kezdeni. Azért a könnyűzenében, ha nem ismernek, az gáz, nincsenek lehetőségek. Voltak olyan megasztárok, akikről keveset hallok, pedig azt hittem, imádni fogják, mint például Nagy Edmond, aki egy nagy mackó volt, mindenki nevetett már attól is, ahogy színpadra lépett. Azt hittem, ő lesz a Magyar Tom Jones. Ehhez képest alig hallok róla, úgyhogy ez teljesen kiszámíthatatlan.”

Tilla szerint nagyon sok mindentől függ, hogy sztár lesz-e valakiből, az meg, hogy világsztár, pláne. Nem csak a szerencsét tartja érte felelősnek, hanem azt is, hogy egyáltalán jól áll-e az adott illetőnek, hogy az egész világ ráfigyel, és van-e körülötte olyan gépezet, ami ezt tartósan eléri.

The factory

“Engem továbbra is az olyan előadók érdekelnek, mint mondjuk Amy Winehouse, akinél nem a gépezet a legerősebb. A tehetsége mindennél fontosabb, a botrányainál is. Ezek nem modernkori jelenségek, már Elvis-nél is volt erős menedzsment, Chuck Berry-nél talán még több volt a vér, mint a szervezés, de azért ott is kellett. Rúzsa Magdi háromszor jobb énekes, mint Falco, de ez nem jelenti azt, hogy a híre messzebbre jutott volna az osztrákénál. Vagyis, lehet, hogy csak az a kérdés, hogyan lehet valamit a nagy nemzetközi piacon úgy elhelyezni, hogy figyeljenek rá. Mi lehet ez a plusz egy magyar előadónál? ”