A nők nem szexis csajtestekre vágynak. Nem is melegpornóra. Inkább hétköznapi szereplőkre, beszélgetésre és az aktusra - totálban. Judy Nero beszél pornórendezéseiről.

Judy Neronak, a leszbikus filmekben játszó pornósnak nemcsak új mellei vannak, hanem rendezői múltja is. Akkor is pornót csinált. Nőtől, nőknek. Hogy mi kell a pornóban a csajoknak? Judy-val egy belvárosi kávézóban beszélgettünk. Érdekes volt, csinos és - sokakkal ellentétben - szereti brokkolit besamel mártásban. Pedig miattunk kihűlt.

Botcsinálta szerepváltás

Judy 2005-ben megkapta a legjobb rendezőnőnek járó Pornó Oszkárt. Mivel látásmódja a szokásostól eltér, ráadásul elég kevés a női pornórendező, alkotásait a szakma és a sajtó úgy aposztrofálta, mint nőknek szóló pornót. Volt, aki elismerte, volt aki mocskolta érte. De azóta is minden hónapban megkérdezi valaki: mikor rendez újra?

Pedig véletlenül kezdte. A TOM Tv-ben volt egy talkshowja, amiben minden alkalommal szerepelt egy sztriptíz szám. Egyszer azonban a műsor előtt eltűntek az operatőrök a helyszínről. Az óra ketyegett. Tomor András a kezébe nyomta a kamerát, Judy pedig felvette a műsort. Mikor visszanézték az anyagot, kiderült, hogy jó volt. Ezután sorban jöttek az amatőr filmek, ahogy például az Erika Venussal forgatott casting videója. A film tarolt.

A szomszéd aktusa totálban

Már filmes karrierje előtt, mikor még titkárnőként dolgozott, hiányolta a nőknek szóló filmeket. Mire egy ismerőse felvilágosította: a melegpornó készül a csajoknak. Tipikus férfilogika. Ha a pasiknak bejön a leszbi, miért ne lenne jó a nőknek az egymást hágó férfiak látványa. Bár Judy szerint nem erre gerjedünk, azért kipróbálta. Megnézett egy melegpornót, de az "mindent ébresztett, csak vágyakat nem. Nem izgató számomra ha két férfi dugja egymást." Akkor már jobb a leszbi. Az legalább szép, állítja.

Judy nem szereti azokat a filmeket, amelyekben a színészek elérhetetlenek, mivel a néző nem tudja beleképzelni magát modellek helyébe. Arra törekedett, hogy minél hétköznapibb szereplőkkel dolgozzon. Olyannal, aki akár a "szomszéd is lehetne". Egyik filmjében például egy nagydarab, "mackós külsejű" sráccal forgatott, akinek ugyan kicsit nagy volt a hasa, de "tök jól szexelt". "Nem tudom elképzelni, hogy egy túlságosan kigyúrt, leszörtelenített lábú pali vágyat ébresszen bennem."

A férfiak rendezte filmekben kevés a beszélgetés, a komédia. Ugyanazokat a pózokat és kameraállásokat váltogatják. Ő ezt máshogy közelítette meg. Először is nemcsak a punciból ki-bejáró farkak látványa foglalta el a képernyőt unalmasan hosszú ideig. Nemcsak a nő teste látszódott premierplánban. Inkább távolabbról, magáról az aktusról készített felvételeket. Totálban.

A filmek kerete is különbözött. Teljes történeteket nem sikerült a vászonra varázsolni, azok csak a több napig forgatott, nagy költségvetésű filmekben képzelhetőek el. De például a Boszorkánykonyhában - amelyben Cony Ferraraval játszott - spontán mutatták be, hogyan főznek a pornósok. A Duna parton sütögettek, beszélgettek, aztán a megérkező férfival Cony dugott egyet. Az élvezetes szexjelenet mellett "jó kis recepteket lehetett belőle ellesni."

Lábfetisiszta és ellenséges szakma

Rendezőként nem volt nehéz dolga. Tudta, melyik pózt milyen szögből érdemes venni; tudta, milyen érzés a kamera másik oldalán állni. Vagy feküdni. Tudta, melyik pózt meddig lehet kibírni. Ezekre a részletekre mindig odafigyelt, ahogyan arra is, hogy jó környezetet teremtsen, és a színészek ne érezzék magukat kiszolgáltatottnak. A lányok szerették, hogy egy sorstársuk dirigál, a pasiknak pedig imponált. Teddy például, az idei Pornó Oszkár amatőr színész győztese (aki egyébként lábfetisiszta) különleges igénnyel állt elő. Judy-nak mezítláb kellett kameráznia a jelenet közben. "Teddy nézte a lábam, és ment az action."

Színészei tehát elfogadták rendezői szerepkörében, a szakma egy része viszont nem. Sok negatív kritika érte. Egyrészről, hogy ez csak valami reklámfogás lehet: nem is ő rendez, meg különben is, kit érdekelne a nőknek szóló pornó. Judy szerint a magyar nőket. Szerintünk is.

Skorpiók harca, avagy a rendezői szerep vége

Amióta egy-másfél év után otthagyta a Tom Médiát, nem rendez. A szakítás oka személyes jellegű volt. Tomor Andrással "mindketten skorpiók", tehát lobbanékony alkatúak, így egyszerűen összebalhéztak, Judy pedig távozott. Ettől függetlenül az ott töltött időszak nagyon tanulságos volt számára. Megtanult mindent, ami a filmkészítéshez kell. A castingon keresztül az utómunkákig.

Mostanában Desiré Dubounet-el, a legjobb magyar rendezővel dolgozik. Nem mint segédrendező, hanem inkább a stáb koordinálást, szereplő szervezést végzi. "De kamera most nincs a kezembem." Azért Judy bízik benne, hogy "előbb - utóbb csak lesz megint egy felkérés".

Sok meló, de kevés hazai hakni

Hogy mit csinál mostanában? Rengeteg dolgot. Táncol Olaszországban, osztrák erotika kiállításokon. Itthon kevesebb a hétvégi hakni, viszont több a háziasszonykodás a rendezvényeken. Forgatott filmet Lora Crofttal, Kovival, netre és vászonra is. Terra Bonddal együtt műsorvezető lett az Ötös csatorna Forró éjszakák nevű erotikus műsorában. Jövőbeni tervei nincsenek. "Ahogy esik úgy puffan. Inkább a mának élek."