Talmácsi Gábor nemzeti büszkeségből reklámozó és reklámozandó termék lett az utóbbi hónapokban. Az általa elvállalt reklámkampányokból tudhatjuk, mit gondol a csajozós zseléről, miért várja el a tusfürdőjétől, hogy a lelkét is frissítse, és hogy erősebb-e a kedvenc fogkrémje a kedvenc 125 köbcentis Apriliájánál. Szubjektív Talmácsi-pályakép csak a reklámok alapján.

Fél év elég volt ahhoz, hogy aki akarta, feldolgozza a Talmácsi Gábor gyorsasági motorkerékpáros világbajnokunk tiszteletére tavaly novemberben rendezett Talmageddon című szeretetműsort, és higgyen abban, hogy ezentúl hungarikumként, és nem pedig – Kustánczi Lia közgazdász-playmate-nek, valamint magának Talmácsinak a szavaival élve – termékként tekinthetünk bajnokunkra.

Boldog vagyok, hogy itt lehetek

Klikk!

Az elképzelésünk a Lacoste 75. születésnapján látszott szertefoszlani, amikor a rózsaszín pólót vásárló világbajnokot megkérdeztük arról, miért érezte fontosnak, hogy megjelenjen az eseményen, amikor egyébként nem jár médiaeseményekre, celebpartikra. "Boldog vagyok, hogy itt lehetek, és megtehetem, hogy vehetek egy ilyen pólót magamnak". És hogy mindezt még fokozza, elmondta: "erre örökre emlékezni fogok, ez egy olyan termék, amelyik időtálló, 4-5 év múlva is biztos, hogy fogom használni ezt a terméket."

Van egy olyan sejtésünk, hogy az ehhez hasonló nyilatkozatok nem Talmácsi Gábor fejéből pattannak ki időnként, és ebben megerősít bennünket az utóbbi hónapok két nagy reklámkampánya. Az egyik az LG telefonreklámja, amelyben bajnokunk bő két percben mutatja be beszélgetőpartnerének a motorversenyzés adta érzés lényegét. A másik kampány azonban több szót érdemel, és sokat idézünk majd a sajtóközleményekből és reklámszövegekből is. A márciusban megköttetett Talmácsi-Henkel együttműködés értelmében a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjével is kitüntetett sportolónk a „férfias ápoltság, sportosság követe” lett. „Talma milliók számára a lendületes, utolérhetetlen férfit jelképezi, közismert mintakép, hazánk egyik legjobb és legegyedibb sportoló egyénisége. Ezért kitűnően képviselheti a Schwarzkopf és a Henkel termékekkel a stílusos, jól ápolt, sportos férfit Magyarországon”- olvasható az egyezségről kiadott közleményben.

Vajon festi-e a haját a bukó alatt?

LG reklám Talmácsi Gáborral

Ezzel azonban még nincs vége, a sportoló saját szavaival népszerűsíti a cég termékeit a magazinokban Talmatrend elnevezéssel megjelenő hirdetésekben. Az utóbbi időben a potenciális vásárlók ingerküszöbe bizonyára eltolódott más kampányok láttán is, mint amilyen például Bódi Sylvi és Kustánczi Lia glammodelleknek a reklámrománca a titokzatos csokolédáemberrel, akiről várhatóan nemsokára kiderül, testét melyik csokoládégyár öntötte formába. A Talmatrend azonban azért is mutat előbbre a csokiember-kampánynál, mert előrevetíti, hogy a fogyasztók titokban sokat töprengtek már azon, hogy vajon mitől áll ilyen szépen a sportoló haja a bukósisak alatt.

„Gondolkodtál már azon, hogy Talmácsi Gábor mennyi időt tölt a fürdőszobában, hogy vajon milyen szájápolási szokásai vannak, hogy festi-e a haját, hogy mit használ tusoláshoz, hogy mit gondol a csajozós hajzseléről?”- veti fel a kérdést a hirdetés, majd Talmácsi bepillantást enged a tisztálkodási szokásaiba. Tusfürdőjével szemben például az elvárása, hogy „aktivizálja a testem és a lelkem, ugyanakkor megóvja a bőröm a kiszáradástól”. A fogkrémről pedig, amelyet választott, így nyilatkozik: „erős, mint a 125 köbcentis Apriliám.”

Talma és Stefano, Batman és Robin

Habár nem egy reklámban szerepel Talmácsi Gábor, mint az már egy korábbi sportcikkből kiderül, a nyilatkozatait illetően zsíros tarifákkal dolgozik a menedzsere. Bajnokunk az utóbbi időben már jelentősebb bulvárértékkel rendelkezik, a korábban féltre őrzött magánéletéről már tudhatjuk azt a részletet, hogy a Viasat3 műsorán tavaly sugárzott Topmodell című valóságshow-ban modelljelöltként szerepelt Iszak Eszter a barátnője, és azt is, hogy ha épp kedve tartja, pizzát szállít a Sláger Rádió Bumeráng című műsorába a műsorvezetőknek. A sportoló mögött álló szakmai stábot azért is érdemes megemlíteni, mert Talmácsi honlapján megjelenő hírek tanúsága szerint amelyik nyilvános eseményen a bajnok megjelenik, ott kíséretként megjelenik a menedzser is, Stefano Favaro. A hírek Talma és Stefano szerepléséről szólnak, mintha Batman és Robin venné be a nyilvánosság omladozó várfalait.

Az olasz származású, a kilencvenes évek elejétől Magyarországon élő Stefano Favaro igazi reneszánszember, mint azt zenei pályafutásából is láthatjuk. A képregények párosainak erejében bízva Deejay's Time zenei produkcióban dolgozott, amelynek a fedőneve Stefano és Roger volt, majd egy szerencsés véletlennek köszönhetően egy velencei, felkapott mulatóban rátalált az énekesnő Ritára, aki saját Izoldája lett, így alakult meg a Stefano és Rita formáció. Ritáról nem tudhatunk sokat – a vezetéknevét legalábbis nem – csupán annyit, vokálozott több nagylemezen, úgy, mint Nox, Sugarloaf, néhány Disney mesefilmekben, és több tévés főcímdalt énekel. A popzenei duót már megihlette Talmácsi Gábor, legalábbis a honlapjukon megjelenő dal néhány hallható sora erről tanúskodik. „Még, még még, adj gázt még, egy célért élsz, hogy bajnok légy!” Reméljük ez nem egy barter Talmácsi Gábor számára, akinek idővel énekelnie kell egy duettet felvirágoztatandó a Stefano és Rita produkciót is.