A National Ledger értesülése szerint a Jolie-Pitt új jövevényieről készült első fotók ára egyelőre tizenkétmillió dollár, azaz majdnem kétmilliárd forint körül mozog, de ez az összeg várhatóan tovább nő majd. Az árfolyamot bennfentesek szerint nagyban befolyásolja, hogy a színésznő valószínűleg Európában ad majd élet ikreinek. A Jolie-Pitt családnak minden fillére szüksége van, ugyanis a Life&Style magazin azt állítja, hogy a pár húszmillió dollárt (körülbelül hárommilliárd forintot) költ majd gyermekeik biztonságára és egészségére, pontosabban megfelelő orvosi személyzetre. „Brad és Angelina imádja a gyermekeiket, és mindent megtennének annak érdekében, hogy biztonságban tudhassák őket, és egészségesek legyenek. Ha a gyerekekről van szó, akkor nem számít a pénz. Egy nap alatt akár több ezer dollárt is elköltenek rájuk, ha szükséges. Mindent megtennének értük” – nyilatkozta egy bennfentes.
Nem titok, hogy a hírességek igen szép summát kérnek a különböző bulvárlapoktól, akik persze szívesen áldoznak dollármilliókat arra, hogy náluk jelenhessen meg egy-egy celebbaba vagy – testvérpár első hivatalos fotója. Jennifer Lopez például hatmillió dollárért (kb. másfél milliárd forintért) adta el februárban született ikreinek legelső, a nyilvánosságnak szánt fotóit a People magazinnak. Egy baba természetesen kevesebb pénzt jelent. Hiába folyt komoly verseny Christina Aguliera elsőszülött fiáért, az énekesnőnek az előbb említett újság „csak” másfél millió dollárt (kb. 270 millió forintot) fizetett. Nicole Richie kislánya, aki pár nappal korábban látta meg a napvilágot, csak egymilliót ért a lapoknak. Az egyéni rekordot Angelina Jolie és Brad Pitt kislánya, Shiloh tartja. Szülei ugyanis négymillió dollárt (közel egymilliárd forintot) kaptak a People-tól, és körülbelül ugyanennyit a brit Hello!- tól, akik az európai jogokat vásárolták meg. Bár bennfentesek szerint a hírességek a bevétel egy részét jótékonysági célra fordítják, ez eddig csak Pitték esetében bizonyosodott be.
Hosszú távú stratégia
A New York Times nemrégiben megjelent cikke szerint a lapok nem a hírességeknek fizetnek, hanem egy ügynökségen keresztül veszik meg az exkluzív fotókat, illetve a jogokat, amik általában csak egy-két hétre szólnak. Plusz bevételre lehet szert tenni, ha egy újság a külföldi közlés jogait eladja egy más országban honos szerkesztőségnek. Bár a magazinok és újságok az esetek többségében nem hajlandóak elárulni a konkrét összeget, azt állítják, hogy a sajtóban megjelent árak nem fedik a valóságot, általában sokkal olcsóbban sikerül beszerezniük a különleges képeket és sztorikat. A lapok számára természetesen fontos, hogy ők nyerjenek a versenyben, hiszen olvasóik könnyen elpártolhatnak tőlük, ha akárcsak egy, vagy két alkalommal máshonnan értesülhetnek először egy exkluzív sztoriról.
„Ez egy hosszú távú stratégia a részünkről. Nem szívesen fizetek ki ilyen nagy összegeket, de annak örülök, hogy az olvasóink láthatják ezeket a képeket” – nyilatkozta a People szerkesztője, Larry Hackett. Az Egyesült Államokban egyébként akár 300-500 ezer példánnyal is több fogyhat egy lapból, ha valami különleges tartalommal rukkolnak elő. Ez körülbelül egymillió dolláros plusz bevételt jelent, ami sok esetben töredéke annak az árnak, amit állítólag egy sztoriért vagy fotósorozatért fizetnek. Az internetes forgalomra azonban jóval kedvezőbb hatása lehet egy ilyen történetnek. Természetesen nem árt előre felmérni, hogy mennyire lehet kifizetődő egy-egy ilyen akció. A Pitt-Jolie páros neve garancia a sikerre, viszont Christina Aguilera gyermekének első képei nem lendítettek sokat az eladott példányszámon.