A legnagyobb amerikai bulvárlapok dollármilliókat költenek arra, hogy egy híresség gyereke elsőként az ő újságjukban szerepeljen fényképpel. A képekért felajánlott pénz nagyban függ attól, hogy mennyire híres az adott híresség. A képek árait általában névtelen források, vagy a képeket megjelentető lap hozzák nyilvánosságra.
Százmilliós tételek
A legújabb, és egyben a legdrágább fotók Jennifer Lopez frissen megszületett ikreiről fognak a lapokba kerülni. A gyerekekről készült képekért a „fényképverseny" egyik legerősebb szereplője, a People magazin nem kevesebb, mint 6 millió dollárt (kb. 1 milliárd forint) ígért. Ráadásul az anyagiakkal kapcsolatban sose szívbajos J-Lo ennyiért csak az USA-ra adta el a bébik jogait, Európában az OK! Magazin mutogathatja majd először a fotókat, újabb - egyelőre nem ismert, de nyilván szintén horribilis - kemény összegekért.
Christina Aguilera közös fotójáért újszülött fiával az OK! és a People komoly csatát vívtak. Egymás ajánlatait überelték, végül a People nyerte meg a licitet, ami a beszámolók szerint 1,5 millió dollárnál (kb. 270 millió forint) állt meg. Aguilera és a pár nap eltéréssel szülő Nicole Richie egyébként is komoly harcot vívtak a címlapokért, a Paris Hilton legjobb barátnőjeként elhíresüt celebanyuka azonban végül árban is alulmaradt: az ő bébijének fotója mindössze egymillió dollárt ért.
Az OK! viszont nem fog alulmaradni a Jamie Lynn Spears - Britney Spears húga - gyerekéről készült fotókért folytatott versenyben, mert már jó előre „megvásárolta" magának a tizenhat évesen teherbe esett lány sztoriját az első interjúktól kezdve az első közös fotóig az újszülöttel.
A People korábbi nagy durrantása az volt, amikor Brad Pitt és Angelina Jolie közös gyerekéről készült képekért kifizetett 4,1 millió dollárt (740 millió forint). A Pitt családnak aztán a Hello! Magazin is fizetett kétmillió dollárt (kb. 360 millió forint), amikor exkluzív jogokat szereztek Pax nevű örökbefogadott fiuk első fotóira. Jolie - aki jelenleg mindenkit azzal tart izgalomban, hogy terhes-e, és ha igen, vajon hány gyerekkel - valószínűleg újabb csúcsot állít majd fel gyerek-árfolyamban, ha a hír igaznak bizonyul.
Az OK! Magazinnak 1,7 millió dollárjába (kb. 300 millió forint) került, hogy kizárólag náluk jelenjenek meg az első képek, amin az elhunyt Anna Nicole Smith lánya látható az apjával.
Mellettük még érdemes talán megemlíteni Gwen Stefani fiát, aki Jamaica fővárosáról Kingstonról kapta a nevét. A róla készült képekért a People 575000 dollárt (kb. 100 millió forint) perkált.
A magyar front
Itthon is egyre gyakrabban jelentkeznek újságok sztárok gyerekeiről, esküvőjéről készült fotókkal, az árak viszont sosem kerülnek nyilvánosságra. A hazai szcénából Czene Attila volt az, aki elmondta miért praktikus, ha az ember például exkluzív szerződést köt az esküvőjéről készült anyagokra: azért, mert így megússza annyival, hogy csak egy újságtól keresik ebben az ügyben. De az olyan apróságok mellett nem lehet észrevétlenül elhaladni, hogy Varga Feri és Balássy Betti nyaralásán, ahol összeházasodtak, pont ott volt egy tévéstáb, valamint, hogy Dundika mauritiusi útját, ahol szintén egy házasság köttetett, szintén kamerák rögzítették. A legtöbb esetben azért még mindig nem az újságok fizetnek, hanem szponzorok jelentkeznek, akik valamilyen módon támogatják a celebszülőt, cserébe az hálás ódákat zenge a kapott ajándékról. Az egyik celeb-pletykalap múlt heti számában például Szulák Andrea áradozik kétoldalas fényképes riportban arról, hogy milyen klasszul ki tudja használni az egyik nagy autómárka forgalmazójától ajándékba kapott új autójukat, mikor kislányával, Rozinával utazik. Liptay Claudia pedig Gesztesi Panka születésekor már-már a pontos címet is szájbarágva jelentette ki, milyen fontos, hogy kislánya természetes anyagokból készült bútorok közt nőjön fel, és hogy konkrétan melyik gyártó(tól ajándékba kapott) bútorai a legoptimálisabbak ehhez.
Néhány, interneten fellelhető forrás szerint a celebek az ilyen fotókért kapott pénzt, vagy annak egy részét általában jótékony célokra fordítják, ezért is nem izgatja őket, ha kiderülnek az összeget. Ehhez képest utoljára az Angelina Jolie és Brad Pitt Shiloh-jáért kapott négymillió dollár sorsáról tudtunk meg annyit, hogy a szülők visszaforgatták jótékony célra Namíbiában, ahol Shiloh született.
Két lap harca
A celeb újszülöttekről készült képekért folytatott harcot a People kezdte, igaz nem egy csecsemőről készült fotóval.
A People azzal indította el az azóta egyre több pénzt hozó/felemésztő meccset, hogy 75000 dollárért (13 millió forint) megvett egy képet, amin Jennifer Lopez az Us Weeklyt olvassa, így az Us nem tudott magának reklámot csinálni a képből.
Az Us Weekly főszerkesztője a People lépését ügyes üzleti húzásnak nevezte.
A People mellett, ami a Time-ból kinőtt bulvárlap a másik nagy versenyző az OK! Magazin, ami a fenti felsorolásban is néhányszor elcsípett egy-két képet a People elől. Rajtuk kívül még a Vanity Fair és az Us Weekly vannak rendszeresen jelen az első fotókért folyó versenyben.
A majdnem négymillió példányban nyomott People-nek nem nagyon kottyan meg az a pár millió dollár, amit egy-egy képért ki kell fizetniük, ugyanis az éves bevételük körülbelül másfél milliárd dollár, köszönhetően az exkluzív fotóiknak is, amik rendszeresen megnyomják az eladott példányszámot.