December 16-án, pénteken nyitották meg a Lánchidat a buszok, taxik, motorosok és biciklisek számára. A Magyar Autóklub aggályát fejezte ki az autósok kitiltása miatt, ugyanis elképzelhető, hogy ők a későbbiekben sem hajthatnak fel a felújított átkelőre.

Sokak életét ellehetetlenítené, sőt a környezetvédelemnek is ártana, ha a Lánchidat végleg lezárnák az autósok előtt Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint. A tisztviselő úgy véli, Budapest nem engedheti meg magának, hogy csaknem három kilométer hosszon ne lehessen személyautóval átkelni a Dunán. Mint az M1-nek fogalmazott: a közlekedéssel összefüggő problémákat mindenki megérzi, és „mindenki úgy látja, hogy túltolja az ezzel kapcsolatos elképzeléseket a főváros".

Budapest vezetése jelenleg több alternatív lehetőséget is vizsgál, köztük a Szabadság híd lezárásának lehetőségét. A Magyar Autóklub ezt is ellenzi, valamint a pesti alsó rakpart lezárását sem tartaná jó ötletnek.

Bízunk abban, hogy a főváros rájön: minden ilyen kísérletezgetés kontraproduktív, mert ellentmond a városzöldítési terveknek. Az autósok egy budapesti híd lezárásával körülbelül 30 ezer kilométerrel többet lennének kénytelenek autózni

– fogalmazott Kovács Kázmér. A felújított Lánchídon jelenleg buszok, taxik, motorosok és kerékpárok közlekedhetnek, Karácsony Gergely főpolgármester szerint azért, mert ezek a leginkább környezetkímélő módjai az utazásnak. Ennek szemléltetésére egy fotót is közzétett a közösségi oldalán.

„Így néz ki 60 ember helykihasználása a Lánchídon autóval, busszal és biciklin. Beszéljen a kép a szavak helyett” – írta Karácsony Facebookon. A tervek szerint a gyalogosok jövő nyár végétől léphetnek az átkelőre, 

míg a végső forgalmi rendről a budapestiekkel együtt kívánnak dönteni, valódi közéleti viták lefolytatása után.

(MTI)

(Borítókép: Lánchíd, Budapest. Fotó: Getty Images)