Páratlan népszerűségnek örvend az utóbbi időben Kínában az online élő közvetítésekkel egybekötött értékesítés, melyet leginkább a tévés teleshopokhoz lehetne hasonlítani azzal a különbséggel, hogy az eladás csak internetes csatornákon folyik és a nézők folyamatosan hozzá tudnak szólni.
Az értékesítésre különféle szabályok vonatkoznak, a nőknek például megtiltották, hogy fehérneműben jelenjenek meg az online közvetítésekben. A kínai állampárt az erkölcsösség jegyében hozta meg ezt a döntést, amely arra késztette a fehérnemű kereskedőket, hogy női modellek helyett férfiakkal reklámozzák termékeiket – írja az Insider nyomán a 24.hu.
Azok ellen, akik mégis megszegik ezt a szabályt, közszeméremsértés miatt eljárás indulhat és csatornáikat is letilthatják.
在中国,女人在直播间里是不能穿内衣出镜的。否则直播间将因为涉嫌传播淫秽而立刻被永久封禁。那如果我非要在直播间带货卖女式内衣该怎么办呢?很简单,找男人来穿。 pic.twitter.com/4CHlq7fMdx
— 小径残雪 (@xiaojingcanxue) January 11, 2023
Az ötlet, hogy férfiakkal váltsák ki a női fehérnemű modelleket, meglehetősen vegyes reakciókat váltott ki az emberekből: vannak, akik örülnek neki, hogy a kereskedők megkerülték a szabályozást, mások szerint a nők ismét negatív diszkrimináció áldozataivá váltak, hiszen rengetegen veszítették el a munkájukat.
Az élő közvetítésekhez a kínai e-kereskedelem mintegy 10 százaléka kötődik, az üzletág értéke idén elérheti a 700 milliárd dollárt, vagyis a 246 ezer 906 milliárd 800 millió forintot.
(Borítókép: női fehérnemű. Illusztráció: Getty Images)