Bizarr módon nem nők, hanem férfi modellek reklámozzák a szexi női fehérneműket Kínában.

Páratlan népszerűségnek örvend az utóbbi időben Kínában az online élő közvetítésekkel egybekötött értékesítés, melyet leginkább a tévés teleshopokhoz lehetne hasonlítani azzal a különbséggel, hogy az eladás csak internetes csatornákon folyik és a nézők folyamatosan hozzá tudnak szólni.

Az értékesítésre különféle szabályok vonatkoznak, a nőknek például megtiltották, hogy fehérneműben jelenjenek meg az online közvetítésekben. A kínai állampárt az erkölcsösség jegyében hozta meg ezt a döntést, amely arra késztette a fehérnemű kereskedőket, hogy női modellek helyett férfiakkal reklámozzák termékeiket – írja az Insider nyomán a 24.hu.

Azok ellen, akik mégis megszegik ezt a szabályt, közszeméremsértés miatt eljárás indulhat és csatornáikat is letilthatják.

Az ötlet, hogy férfiakkal váltsák ki a női fehérnemű modelleket, meglehetősen vegyes reakciókat váltott ki az emberekből: vannak, akik örülnek neki, hogy a kereskedők megkerülték a szabályozást, mások szerint a nők ismét negatív diszkrimináció áldozataivá váltak, hiszen rengetegen veszítették el a munkájukat.

Az élő közvetítésekhez a kínai e-kereskedelem mintegy 10 százaléka kötődik, az üzletág értéke idén elérheti a 700 milliárd dollárt, vagyis a 246 ezer 906 milliárd 800 millió forintot.

(Borítókép: női fehérnemű. Illusztráció: Getty Images)