Cristiano Ronaldo figyelmetlen lehetett, amikor beszállt egy üzletbe, mint reklámarc.

A világ legjobban kereső sportolója, Cristiano Ronaldo a reklámpiacon sem ismeretlen figura. Számos termék és cég reklámarca volt már az utóbbi évtizedben, nem beszélve saját márkájáról. Nemrég azonban olyan reklámot vállalt, amivel alaposan mellé lőtt.

Brutális pénzösszegekről szól az a per, amit csoportosan indítottak a károsultak Cristiano Ronaldo ellen. A portugál futballsztárt azzal vádolják, hogy a népszerűségét kihasználva, egy kriptotőzsdét reklámozva átverte a rajongóit:

miatta ugrottak bele ugyanis egy olyan üzletbe, amin aztán rengeteget vesztettek.

A közösségi média legnépszerűbb alakja a jelek szerint nem válogatta meg kellőképpen, hogy mihez adja a nevét. A világ legtöbb Instagram-követőjével rendelkező futballzseni a Binance nevű céget reklámozta, és sokan benne bízva kezdtek – mint utóbb kiderült – illegális üzletelésbe. 

Tavaly novemberben kezdték árulni a kriptotőzsdén a világklasszis márkanevével, a CR7-el  ellátott NFT-t (azaz nem helyettesíthető token-kollekciót).

Akkor a legolcsóbb 77 dollárba (27 ezer forint) került, míg mostanában csak 1-et (350 forint) ért. 

Bárki számára világos lehet, hogy ezzel nem kevés pénzt buktak azok, akik beszálltak a bizniszbe. Ráadásul a Kajmán-szigeteken bejegyzett cégnél regisztrálatlan értékpapírokba fektették pénzüket, akik Ronaldón keresztül jutottak el a Binance-hoz. A harmadik legnagyobb kriptotőzsdének számító Binance-t nemrég pénzmosás, csalás és egyéb vádak bebizonyosodása után 4,3 milliárd dollárra (1500 milliárd forint) büntette az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma.

Sajtóértesülések szerint a Ronaldóval kapcsolatos kártérítési igény mintegy 1 milliárd dollár (350 milliárd forint).

(Bors)

(Borítókép: Cristiano Ronaldo. Fotó: Octavio Passos/Getty)