Gerencsér Áron, aki gyerekkori álmait valóra váltva ma a LEGO dániai központjában Billundban dolgozik, mint tervező, a gaming szettek fejlesztésében vesz részt, miközben a mechák és robotok iránti szenvedélyét kamatoztatja munkájában.

Hogyan kezdődött a LEGO-hoz fűződő kapcsolata? Mindig is ilyen kreatív szakmáról álmodott?

– Gyerekkorom óta imádom a LEGO-t. Az első szett, amit tudatosan választottam, a LEGO BIONICLE 8531-es Pohatu szettje volt, ami akkor is és most is a kedvencem. Már gyerekként is arról álmodtam, hogy LEGO-tervező leszek, miközben mások tűzoltók vagy űrhajósok szerettek volna lenni. Bár az élet egy időre másfelé sodort, médiát tanultam és újságíróként dolgoztam, végül mégis sikerült valóra váltanom az álmomat.

Hogyan inspirálja a tervezés során? Inkább spontán jönnek az ötletek, vagy komoly kutatómunka előzi meg őket?

– Ez attól függ. Licencelt témáknál, például videojátékokon alapuló készleteknél a kutatás elengedhetetlen, hogy az eredeti forráshoz hűek maradjunk. De előfordul, hogy egy-egy ötlet hirtelen bevillan. A tervezési folyamat mindig egy iránymutatással indul, de ezek általában elég nyitottak, így rengeteg teret hagynak a kreativitásnak. Néha egy specifikus probléma megoldása, például egy elem helyes felépítése is komoly ötletelést igényel.

Milyen volt az első készlet, amin dolgozott?

– Az egyik első készletem a 76996-os Knuckles őrző páncélja volt, ami a mechák világába tartozik – ez a kedvenc témám. A tervezés során a gyerekkori Exo-Force készletekből merítettem inspirációt, amelyekre rengeteg szép emlékem van.

Hogyan kell másképp megközelíteni egy videojáték alapú LEGO készlet tervezését?

– A LEGO szettek tervezésénél az a cél, hogy visszaadják a videojátékok hangulatát. Például a LEGO Sonic the Hedgehog szettekben a sebesség és az akció elemeit a fizikai térbe ültettük át, míg a LEGO Minecraft szettek moduláris felépítése hűen követi az eredeti koncepciót. Az ilyen szettek tervezése során szorosan együttműködünk a videojátékokat fejlesztő partnereinkkel, és néha még előzetes betekintést is kapunk a játékokba, ami rendkívül izgalmas.

Mi volt a legnagyobb kihívás a munkája során?

– A 77000 Shadow, a sündisznó szettje eltért az eddigi munkáimtól, mert statikusabb, kiállításra szánt modellnek készült. A sima, organikus formák megalkotása a LEGO-elemekkel igazi kihívás volt.

Hogyan inspirálja a LEGO dániai központjában lévő környezet?

– A LEGO központjában a kreativitás mindenhol jelen van. A közös ötletelések és a LEGO-kocka raktárban zajló munkák során folyamatosan inspiráljuk egymást. Az építési területeken nemcsak a saját projektjeinken dolgozunk, hanem mások terveibe is betekinthetünk, ami számtalan új ötletet szül.

Mit tanácsolna azoknak, akik szintén LEGO-tervezők szeretnének lenni?

– Építsenek minél többet, és bátran mutassák meg az alkotásaikat! A LEGO-nál dolgozók különböző területekről érkeznek, így tervezői végzettség nem feltétlenül szükséges. A kreativitás, a nyitottság és a rugalmasság azonban elengedhetetlen.

Milyen jövőbeli tervei vannak a LEGO-nál?

– Jelenleg is számos álomprojekten dolgozom, de sajnos ezekről még nem beszélhetek. Annyit mondhatok, hogy fantasztikus dolgok készülnek!

(Borítókép: Gerencsér Áron. Fotó: Well)