Egy volt légiutas-kísérő, a 31 éves Barbara Bacilleri elárult pár dolgot a repülőutak hátteréről, amit szerinte a légitársaságok igyekeznek titokban tartani az utasok előtt. Ingyen nasi és titkos kódok is repkednek a fedélzeten.
Egy légiutas-kísérő elárulta, hogyan flörtölnek titokban az utasokkal
„A repülést gyakran biztonságos és szervezett élménynek tartják, de a valóság az, hogy az utasok sok mindent nem tudnak” – mondta. „A kézipoggyászok káoszától kezdve a fedélzeti lopásokig vannak olyan rejtett igazságok, amelyeket a légitársaságok nem mondanak el, és mire egy utas rájön, lehet, hogy már túl késő lesz.”
Lopás a repülőgépen
Bacilleri szerint a legtöbb utas nem számít rá, hogy meglopják, mert azt feltételezik, hogy biztonságban vannak a fedélzeten. „De amíg valaki alszik vagy másra figyel, addig egy tolvaj a fej feletti tárolókban turkálhat, és ellophatja a bőröndöket anélkül, hogy bárki észrevenné. Mások az ülés alá helyezett táskákból gyorsan, feltűnés nélkül kilopják az értéktárgyakat. A legrosszabb, hogy ha valakit kirabolnak a repülés közben, a leszállásig nincs biztonsági kamera vagy rendőr, akihez fordulhat.” Ha elkeveredik a csomagunk, hasznos lehet, ám rosszul kitöltve komoly biztonsági kockázatot is jelenthet.
Figyelmeztet a utazási szakértő: komoly veszélyt jelenthet a poggyászcímke
A repülő személyzetének tagjai mindig éberen figyelnek a gyanús viselkedésre, a fedélzeti lopások megelőzése mégis komoly kihívást jelenthet. „Egyes tolvajok még jegyet is vásárolnak, csak azért, hogy felszálljanak a repülőgépre és lopjanak. Sok légitársaság nem vállal felelősséget, ha valami eltűnik, és még ha a leszállás után jelentjük is a lopást, a holmink visszaszerzése szinte lehetetlen” – mondja az egykori légiutas-kísérő, és azt tanácsolja az utasokat, hogy soha ne veszítsék szem elől értékeiket, és a fontos tárgyaikat, irataikat és pénzüket mindig tartsák maguknál.
A saját fenti tárolóhely mítosza
Bacilleri szerint óriási tévedés, hogy az ülésünk feletti tároló automatikusan azé, aki alatta ül. A közhiedelem ellenére a repülőgépen nincsenek kijelölt helyek a kézipoggyászok számára, ami olyan esetekhez vezet, amikor a táskát az üléstől jóval távolabb kell elhelyeznie. Egy reptéri dolgozó elmagyarázta, miért érdemes befektetni egy drágább, keményfedeles és bélelt bőröndbe.
Egy poggyászrakodó szerint ilyen bőrönddel soha ne induljon útnak
„A légiutas-kísérők gyakran vitatkoznak emiatt az utasokkal, pedig amikor valaki jegyet vesz, a légitársaság csak az A pontból B pontba történő szállítást értékesíti, minden más exta, ahogy a csomagtér használata is. Lehet, hogy valaki az első sorban ül, de a poggyásza csak a 15. vagy akár a 30. sorban lesz elhelyezve, és ez teljesen normális" – mondja a volt stewardess, és hozzáteszi, esetleg ilyenkor meg lehet beszélni a személyzettel, hogy az illető még az előtt felvehesse a poggyászát, hogy a többi utas felállna a leszállás után. De ez csak a személyzet jóindulatán múlik.
A személyzet nem csomagrakodó
Bacilleri szerint fontos kihangsúlyozni, hogy a légiutas-kísérők nem azért vannak, hogy a nehéz csomagokat a fenti rakodóterekbe pakolják. Ha valaki nem bírja a sajátját feltenni, akkor az a poggyász egyszerűen túl nehéz. Azt javasolja, mindenki otthon próbálja ki, képes-e a feje fölé emelni a fedélzetre szánt táskát. Döglött kígyók, erényöv, és egy afrikai kisfiú. Hihetetlen, miket próbálnak a járatokra csempészni.
Íme, a 10 legelképesztőbb dolog, amit valaha repülőre próbáltak juttatni
„Ha nem megy, akkor vegyen ki néhány tárgyat. Ha pedig ez nem lehetséges, adja fel feladott poggyászként. Ha minden utas segítséget kérne, akkor a stewardessek több száz kilót emelnének fel járatonként. Ha megsérülnek, nem tudják folytatni a munkát, ráadásul ha aközben sérülnek meg, hogy egy utas csomagját pakolják, a légitársaság nem vállalja a felelősséget, mert nem kötelességük" – mondja a nő, aki hozzáteszi, vannak kivételek, mint példul az idősek vagy a speciális egészségügyi problémákkal küzdők. Minden más esetben maximum szívességet tesznek.
(Mirror)
(Borítókép: légiutas-kísérő a fedélzeten. Illusztráció: Getty Images)